Har sedan november 2011 haft en MacBook Pro. Den har fungerat felfritt, fram tills denna morgon. Jag stngde av datorn igr kvll, d fungerade den felfritt. Nr jag hur som helst skulle starta datorn i morse funkade det inte. Det kom upp en gr laddningsstapel under pplet vid uppstarten, och datorn stngdes sedan av. Frskte ett flertal gnger med samma resultat. Jag skte p forum men lyckades inte hitta ngon lsning.
Jag beslutade mig drfr att frska terstlla datorn, via commandet cmd+r, som anvnds vid uppstart. D kommer man till en typ av startskrm dr man kan installera om OS X, radera en skivavbild och dylikt. Jag brjade med att frska terstlla OS X, men det stod att skivan var lst. D frskte jag, precis som jag tidigare gjort ett par gnger, att radera skivavbilden Macintosh HD, fr att terstlla datorn. Detta fungerade, och jag tnkte att det ntligen skulle g att starta datorn, men ack s fel jag hade.
Varje gng jag nu startar upp datorn kommer jag istllet till samma cmd+r uppstartningsskrm. Har ven hr startat om datorn x antal gnger. Har frskt googla i timtal, utan att hitta ngon med samma problem (kanske kan bero p att jag inte vet vad cmd+r uppstartningsskrmen egentligen heter).
Har ngon en aning om hur man kan lsa detta? Undviker helst att lmna in datorn, d jag r relativt beroende av den dagligen, men givetvis kan detta komma att bli fallet.
Raderar du macintosh hd s mste du ven installera om systemet ifall du inte har gjort det, annars kommer du endast att kunna boota till Recovery hd vilket den verkar gra just nu
Raderar du macintosh hd s mste du ven installera om systemet ifall du inte har gjort det, annars kommer du endast att kunna boota till Recovery hd vilket den verkar gra just nu
Kom p det och den fungerar nu. Moderator kan lsa/kasta trden!
Kan det vara s enkelt att ditt batteri r halvt dtt och att den drfr stngdes av, och att du sedan klantat till det i processen du tog dig fr att lsa problemet? Jag menar allts att batteriet nu r s dtt att det inte ens gr att ladda upp lngre.
Finner min teori mindre trolig men ibland r problemet mindre komplicerat n vad man frestller sig. Hade en gammal brbar PC som strulade p liknande vis, och batteristapeln berttade inget om den egentliga uppladdningsfrmgan. Det hjlper i och fr sig inte dig nr det gller att lsa det problem som dykt upp, men...
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!