2013-08-19, 21:13
Medlem
Hallo

Ja som det står ovanför, Är urtvättade jeans looken för 18-20 åringar eller inte??
Har hört detta av flera tjejer som tycker att det är fjantigt när man kommer upp mot 27 år.
Var ute och skulle shoppa just byxor idag, men avbröt det med tankarna på detta...

Det som ska vara att föredra är alltså dom med en jämn färg överallt.

urtvättade: http://stayhard.se/04235261/scotch-s...inutes-of-fame

klassisk: http://stayhard.se/04235168/ljung/skinny-worn-grey

Vad tycker ni?
Citera
2013-08-19, 21:17
Medlem
TheGamers avatar
Aldrig hört något liknande - i och för sig går inte jag med urtvättade jeans men sett folk upp emot 40 gå runt med urtvättade jeans.

En rekommendation är att skita i andra och gå i vad du trivs i.
Citera
2013-08-19, 21:18
Medlem
Mattelols avatar
Sjuka jävla fult är det i varje fall.
Citera
2013-08-19, 21:22
Medlem
Jag är själv "yngre" men börjar känna att den urtvättade looken börja bli passé för egen del. De klassiska jeansen är snyggare och renare vilket kan vara att föredrar när man "vuxit" upp.

Men köp det du tycker är snyggast! Man är ju inte äldre än vad man känner sig
Citera
2013-08-19, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattelol
Sjuka jävla fult är det i varje fall.

Asså? jag tycker det är sjukt snyggt!
Citera
2013-08-19, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leakiz
Jag är själv "yngre" men börjar känna att den urtvättade looken börja bli passé för egen del. De klassiska jeansen är snyggare och renare vilket kan vara att föredrar när man "vuxit" upp.

Men köp det du tycker är snyggast! Man är ju inte äldre än vad man känner sig

så sant!
men ju mer jag funderar på det så lutar det mer åt klassiska looken,
känns som att man bara kan ha på sig sneakers med urtvättade jeans och med klassiska så funkar det även med fin skor typ
Citera
2013-08-19, 21:25
Medlem
Amazingthings avatar
Citat:
urtvättade jeans looken, bara för 18-20 åringar??
Ja.

Köp ett par enfärgade jeans alt. kolla upp raws/råjeans (finns en fb-tråd om det här). Personligen skulle jag satsat på ett par tightare indigo alt. svarta men det beror på vad som passar med resten av din garderob.
Citera
2013-08-19, 21:26
Medlem
needanewhearts avatar
Håller med din kompis, den sortens tvätt som du länkade till är absolut inte snyggt på en vuxen karl iallafall. Det ser betydligt mycket mer classy ut med mörkare jeans i otvättat tyg, urtvättade kommer de ändå bli, tids nog!
Citera
2013-08-19, 23:13
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Vaaa Jag bär ofta antingen stentvättade (ljusa) Levis 501: or eller på sista tiden en mörkare variant från Levis Vintage som är något tvättade men som jag är mycket nöjd med.
När jag var kring de 20 trodde jag att det enda som gällde var otvättade jeans som man skulle bada med osv.. nu är jag bra mycket äldre "och jag undrar nu icke längre över livets mening; men det är icke emedan jag tror mig ha funnit den" (Hjalmar Söderberg).

De första du länkade till var lika gräsliga som de andra. Men så håller jag hårt på att Levis 501: orna är jeansen för mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in