• 1
  • 2
2013-08-18, 19:59
Bannlyst
Hej!
Detta är min första tråd här på Flashback, hoppas att jag kommer trivas!
Kommer mest vara i klädes relaterade trådar då jag har en stor passion för mode.

Till ämnet, jag tycker Ralph Lauren är ett riktigt bra märke med kvalitétsskjortor som håller flera år!
Deras oxford skjortor är verkligen underbara, det kan jag inte neka. Men tyvärr känns det som märket har smutsats ner av springandes 14 åringar som känner sig unika med sina pikeér som självklart är från Big Pony kollektionen så alla ser att det just är en Ralph Lauren piké de har på sig.

Detsamma är med som kommer hem från Thailand med alla dessa otroligt fula och självklart fejkade Ralph Lauren pikeér som det är hästar som loggor över hela pikén. Visst, inte för att jag bryr mig om folk som är så osäkra så att de köper fejkade kläder för att bli accepterand bland de rikare men när egentligen alla ser att personen i frågan bara har på sig fejkade plagg.

Är det någon som håller med mig? Att Ralph Lauren har blivit ett fjortismärke men också ett märke som har smutsats ner av alla kopior?

Ha en bra Söndag!
Med vänlig hälsning, SuitUpClassy
Senast redigerad av SuitUpClassy 2013-08-18 kl. 20:58.
Citera
2013-08-18, 20:06
Medlem
Opiumtal18s avatar
Ja de kan jag hålla med om, har aldrig köpt några Ralph lauren kläder. Jag köper Boomerang och Levi's.
https://www.google.se/search?q=ralph...ml%3B328%3B328 sånhär tröja är vanlig på Ungdomar på Wärmdö Golfklubb (med extremt störa emblem och siffror. )
Citera
2013-08-18, 20:12
Medlem
Brutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
Ja de kan jag hålla med om, har aldrig köpt några Ralph lauren kläder. Jag köper Boomerang och Levi's.
https://www.google.se/search?q=ralph...ml%3B328%3B328 sånhär tröja är vanlig på Ungdomar på Wärmdö Golfklubb (med extremt störa emblem och siffror. )

Lite extrakul att du länkade till en piratkopias sajt.

//Brute
Citera
2013-08-18, 20:12
Medlem
Runforrestruuuns avatar
Visst har det blivit "mainstream" på senaste åren. Men så länge man skippar big pony som endast är till för att tydligt visa att man har råd att lägga över tusenlappen på en pikétröja, så går det alltid hem.
Sen håller jag med om att en 15-åring med en ostruken PRL-skjorta som hänger ner till knäna känns lite sisådär..

Jag har använt PRL-skjortor och pikéer i många år då det sitter perfekt på mig. Kommer givetvis fortsätta, oavsett vilken målgrupp som bär plaggen!
Senast redigerad av Runforrestruuun 2013-08-18 kl. 20:16.
Citera
2013-08-18, 20:13
Medlem
Opiumtal18s avatar
https://www.google.se/search?q=ralph...ml%3B328%3B328 en sånhär brukar Iranier och turkar gå runt med.

Brute: jag bara sökte på långärmad piké
Citera
2013-08-18, 20:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Runforrestruuun
Visst har det blivit "mainstream" på senaste åren. Men så länge man skippar big pony som endast är till för att tydligt visa att man har råd att lägga över tusenlappen på en pikétröja, så går det alltid hem.
Sen håller jag med om att en 15-åring med en ostruken PRL-skjorta som hänger ner till knäna känns lite sisådär..

Jag har använt PRL-skjortor och pikéer i många år då det sitter perfekt på mig. Kommer givetvis fortsätta, oavsett vilken målgrupp som bär plaggen!
Ja samma här. Använt PRL skjortor i många år med!
Man kan säga att de som bär kläder fråm kollektionen Big Pony är osäkra tonåringar som har tjatat till barnbidraget av sina föräldrar så de kan köpa sina överskattade pikeér med den STORA hästen, ett sjävklart val! Måste dock säga att pikeérna har top noch kvalité och sitter perfekt på min kropp!
Citera
2013-08-18, 20:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Opiumtal18
https://www.google.se/search?q=ralph...ml%3B328%3B328 en sånhär brukar Iranier och turkar gå runt med.

Brute: jag bara sökte på långärmad piké
Den ser man ofta på folk i förorterna hehe.
Det jag inte fattar är varför folk köper PRL kopior när det kostar lika mycket som ett klädesplagg av PRL på eBay köpt på en PRL outlet? Man kan få en piké för 250 kr inkl frakt på eBay som självklart är äkta vara skickat från USA.
Citera
2013-08-18, 20:41
Medlem
regndroppens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuitUpClassy
Ja samma här. Använt PRL skjortor i många år med!
Man kan säga att de som bär kläder fråm kollektionen Big Pony är osäkra tonåringar som har tjatat till barnbidraget av sina föräldrar så de kan köpa sina överskattade pikeér med den STORA hästen, ett sjävklart val! Måste dock säga att pikeérna har top noch kvalité och sitter perfekt på min kropp!
Tycker Big Pony kollektionen är förbannat ful faktiskt. Som du säger så känns det ju lite som att folk vill visa att de har råd med PRL när de köper Big Pony kollektionen. Själv har jag en oxford skjorta från PRL som jag fullkomligt älskar! Så fruktansvärt skönt och grym kvalité! Tråkigt att det har blivit så vanligt med Ralph Lauren nu bara.
Citera
2013-08-18, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av regndroppen
Tycker Big Pony kollektionen är förbannat ful faktiskt. Som du säger så känns det ju lite som att folk vill visa att de har råd med PRL när de köper Big Pony kollektionen. Själv har jag en oxford skjorta från PRL som jag fullkomligt älskar! Så fruktansvärt skönt och grym kvalité! Tråkigt att det har blivit så vanligt med Ralph Lauren nu bara.
Måste säga att jag fullkomligt älskar mina PRL oxford skjortor med. Kvalitén är verkligen underbar!
Ja precis, för ca 10 år sen var PRL inte alls lika vanligt, inte så konstigt kanske, men ändå.
Citera
2013-08-18, 20:46
Medlem
Så länge man undviker den stora hästen, siffror, emblem och ränder och allt annat krafs de hittar på så tycker jag inte att RL blivit nersmutsat. Pizzaturkarna och fjortisarna kommer aldrig köpa en kabelstickad tröja med liten liten hästlogga på. Det uppfyller inte deras vräkighet-per-krona-kvot, och därmed kommer dessa plagg alltid vara "säkra".

Gäller förövrigt alla märken.
Citera
2013-08-18, 20:54
Medlem
vaneriss avatar
Med Big Pony-kollektionen så har dem grävt sin egna grav enligt mig. Men vi måste komma ihåg att idag så ser ju dem "moderna" pikéerna ut sådär. Vi har märken som Hackett och La Martina osv som gör pikéer med mycket emblem på. Dem enda märkena som inte följer den trenden (till viss del) är väl Lacoste, Lyle and Scott, Brooks Brothers och Hugo Boss. Jag har säkert missat några! Men idag ska det ska vara mycket emblem och färgkombinationer. Den klassiska enfärgade pikén med den lilla loggan känns lite gammalmodig tyvärr. Jag måste tillägga att jag själv inte är ett fan av Big Pony utan tycker den smutsar ned märket.

"Swag is for boys, class is for men"
Citera
2013-08-18, 20:55
Medlem
Galvestonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuitUpClassy
Den ser man ofta på folk i förorterna hehe.
Det jag inte fattar är varför folk köper PRL kopior när det kostar lika mycket som ett klädesplagg av PRL på eBay köpt på en PRL outlet? Man kan få en piké för 250 kr inkl frakt på eBay som självklart är äkta vara skickat från USA.

Köpte en äkta långärmad PRL (dock ej piké) för några år sedan, tror den låg på ca 1500-1800. Tror du på allvar ett en äkta sådan skulle säljas från USA för 250 inkl. Frakt från USA då?

Men nej, PRL är överprisad skit som går sönder med en gång om man inte köper de bättre grejerna från high endkollektionen - men det gör man inte. Btw vet jag inte vad ni snackar om, när jag gick på högstadiet sprang vi alla omkring i PRL skjortor, pikéer och v-ringade med sådana där små poligubbar på så det är knappast något nytt fenomen. Kanske turkarna som börjat ta över det nu dock, umgås inte med sådana.

Ska ni ha pikéer kör Lyle&Scott eller kanske Dior med deras myggmärke, inte PRL/lacoste, tack.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in