2013-08-21, 10:00
Medlem
Tjenare!

Som rubriken säger, min mikrofon slutar fungera så fort Dota 2 laddar in ett spel. Jag sitter mycket på skype med vänner när vi spelar och det är väldigt störande när mikrofonen slutar fungera. Då måste jag tabba ur för att göra en maskin testvara på mikrofonen för att få den att fungera under spelet. Nästa gång vi kör en ny runda så måste jag göra hela resan igen. Har inte haft detta problem förut. Är det någon som har haft samma problem? Eller vet du kanske hur man kan lösa detta?

Jag tittade i enhetshanteraren och såg att en drivrutin saknades.
"Audio device on high definition audio bus"
Har googlat omkring och kikat men ingen av sidorna jag hittat ser säkra ut. Har ingen större lust att chansa och sedan få installera om Windows. Har testat leta efter en drivrutin via enhetshateraren men det laddar endast och kommer aldrig vidare. Och då tänkte jag att jag kanske måste göra detta manuellt. Kan det möjligtvis vara den drivrutinen som orsakar problemet? Vart skulle jag kunna hitta en sådan som är säker?

Har fortfarande Xp professional, men tänkt byta inom en snar framtid.

Tacksam för alla svar och all hjälp jag kan få. // Juho
Citera
2013-08-21, 10:10
Medlem
Öppna spel/skype som administratör fungerade iaf med ventrilo. Vet inte om det hjälper något med skype men kan ju vara värt ett försök (om du inte redan testat)
Citera
2013-08-21, 10:13
Medlem
Det spelar ingen roll om det är Ventrillo eller Skype, det är mikrofonen i sig som stängs av. Men fungerar så fort jag gör ett test. Så det bör vara något med en drivrutin kan jag tro. Har inte haft problemet förr, förrän någon månad tillbaka.
Citera
2013-08-21, 10:36
Medlem
harrycallahans avatar
Detta är dock för Win7, men kanske går att hitta någon liknande inställning i XP.

Control Panel -> Sound -> Recording. Properties på Microphone och sedan fliken Advanced så finns det en inställning där 'Allow applications to take exclusive control of this device'.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in