2013-08-19, 10:39
Medlem
Hej!

Har spelat sportspel en hel del på detta amerikanska bolag. Fantastiskt bra bolag med bra limits och höga odds. Framförallt överlägset på marknaden om man gillar att spela asianhandikapp.

Jag har tänkt att göra ett större uttag nu. Det som oroar mig lite är att det är ett amerikanskt bolag och jag är lite rädd att jag ska få skatta på uttaget/vinsten i nästa års deklaration. De godtar inte uttag direkt till Visakort utan använder sig av bland annat uttag till bankkonto. Någon som har erfarenhet av detta? Kan man komma runt vinstskatten på något sätt eller är det lugnt att bara ta ut? Kommer banken att meddela skattemasen om uttaget. Har för mig att jag tagit ut en gång för ett par år sedan och att jag då fick en fil på uttaget till banken. Tänker ta ut cirka 20K.

Tacksam för svar!
Citera
2013-08-19, 10:52
Medlem
Twatssons avatar
20k borde inte vara några problem alls, det är väldigt väldigt sällan banker rapporterar till skatteverket om transaktioner under 100k såvida det inte sker återkommande inbetalningar(ett par stycken månadsvis).
Citera
2013-08-19, 14:59
Medlem
Nu är inte Pinnacle en amerikansk spelsite då någon sådan inte existerar eftersom onlinespel är förbjudet i frihetens land.

Men visst de har sin licens på Curaçao i Karibien.

Min gissning är att eftersom de flesta pokersidor nu räknas som EU sidor har vaksamheten och bevakning av sådana aktiviteter minskat hos skatteverket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in