Först och främst en liten varning på att jag kommer blanda svenska och engelska.
I detta spel finns det förmodligen oändligt med vapen. Finns alltså hur många olika som helst (ja, nästan.) Ni kanske redan räknat ut att det är Borderlands 2 jag syftar på.
I spelet finns en graditetsskala bland alla vapen och artefakter.
Skala 0 -6
0. VeryCommon - 200
1. Common - 100
2. Uncommon - 10
3. Uncommoner - 5
4. Rare - 1
5. VeryRare - 0,1000000015
6. Legendary - 0,00999999978
Läs mer här:
Nu för att komma till saken:
Vi tar siffrorna igen.
Boss drop : 0,03
Skin drop : 0,002
Very Rare drop: 0,10
Alla dessa tre krav måste uppfyllas för att få något av skinsen.
I detta spel finns det förmodligen oändligt med vapen. Finns alltså hur många olika som helst (ja, nästan.) Ni kanske redan räknat ut att det är Borderlands 2 jag syftar på.
I spelet finns en graditetsskala bland alla vapen och artefakter.
Skala 0 -6
0. VeryCommon - 200
1. Common - 100
2. Uncommon - 10
3. Uncommoner - 5
4. Rare - 1
5. VeryRare - 0,1000000015
6. Legendary - 0,00999999978
Läs mer här:
I detta spel har man 0,1 % chans att få en "very rare drop" (Pink/Purple). Sedan har man 0,03 % chans att få en s.k "boss drop", vilket är de allra sällsyntaste sakerna som en boss kan lämna ifrån sig och det kan vara allt ifrån vapen, skins och andra saker. Vissa skins i spelet är nästan omöjligt att få. Det är oftast svårare att få skins än andra saker som vapen.
Skin drop ligger på : 0,002. Vet ej om detta stämmer eftersom många andra skins är så extremt mycket lättare att få än just dessa jag syftar på.
Skin drop ligger på : 0,002. Vet ej om detta stämmer eftersom många andra skins är så extremt mycket lättare att få än just dessa jag syftar på.
Nu för att komma till saken:
Finns fyra speciellt svåra skin i spelet att få tag på. Dessa är vad jag vill kalla ULTRA RARE. Först måste du lyckas att få en "very rare drop" (1 på 1000), men även att du samtidigt får en "boss drop" (1 på 3333,33). Om det inte vore nog så ligger även skin drop väldigt lågt: 0,002.
Får du t. ex. ett "boss drop" med "legendary drop", så får du istället ett vapen. Det är MYCKET lättare att få. Det är för att det finns så otroligt mycket mer "rares" en boss kan droppa än en legendary. Du måste alltså ha turen att även få rätt "rare". Vet ej siffran här tyvärr.
Det är nu jag undrar hur tusan man räknar ut på ett ungefär hur liten procentchans man egentligen har för att få något av dessa skins. En på hundratusen låter rimligt, men detta är ju enbart en chansning från mitt håll. Jag har hållit räkningen på hur många gånger jag dödat dem (the 4 assassins) och det ligger på en liten bit över 70.000 och än så länge inget skin. Ja, jag har spelat mycket.
Får du t. ex. ett "boss drop" med "legendary drop", så får du istället ett vapen. Det är MYCKET lättare att få. Det är för att det finns så otroligt mycket mer "rares" en boss kan droppa än en legendary. Du måste alltså ha turen att även få rätt "rare". Vet ej siffran här tyvärr.
Det är nu jag undrar hur tusan man räknar ut på ett ungefär hur liten procentchans man egentligen har för att få något av dessa skins. En på hundratusen låter rimligt, men detta är ju enbart en chansning från mitt håll. Jag har hållit räkningen på hur många gånger jag dödat dem (the 4 assassins) och det ligger på en liten bit över 70.000 och än så länge inget skin. Ja, jag har spelat mycket.
Vi tar siffrorna igen.
Boss drop : 0,03
Skin drop : 0,002
Very Rare drop: 0,10
Alla dessa tre krav måste uppfyllas för att få något av skinsen.
. Då hade jag fel och då måste åtminstone skindrops tas bort ur uträkningen. Dock måste två st av dessa påverka eftersom jag nu hunnit testa en del.