2013-08-19, 16:23
Medlem
swagyolo420s avatar
Ålder:21
Kön:Man
Tidigare erfarenheter: Alkohol, Cannabis, nikotin, tramadol, oxynorm, kokain, LSD, Diverse NBOMe, LSB, 4-aco-dmt
Substans: 3 gram torkad svamp och en cannabis cookie.

Detta har nog varit det mest omtumlande jag varit med om i hela mitt liv... För några veckor sedan så tog jag 25mg 4-aco-dmt och 4 LSB lappar från TT. Jag hade beställt svampar från silkroad och weed cookies som jag ätit en av och hade en kvar. Skulle hem från flickvännen typ klockan 9 på morgonen och tog svamparna klockan 10.

Började med att ta ca 1-1,5 gram tillsammans med kakan, la mig i soffan och glodde lite streams medans jag vänta på påslaget, 40-45 minuter gick och jag kände inget, tänkte att jag kanske hade tolerans från aco-dmt:et då det är en Ester av psilocin, så drog i mig dom sista svamparna också.

Runt 11 tiden började det hända saker, jag hade inte alls mycket hallucinationer, det var mer synförvrängningar och förstoringar samt förminskningar av saker, något som låg 1 meter kändes som en mil och vice versa. Jag bestämde mig för att ta en dusch då detta varit skönt innan under mina trippar, sagt och gjort, jag begav mig in i duschen, med en extremt obehaglig känsla i kroppen, något stod inte rätt till helt enkelt, hade en olustig känsla bestående av myrkrypningar och lite dåliga tankeloopar och en dusch kanske skulle få mig att må bättre.

Väl i duschen mår jag bara sämre och sämre och känner en syrebrist så skulle öppna fönstret ut för att få frisk luft. Nu har trippen gått igång rejält och jag mår bara sämre och sämre, och det sista innan jag minns är att jag öppnar fönstret, sen är allt kolsvart och jag vaknar upp liggandes mot kranen, draperiet har vält över mig, jag skakar och har ingen kraft att ta mig upp, jag kämpar för mitt liv och verkligen drar mig själv upp ur badkaret får att få luft, jag blir jätterädd och vet inte vad jag har orsakat, allting snurrade och ena sekunden kunde jag inte minnas något, för att upptäcka på nytt att allt inte stod rätt till. Mitt minne var en enda röra och jag tyckte jag drabbades av minnesförlust. Jag kunde inte komma ihåg något, allt kändes så nytt, jag visste inte vad jag hette, vad mina föräldrar hette, var jag bodde, jag bara låg i sängen och skakade av att jag inte kunde komma ihåg något. Samtidigt så började stora ångestkänslor flöda över mig, mina föräldrar skulle hata mig för detta, min flickvän lämna mig, skolan gå åt helvete, jag mådde så dåligt att jag ville ta mitt eget liv.

Jag är normalt en glad människa, har bra människor runt om mig, lever ett alldeles perfekt liv, men svampen fick mig att se det dåliga, jag ville försvinna från jorden, vem skulle sakna mig liksom. Jag kände att jag var en fara för mig själv och kunde bara ringa 112 då ingen fick veta, lyckades på någon vänster läsa mig till att benso dödar trippar rätt bra. En släkting gick på benso och hade det hemma så jag lyckades ta mig upp där, skakig, alldeles rädd, vit i ansiktet och pupiller större än tefat, och knaprade i mig 2 xanor. Jag lyckades skrämma upp mig själv till att jag var psykiskt sjuk, schizofren och att jag var redo att dö. Ambulansenmännen anlände och jag blev körd till sjukhuset. Ville bara ha någon att prata med egentligen, så var tvungen att berätta och öppna mig för dessa främlingar, jag måste ha sett ut som värsta dåren. Väl vid sjukhuset började xanoren ge effekt och trippen lugnade sig avsevärt, efter ett par timmar blev jag utskriven, mina föräldrar visste och vi pratade om det, men det var nog det mest omtumlande som skett i hela mitt liv, jag hade världens sämsta set&setting och mådde allmänt dåligt och hade ingen sitter.

Jag skrev väl mest denna för att utfärda en varning pm att inte underskatta psykadelika, jag gjorde det misstaget och hade kunnat få betala med mitt eget liv, för jag vet inte vad jag hade gjort om jag inte hade kommit över xanoren, jag mådde så dåligt och ville bara dö, jag äter inte mediciner i vanliga fall. Var rädda om er och behandla dessa droger med respekt, jag gjorde inte det men lärde mig en viktig läxa inför framtiden och förmodligen mer om att ta hand om mig själv än någonsin!

Förlåt för eventuella stavfel, skrivit från mobilen i all hast.
Citera
2013-08-19, 21:46
Medlem
kattpilotens avatar
Var det alex*ndrus kakor?
Citera
2013-08-20, 08:27
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Var det alex*ndrus kakor?

Stämmer helt korrekt, slog mycket mycket hårdare än att röka dom vanligt. Har ätit cannabis innan men tror att "koppen rann över" så att säga då den boostade något otroligt!
Citera
2013-08-20, 08:34
Medlem
kattpilotens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swagyolo420
Stämmer helt korrekt, slog mycket mycket hårdare än att röka dom vanligt. Har ätit cannabis innan men tror att "koppen rann över" så att säga då den boostade något otroligt!
Hans senaste kakor gjorde mig lite yr/illamående, väldigt potenta. Känns snarare som 2gram än 1gram i dem. Läst flera andra som säger att de blivit kraftigare på sistone Känns som man bör vara försöktig med att de ska förstöra ens set.
Citera
2013-08-20, 09:35
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattpiloten
Hans senaste kakor gjorde mig lite yr/illamående, väldigt potenta. Känns snarare som 2gram än 1gram i dem. Läst flera andra som säger att de blivit kraftigare på sistone Känns som man bör vara försöktig med att de ska förstöra ens set.

Ja dem var extremt potenta, jag var nog inte riktigt redo att de skulle få mig att må så värst, innan detta har jag ätit en kaka på egen hand och det gick jättebra, blev komplett väck och kände väl på mig att jag kunde fixa detta heh. Alltid kul att sakerna funkar dock )
Citera
2013-08-20, 09:40
Medlem
nutkjells avatar
Visste du inte att cannabis boostar psykedelika rejält?
Citera
2013-08-20, 10:20
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nutkjell
Visste du inte att cannabis boostar psykedelika rejält?

Det är väl klart att jag gjorde, men just att äta cannabis ger ett mycket större djup och boostade mer än vad jag var beredd på, att kakorna var megasuperduper potenta gjorde ju inte saken direkt bättre för mig, jag har även tagit psykadelika tillsammans med cannabis innan, har dock rökt det då.
Citera
2013-08-20, 11:48
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Det är väl klart att jag gjorde, men just att äta cannabis ger ett mycket större djup och boostade mer än vad jag var beredd på, att kakorna var megasuperduper potenta gjorde ju inte saken direkt bättre för mig, jag har även tagit psykadelika tillsammans med cannabis innan, har dock rökt det då.
Det kan ju gå åt båda hållen.. I negativ och positiv mening! Verkar som att kakan boostade på svampen ordentligt på ett negativt sätt i ditt fall. Prova utan cannabis öht nästa gång, eller mindre mängder. Tror att allt beror på att kakan va för stark helt enkelt.

Om du vill ha nåt som boostar psykadelian så kan du ju alltid prova lustgas till.

Fast komihåg. Även dom värsta tripparna är bra trippar Man blir härdad och lär sig nya saker av dom oxå! Sen är ju som sagt set 'n setting riktigt viktig.. Gå på känsla.

Hur mår du psykiskt efteråt?

Mvh
Citera
2013-08-20, 12:08
Medlem
swagyolo420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psychorama
Det kan ju gå åt båda hållen.. I negativ och positiv mening! Verkar som att kakan boostade på svampen ordentligt på ett negativt sätt i ditt fall. Prova utan cannabis öht nästa gång, eller mindre mängder. Tror att allt beror på att kakan va för stark helt enkelt.

Om du vill ha nåt som boostar psykadelian så kan du ju alltid prova lustgas till.

Fast komihåg. Även dom värsta tripparna är bra trippar Man blir härdad och lär sig nya saker av dom oxå! Sen är ju som sagt set 'n setting riktigt viktig.. Gå på känsla.

Hur mår du psykiskt efteråt?

Mvh

Jag tror det ligger mycket i det du säger, min set&setting var katastrofal och kanske en halv kaka eller skippa den helt hade gett en mildare mindfuck, för mitt tankesätt var skrämmande där jag i slutet allvarligt tänkte på att ta mitt eget liv.

Denna trippen gav mig mer insikt än vad mina tidigare trippat gjort, det har mest varit häftigt att ha hallisar och alltid varit en massa eufori när jag tagit psykadelika, nu insåg jag mer att jag har verkligen en massa att jobba med, både psykiskt och rent livsmässigt. Jag har tagit tag i saker och ting redan, samt att jag lärt mig att uppskatta saker i livet som jag innan tagit för givet.

Mitt sinne har blivit extremt vidgat och jag mådde lite dåligt dagarna efter trippen för att bearbeta allt som hänt, nu känner jag att mitt sinne är starkare än någonsin och min själ har nog aldrig mått såhär bra som nu! Jag kommer definitivt testa svamp igen, under bättre omständigheter och lägre doser, tidigare har det varit 0 mindfuck då jag tagit diverse RC's såsom LSB, NBOMe osv. Svamp skiljer sig rätt markant från dessa substanser och jag vill gärna utforska mer och få se de bra sidorna svamp har att erbjuda också .
Citera
2013-08-20, 12:34
Medlem
Psychoramas avatar
Citat:
Jag tror det ligger mycket i det du säger, min set&setting var katastrofal och kanske en halv kaka eller skippa den helt hade gett en mildare mindfuck, för mitt tankesätt var skrämmande där jag i slutet allvarligt tänkte på att ta mitt eget liv.

Denna trippen gav mig mer insikt än vad mina tidigare trippat gjort, det har mest varit häftigt att ha hallisar och alltid varit en massa eufori när jag tagit psykadelika, nu insåg jag mer att jag har verkligen en massa att jobba med, både psykiskt och rent livsmässigt. Jag har tagit tag i saker och ting redan, samt att jag lärt mig att uppskatta saker i livet som jag innan tagit för givet.

Mitt sinne har blivit extremt vidgat och jag mådde lite dåligt dagarna efter trippen för att bearbeta allt som hänt, nu känner jag att mitt sinne är starkare än någonsin och min själ har nog aldrig mått såhär bra som nu! Jag kommer definitivt testa svamp igen, under bättre omständigheter och lägre doser, tidigare har det varit 0 mindfuck då jag tagit diverse RC's såsom LSB, NBOMe osv. Svamp skiljer sig rätt markant från dessa substanser och jag vill gärna utforska mer och få se de bra sidorna svamp har att erbjuda också .
Härligt att höra!! Jag hoppades faktiskt just på ett sånt här svar Själv har jag upplevt liknande. Att den mest påfrestande trippen kan oxå vara den mest lärorika! Även om det tar ett tag att bearbeta det hela. Jag tror att det är trams att man skulle kunna åka på psykiska skador av hullucinogener/psykadelier. I alla fall dom naturliga.

Det blir ju vad man gör det till. Rätt inställning helt enkelt.

Själv hade jag en extremt kraftig upplvevelse på ett rave för ca en månad sedan. Då provade jag LSD för första gången. Det råkade bli en dubbeldroppad lapp (kom direkt från saft-flaskan), vilket innebar att lappen innehöll närmare 300 microgram. Innan jag lade lappen i munnen hade jag rökt en hel del cannabis, dragit lustgas och druckit öl. Sedan rökte jag mer och mer för att "dra igång syran". (jag är rätt känslig för CB dessutom)

Så när syran började kicka, så kickade det ordentligt om man säger så.. Upplevde nog det mesta man kan uppleva på psykadelia.. Har lite minnesförlust. Det vart väldigt förvirrat, mindfuckat, okontrollerat, total "egoloss", "pånyttfödelse" och massa spirituella/själsliga/världsliga insikter! Tur att det fanns bra folk omkring hela festivalen och folk som tog hand om en när det va som skevast. Trippen höll väl totalt i sig runt 15 timmar pga att jag under ruset även hade lyckats dra i mig mer gas och cannabis i mängder.. Detta var alltså första gången på syra och det var verkligen som att födas på nytt! Mådde rätt kasst flera dagar efter trippen medans jag bearbetade allt som hänt osv. Efter det har jag bara mått kanon! Är inte ett dugg rädd för saker som jag tidigare vart rädd för och har många goda insikter efter detta.

Har trippat några gånger sen dess och det har alltid gått bra. Som du säger så får man ju en mer vidgad vy på saker och ting!

Så jag känner helt klart igen mig

Mvh
Senast redigerad av Psychorama 2013-08-20 kl. 13:06.
Citera
2013-08-20, 17:47
Medlem
mikkefurys avatar
Shit lät som det blev väldigt för mycke men dom där kakorna är väldigt potent
Citera
2014-01-18, 22:34
Medlem
swagyolo420s avatar
Tjena allihopa. Nu såhär i efterhand tänkte jag bara uppdatera tråden för alla ska få höra hur det gått med mig. Det var ett bra tag sedan jag tog svamp, mina vänner vet sedan innan att min första tripp var just för att komma till insikt med mig själv och försöka sluta med droger helt. Idag kan jag stolt säga att jag har lagt allting på hyllan och till och med slutat med nikotinet samt alkohol som hållit ett grepp om mig sedan 13-års åldern. Jag har testat cannabis ett par gånger efter trippen och bara sneat gång på gång, förmodligen för att mitt psyke inte klarar av ens de minsta psykoaktiva ämnen längre.

LSB, NBOM-e, och LSD var helt enkelt inte lösningen. Lösningen fanns i svamp och det var helt enkelt rädslan att känna samma känsla som jag gjort en gång tidigare på svamp som fick mig att aldrig vilja gå tillbaka. Jag har uppnått mitt mål och jag har svamp att tacka för allt. Jag har fortfarande ett stort intresse för droger och deras inverkan på kroppen men idag intar jag inget för jag blir rädd att förlora kontrollen över kroppen och flyga iväg för långt.

Tanken med detta inlägg var bara att ge en fingervisning, psykadelika funkar kanske inte för alla att sluta med droger, men det funkade för mig och även om min svampupplevelse var det mest obehagliga jag upplevt i hela mitt liv, så är jag fortfarande evigt tacksam till mig själv att jag tog den överdos som jag tog. Jag är en bättre människa idag och sätter både skola, jobb samt nära och kära före droger som jag inte riktigt gjorde innan. Ni kan också, bara ni vill! (men vill ni inte så är det helt lugnt, för det är fortfarande upp till var och en att välja vad de själva vill, jag ångrar inte en sekund av mitt drogbruk och det ska inte ni heller så länge det inte skadar hela er omgivning! )

Peace och kärlek till er alla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in