2013-08-19, 12:19
Medlem
Jag har ett Eurocard Mastercard kopplat till mitt SEB-konto med beviljad kredit på 20 000 kr, varav 15 000 kr kan jag ta ut kontant. Problemet är att jag kan inte ta ut och sätta in pengar just nu, utan skulle behöva överföra pengarna från kreditkortet till bankkontot.

SEB och Eurocard säger att min enda lösning är att ta ut i kontant och sedan sätta in, viklet låter jävligt osmidigt. Finns det ingen IT-lösning? Tänker mig typ om man kan ladda på något internetkonto, typ "Paypal" kanske via kreditkortet och sedan från Paypal till Bankkontot?

Problemet är dessutom att jag behöver få in pengarna till bankkontot idag.
Citera
2013-08-19, 12:36
PayPal fungerar rent teoretiskt, har själv inte testat dock.
Om jag är i behov av att flytta över pengar gör jag ett kontantuttag. Osmidigt ja, men det fungerar.
Citera
2013-08-19, 12:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av srAz
PayPal fungerar rent teoretiskt, har själv inte testat dock.
Om jag är i behov av att flytta över pengar gör jag ett kontantuttag. Osmidigt ja, men det fungerar.

Vet du hur transaktionstiden är på PayPal? Hinner jag göra transaktionerna såsom jag önskar?
Citera
2013-08-19, 12:52
Medlem
EckiEckis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbacklight
Vet du hur transaktionstiden är på PayPal? Hinner jag göra transaktionerna såsom jag önskar?

Nej. Du får räkna med ett par bankdagar PayPal->Bank.
Citera
2013-08-19, 13:02
Medlem
SchackMatts avatar
Citat:
Ditt beteende kommer att se suspekt ut. PayPal kommer att tro att du har stulit ett kort och att du använder ditt PayPal-konto endast med avsikt att länsa kortet och flytta pengarna till ditt bankkonto.
Citera
2013-08-19, 13:13
Medlem
Ok.

Så finns det någon lösning? Känns rätt förlegat att år 2013 behöva gå till en bankomat, ta ut flera tusen kronor i kontanter, för att sedan gå till en bank för att göra insättningen.

Western Union tillhandahåller en tjänst som hade funkat om det inte var att första transaktionen max kunde vara 4 000 kr
Senast redigerad av flashbacklight 2013-08-19 kl. 13:17.
Citera
2013-08-19, 15:14
Medlem
Citat:
Ok.

Så finns det någon lösning? Känns rätt förlegat att år 2013 behöva gå till en bankomat, ta ut flera tusen kronor i kontanter, för att sedan gå till en bank för att göra insättningen.

Western Union tillhandahåller en tjänst som hade funkat om det inte var att första transaktionen max kunde vara 4 000 kr

Kan du inte ta en vanlig kontokredit eller enkla lånet då på SEB? Det borde bli billigare. Du är nog körd med Eurocardet i vilket fall som helst eftersom du via insättningsautomat kan sätta in högst 10 000 per dag om jag inte minns galet, men du kanske har ett bankkontor i närheten som fortfarande hanterar kontanter.

Vissa andra kreditkort (bl.a. Remembercard) erbjuder saldoöverföring, men det tar också någon dag.
Citera
2013-08-19, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oneofmany
Kan du inte ta en vanlig kontokredit eller enkla lånet då på SEB? Det borde bli billigare. Du är nog körd med Eurocardet i vilket fall som helst eftersom du via insättningsautomat kan sätta in högst 10 000 per dag om jag inte minns galet, men du kanske har ett bankkontor i närheten som fortfarande hanterar kontanter.

Vissa andra kreditkort (bl.a. Remembercard) erbjuder saldoöverföring, men det tar också någon dag.

Har ej fast inkomst.

Däremot löste jag allting som en Gud!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in