Flashback bygger pepparkakshus!
2013-08-19, 18:31
Medlem
Hej jag var in på en bilfirma i och gjorde en kreditkoll på en två år gammal bil. Efter att ha varit på semester en vecka så kom jag hem. Öppnade posten och där står det på ett papper från transportstyrelsen att jag är ägare av denna bil jag kollade på.
Citera
2013-08-19, 18:32
Medlem
Pappersvargens avatar
Och vad säger bilhandlaren?
Har du inte skrivit på några papper är det ju enkelt att polisanmäla händelsen. Någon har ju i så fall förfalskat din underskrift.
Senast redigerad av Pappersvargen 2013-08-19 kl. 19:01.
Citera
2013-08-19, 18:38
Medlem
Han säger att han har beställt bilen åt mig. Men glömde att avbeställa den. När jag ringde tillbaka efter 3 dagar och sa att jag inte ville ha bilen
Citera
2013-08-19, 19:02
Medlem
Pappersvargens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeblend
Han säger att han har beställt bilen åt mig. Men glömde att avbeställa den. När jag ringde tillbaka efter 3 dagar och sa att jag inte ville ha bilen
Okej. Det var alltså inte bara en kreditkoll utan du skrev på papper och hela köret?
Citera
2013-08-19, 19:09
Medlem
Han sa att det bara var en kreditkoll. Jag ögnade igenom och tyckte att det stämde. Och -ja. Jag skrev under pappret
Citera
2013-08-19, 19:12
Medlem
Citat:
Han sa att det bara var en kreditkoll. Jag ögnade igenom och tyckte att det stämde. Och -ja. Jag skrev under pappret

Då har du nog tyvärr blivit blåst och bilskojaren kommer vilja ha pengar av dig för att du avbeställde bilen.
Citera
2013-08-19, 19:14
Moderator
Hur då kreditkoll?
Har du skrivit under ett köpekontrakt så är du nog rätt körd, har du inte gjort det så är du ju på det torra.
Ärligt talat tycker jag det hela låter rätt underligt... Du gjorde en kreditkoll (vad det nu är) men ringde efter tre dar och sa att du inte ville ha bilen. Du skulle ha den från början alltså?
Citera
2013-08-19, 19:25
Medlem
Ja. Jag ville ha den från början. Men sa samtidigt att jag ville ha betänketid. Frågade om pappret jag skrev under var bindande på något sätt och han sa nej. När jag ringde och sa att jag inte ville ha bilen sa han inga problem.
Senast redigerad av smokeblend 2013-08-19 kl. 19:28.
Citera
2013-08-22, 23:11
Medlem
Secs avatar
Citat:
Ja. Jag ville ha den från början. Men sa samtidigt att jag ville ha betänketid. Frågade om pappret jag skrev under var bindande på något sätt och han sa nej. När jag ringde och sa att jag inte ville ha bilen sa han inga problem.

Jag misstänker att du skrivit under en "beställning" av bilen.
Det är ganska vanligt att man gör det om man tex ska ta ett lån och inte har alla papper klara.
Citera
2013-08-22, 23:43
Medlem
P55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sec
Jag misstänker att du skrivit under en "beställning" av bilen.
Det är ganska vanligt att man gör det om man tex ska ta ett lån och inte har alla papper klara.

Ja det är klart han gjort! Och nu är det bara för TS att ta emot bilen och börja göra sina avbetalningar på 72 månader framåt eller nåt.

Surt sa räven, men läser man inte igenom handlingar ordentligt eller lyssnar man inte på försäljarens ordsvada så sitter man där.

Men är det är ett seriöst bilföretag så sätter man sig hos försäljaren och gör upp affären, dvs går igenom vad som köparen vill ha åtgärdat med bilen och vad som ska ingå som tillbehör, vinterdäck är ett måste och en självklarhet!

Sen så börjar man diskutera priset och därmed hela affären.
Och fan ta den seriösa bilhandlaren och kunden som inte är på det klara med affären när dom skakat tass!
TS har gjort misstag här om det är som det framgår, men vad ni än gör när ni ska köpa bil på avbetalning så för helvete läs igenom papperen innan ni skriver på. !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in