• 3
  • 4
2013-08-26, 03:10
Medlem
Jag gör det inte, idioter som vurmar sig för att plocka PK-poäng gör det..
Citera
2013-08-28, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av werdasz
Så här. Feminister är generellt(med några undantag) extremt politiskt korrekta och i denna ideologi finns det väldefinerade offergrupper samt maktgrupper. Allt är ok så länge som man kritiserar en maktgrupp, offergrupperna får inte kritiseras, då är man rasist, sexist, islamofob, homofob, kapitalist osv.
Maktgrupper(Vita personer, män,kristna,rika)
Offergrupper(kvinnor,invandrare, fattiga människor, muslimer)

Eftersom muslimer är en offergrupp får de ett pass från feminister då de tillhör en offergrupp, det spelar ingen roll om muslimer könssegregerar i moskeer, tvingar kvinnan till extrem konservativ klädsel osv. Samma fenomen kan du se i feministernas avsaknad av kritik mot hedersmord eftersom kurder är en offergrupp.

Jag anser inte att muslimer är en offergrupp.
Jag avskyr hederskulturen.
Jag är feminist.
Vad var frågan?
Citera
2013-08-28, 17:58
Medlem
Bullfettas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M Nordström
Som frågan är: Varför gillar svenska vänster feminister islam?

Äh, det är inte själva religionen Islam man gillar. Man blir lite småkåt när storkukade araber vågar säga ifrån, och sandnegrer är inte lika mesiga som vanliga karlar är.

Men å andra sidan tröttnar man fort på att ha en "kamel" i sängen. Numera ska det vara vit kuk igen och vi kör business as usual. Vanlig vardag, således.
Citera
2013-08-30, 00:20
Medlem
NyanNyans avatar
Angående slöjans vara eller icke vara, slöjan är ett påhittat könsattribut, det är bara muslimska kvinnor som bör bära slöja, slöjan symboliserar en stereotypisk könsroll, men någon manlig feminist här kanske bär hijab, vad vet jag?
Som antifeminist är jag dock inte emot slöja, tvärtom, man kan gå i spiderman dräkt om man så vill för min del, men det ska alltid vara upp till chefen på arbetsplatsen hur man får klä sig, slöjbärare ska inte få särbehandling.
Slöjan åker av som alla andra huvudbonader vid de tillfällen det tillhör hyfs.
Citera
2013-08-30, 01:14
Medlem
Hugh.Hefners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NyanNyan
Slöjan åker av som alla andra huvudbonader vid de tillfällen det tillhör hyfs.

Det beror på vad du menar med hyfs.
Jag anser det tillhör hyfs att inte tvinga av en kvinna sin sjal. Det är inte samma sak som typ en keps.

På samma vis som man i gamla Sverige (innan de svenska värderingarna utrotades av feminister och andra kosmopoliter) inte tvingade kvinnor att ta av sig sjalen bara för att män tog av sig hatten.
Citera
2013-09-18, 20:45
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Feministiskt initiativ stödjer hijabuppropet

http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...ppropet-895494
Citera
2013-11-25, 20:51
Medlem
M Nordströms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilnil
Jag gör det inte, idioter som vurmar sig för att plocka PK-poäng gör det..

Japp, det ligger nog en hel del i det och det finns mycket i islam som inte direkt kan kallas för jämnställt så där har feministerna helt klart en hel del att göra. Varför inte föreslå en genuscertifierad iman tillexempel.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in