2013-08-18, 21:18
Medlem
Hejsan har ett smått problem med kläderna som finns i vanliga butiker samt nätbutiker, eftersom jag är 196cm så blir det att man behöver ta extra stora storlekar för att kläderna ska vara långa nog men problemet är att kläderna är sydda för dom mer "kraftiga" personerna vilket gör att kläderna sitter fult på kroppen.

Så min fråga är om det finns några butiker med snygga kläder för oss längre personer i Stockholm eller Västerås områderna.
Citera
2013-08-18, 21:20
Medlem
Börja gymma så ska du se att problemet är löst om ett år
Citera
2013-08-18, 21:20
Medlem
Basfrostens avatar
Swedol.
Citera
2013-08-18, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Basfrosten
Swedol.
Arbetskläder kan jag dock få gratis men crew-neck är inte så skönt alla gånger.
Citera
2013-08-18, 21:46
Medlem
Basfrostens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brokos
Arbetskläder kan jag dock få gratis men crew-neck är inte så skönt alla gånger.
Sant, men ibland är de bäst.
Citera
2013-08-18, 22:18
Medlem
Basfrostens avatar
Glömde bort att du kan gå till skräddare och få figursydda plagg, det borde lösa problemet.
Citera
2013-08-18, 22:43
Medlem
sucuks avatar
Söka sig utomlands är nog svaret, svenska kedjorna har väldigt dåligt av udda storlekar.

Ebay och butiker i europa med webshop känns som enda vettiga lösningen om det inte skall kosta en förmögenhet.
Citera
2013-08-21, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brokos
Hejsan har ett smått problem med kläderna som finns i vanliga butiker samt nätbutiker, eftersom jag är 196cm så blir det att man behöver ta extra stora storlekar för att kläderna ska vara långa nog men problemet är att kläderna är sydda för dom mer "kraftiga" personerna vilket gör att kläderna sitter fult på kroppen.

Så min fråga är om det finns några butiker med snygga kläder för oss längre personer i Stockholm eller Västerås områderna.

Måttsy på nätet
Citera
2013-08-21, 15:43
Medlem
TintinoDbambinos avatar
TS,

Du måste vara ganska smal om du inte hittar kläder i din storlek, därför har jag tre tillvägagångssätt till dig;
1. ät mer
2. Börja gymma
3. Sy in dina kläder hos en skräddare

Tänk på att det ena behöver inte utesluta det andra

GL!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in