2013-08-21, 16:43
Medlem
novus.s avatar
Köpte nyss en skinnjacka. Men valde jag rätt? Ser man ut som en kriminell skit nu? Eller som en ful hårdrockare eller rockabilly idiot? Spyr på sådana. Men tycker ändå att det är jävligt snyggt med klassiska skinnjackor, typ James Dean eller liknande klassiker. Den jag köpte är en mörkbrun, halvt bikerinspirerad jacka med avtagbar hood.

Vad säger Flashback? Enligt mig så känns skinnjacka helt rätt inför hösten. Dela gärna bilder och tips!
Citera
2013-08-21, 17:00
Medlem
auktors avatar
bär själv en mocka jacka, läder.

det är stiligt med läder produkter. en skinnjacka också. men att se ut som en kriminell är ingen bra kriterier(luva satt på skinnjackan). det är viktigt att den är skön o passar dig också, du vill inte har någon stor otymplig. gärna en som inte är allt för tjock, den ska sitta bra så du kan följa med i dragen osv.

bickerinspirerad = mycker läder för att kunna trilla omkull med den => den är stel = dåligt.

få som bär skinnjacka med stil. alla fjortisar har ju sina syntes hudar... skam över dem.
Citera
2013-08-21, 17:02
Medlem
JBugsters avatar
En schysst skinnpaj är aldrig fel, men du måste bära upp den som en man och inte som en osäker pojk som nojjar över jackan han har på sig.

Jag köpte en jeansjacka för ett tag sedan, ett plagg som många påstår tagits över av alkoholister och drägg. Aldrig fått så mycket komplimanger för en jacka som jag fått för den, allt handlar om att klä sig rätt i övrigt och att ha en personlighet som matchar så man inte ser utklädd ut.
Citera
2013-08-21, 17:06
Medlem
Ass.Parades avatar
Det passar på rätt person. James Dean, Brad Pitt och en kompis till mig är en av de få som jag sett som passar riktigt jävla bra i det. Slim kropp är väl nästan ett måste.

Men vad fan.. Om du tycker du passar i det så kör på. Jag reflekterar inte så mycket på vad andra har på sig såvida personen inte avviker från normen något enormt eller är väldigt stilig. (eller om det är en tjej med världens bästa röv, iofs, man kanske inte märker av kläderna då).
Citera
2013-08-21, 17:09
Medlem
novus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av auktor
bär själv en mocka jacka, läder.

det är stiligt med läder produkter. en skinnjacka också. men att se ut som en kriminell är ingen bra kriterier(luva satt på skinnjackan). det är viktigt att den är skön o passar dig också, du vill inte har någon stor otymplig. gärna en som inte är allt för tjock, den ska sitta bra så du kan följa med i dragen osv.

bickerinspirerad = mycker läder för att kunna trilla omkull med den => den är stel = dåligt.

få som bär skinnjacka med stil. alla fjortisar har ju sina syntes hudar... skam över dem.

http://m.pinterest.com/pin/225672631298393335/ en sån är det. Har fått.väldigt mycket blickar men vet inte om det är bra eller dåligt. Osäker? Nja, lite kanske.
Senast redigerad av novus. 2013-08-21 kl. 17:13.
Citera
2013-08-21, 17:13
Medlem
auktors avatar
den såg skön ut, lite liten kanske ?? den såg inte sladdrig ut, o den såg inte stel ut. prima.

gillar att ha jackor med mycket fickor, framförallt innefickor.
Citera
2013-08-21, 17:18
Medlem
novus.s avatar
Citat:
den såg skön ut, lite liten kanske ?? den såg inte sladdrig ut, o den såg inte stel ut. prima.

gillar att ha jackor med mycket fickor, framförallt innefickor.

Tackar. Men inte ser man väl kriminell ut bara för att man har luvan? Den går som sagt att ta av, men jag tycker det ser snyggt ut.
Citera
2013-08-21, 17:21
Medlem
auktors avatar
trodde det var en med mer kriminell look. men denna var mer rikeman /klass/snobb nivå.
lite kort i ärmarna ??.
Citera
2013-08-21, 17:26
Medlem
novus.s avatar
Citat:
trodde det var en med mer kriminell look. men denna var mer rikeman /klass/snobb nivå.
lite kort i ärmarna ??.

Försöker att se ut som en rockmusiker för att attrahera tjejer. Har jeans och t-shirt till. Men rikemansjacka? Nu blir jag ju ledsen. :/ Det är bra längd i ärmarna eftersom jag gärna vill kunna ha en långärmad skjorta till.. men jag vet inte hur bra det nu skulle passa..
Senast redigerad av novus. 2013-08-21 kl. 17:29.
Citera
2013-08-21, 17:34
Medlem
novus.s avatar
Citat:
lite kort i ärmarna ??.

Det är förresten inte jag på bilden, ärmarna är snäppet längre på min jacka.
Citera
2013-08-21, 17:44
Medlem
auktors avatar
det är en viss ungdomlig rikemans/klass känsla över den jackan. studerade med en som hade en liknande, han var extremt snobbig i beteendet.

få rikemansfolk som har en skinnjacka nu när jag tänker efter. helt okej jacka i alla fall
Citera
2013-08-21, 21:23
Medlem
JBugsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av novus.
http://m.pinterest.com/pin/225672631298393335/ en sån är det. Har fått.väldigt mycket blickar men vet inte om det är bra eller dåligt. Osäker? Nja, lite kanske.

Blir ju riktigt sugen, vart och för hur mycket köpte du den?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in