Citat:
Ursprungligen postat av
ecoo
Tja har kollat runt lite på lite olika preparat, Många tycker lyrica passar bra för att bli lugnare, och för att sitta och chilla. Men då säger även många att dom får sjuka ATs av lyrica.. Så vad anser ni passar bra till en nybörjare som vill få bort lite tankar och bara chilla?
Alla föredrar nog olika. Jag själv föredrar alltid centralstimulerande även när jag bara ska sitta hemma men många andra hatara att vara ensam på dem eftersom man blir så pratglad. Jag skulle nog rekommendera tjack om du har jobbiga tankar just nu. Många skulle nog inte hålla med mig eftersom tjack inte direkt tar dig så långt "bort" att du glömmer allt men jag tycker att man kan se saker på ett helt annat sätt och även börja bearbeta såna tankar under lyckoruset.
Det kanske inte funkar för alla men jag får alltid en känsla av att allt går att lösa när jag är på centralstimulerande droger och även om jag tänker tillbaka på det senare och bara tycker att jag var naiv pga att jag var påtänd så har det ibland hjälpt mig att inse saker eftersom vissa saker man tänkt och sagt följer med dig även efter ruset.
Gillar du inte centralstimulanta droger kan du väl i princip ta vilken lugnande som helst. Dem är ju såklart inte helt lika men både benso och svaga opiater tycker jag tar bort ångest/negativa känslor. Vad har du provat innan? Benso är i mitt tycke bättre på att bota ångest och gör dig lite till en robot men det ger inte direkt något rus utöver det medans optiaterna ger ett rus som dem flesta dock ogillar de första gångerna.