2013-08-19, 23:00
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combot
Ja. Hur skulle admin annars ha något att inte lämna ut, oavsett vem som frågar?
Så eftersom admin inte kan lämna ut ditt skonummer och vem du förlorade oskulden till så betyder det att han har den informationen? Njae, så enkelt är det nog inte.
Citera
2013-08-20, 11:12
Medlem
Combots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Så eftersom admin inte kan lämna ut ditt skonummer och vem du förlorade oskulden till så betyder det att han har den informationen? Njae, så enkelt är det nog inte.

Istället för att larva dig kan du ju svara att du inte vet.
Citera
2013-08-21, 19:30
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin4
Vi lämnar inte ut någon som helst information om användare oavsett vem som frågar.

admin4

Men i USA har ju ett antal internettjänster tvingats lämna ut uppgifter enligt lag (och i hemlighet). Detta har uppmärksammats i pressen på sistone. Skulle Flashback som vad jag förstår är USA-baserat inte omfattas av lagen?
Citera
2013-08-26, 23:44
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Vi lämnar inte ut någon som helst information om användare oavsett vem som frågar.

admin4

En inställd spelning är också en spelning, sa Ulf Lundell en gång. Och ett uteblivet svar är också ett svar. Tråden dog efter min fråga till admin4. Slutsatsen bör väl bli att amerikanska myndigheter kan få ut användares mailadresser om de så skulle önska.
Citera
2013-08-27, 22:52
Inaktiv Administrator
admin4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
En inställd spelning är också en spelning, sa Ulf Lundell en gång. Och ett uteblivet svar är också ett svar. Tråden dog efter min fråga till admin4. Slutsatsen bör väl bli att amerikanska myndigheter kan få ut användares mailadresser om de så skulle önska.
Som jag sa; vi lämnar inte ut användarinformation till någon, oavsett vem som frågar. Är det tydligt nog?

admin4
Citera
2013-08-28, 14:49
Medlem
Creaturs avatar
Citat:
Som jag sa; vi lämnar inte ut användarinformation till någon, oavsett vem som frågar. Är det tydligt nog?

admin4

Tack, det var väldigt tydligt! Men hur bär ni er åt för att trotsa FISA-lagen? Den ger NSA rätt att samla in information om alla icke-amerikaner vilkas kommunikation passerar amerikansk infrastruktur. "Eftersom lagstiftningen medger registrering av sociala kontakter (’contact chaining’) möjliggör den för
avlyssning av snart sagt all trafik, oavsett om det gäller telefoni eller Internet", skriver punkt.se i en rapport om PRISM-affären. Möjligen kan ju Flashback räknas som något annat än telefoni och mail, som är huvudsakliga måltavlor. Men Facebook har man ju tillämpat FISA på, så varför skulle man inte kunna använda lagen på Flashback också?
Citera
2021-02-15, 00:41
Medlem
kubuns avatar
Citat:

admin4
Nu har det iaf hänt för när jag kollar in länkar som läggs upp av användare i Flashback som går till imgur.com så kallar dom mig för mailadressen jag har reggat mitt konto med här på Flashback och ber mig att ta väck min adblocker.
Hi min~mailadr! We get it, ads aren’t fun, but they help keep Imgur running. You can enjoy ad-free browsing and support Imgur with Imgur Emerald, or please consider whitelisting us.
Hur i h-e kommer detta sig? Kan inte Flashback garantera vår anonymitet längre?
Senast redigerad av kubun 2021-02-15 kl. 00:53.
Citera
2021-02-15, 07:10
Administrator
admins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kubun
Nu har det iaf hänt för när jag kollar in länkar som läggs upp av användare i Flashback som går till imgur.com så kallar dom mig för mailadressen jag har reggat mitt konto med här på Flashback och ber mig att ta väck min adblocker.
Hi min~mailadr! We get it, ads aren’t fun, but they help keep Imgur running. You can enjoy ad-free browsing and support Imgur with Imgur Emerald, or please consider whitelisting us.

Har ingen aning om hur imgur vet om din e-post. Kan bero på en mängd olika saker.
De har iaf inte fått den från Flashback.
Jag kan inte se din e-post. Ännu mindre kan imgur se vilken e-post du använt för ditt konto på Flashback. Faktum är att du inte ens behöver ha en e-post som medlem på Flashback.

admin
Citera
2021-02-15, 10:15
Medlem
kubuns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Har ingen aning om hur imgur vet om din e-post. Kan bero på en mängd olika saker.
De har iaf inte fått den från Flashback.
Jag kan inte se din e-post. Ännu mindre kan imgur se vilken e-post du använt för ditt konto på Flashback. Faktum är att du inte ens behöver ha en e-post som medlem på Flashback.

admin
Det här är alldeles nytt. Det är ju ofta som användare på Flashback lägger upp bilder på imgur.com och inte förrän igår så fick jag detta meddelande.

Jag ska testa å gå in där direkt - bättre jag testade nu och gick in på deras sida från samma dator utan att logga ut från Windows och nu fick jag inget sådant meddelande. Det är alltså bara när jag går in från imgur-länkar som lagts upp på Flashback som jag får meddelandet.

Har de hackat sig in här på nåt sätt? Det är ju lite scary eftersom jag har lösenordsåterställning kopplat till telefonnummer som är reggat på ComHem där jag har abonnemang.

Okey hur gör jag för att inaktivera min mailadress här då? Jag var ju tvungen å ha den när jag skapade kontot för å få en länk att aktivera kontot jag skapat.

EDIT: Skulle ju kunna vara att jag själv lagt upp bilder där - men som sagt det är helfärskt och jag har mig veterligt inte skapat något konto på deras sida.

EDIT 2: Jo jöss det hade jag ju gjort och nu signa jag ut - ber så mycket om ursäkt för detta konstigt att de inte bad mig vitlista dem när jag gick in direkt
Senast redigerad av kubun 2021-02-15 kl. 10:31.
Citera
2021-02-15, 11:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Okey hur gör jag för att inaktivera min mailadress här då? Jag var ju tvungen å ha den när jag skapade kontot för å få en länk att aktivera kontot jag skapat.

Kontrollpanelen - Redigera e-post och lösenord.
Citera
2021-02-15, 11:56
Moderator
Neksnors avatar
Citat:
Det här är alldeles nytt. Det är ju ofta som användare på Flashback lägger upp bilder på imgur.com och inte förrän igår så fick jag detta meddelande.

Jag ska testa å gå in där direkt - bättre jag testade nu och gick in på deras sida från samma dator utan att logga ut från Windows och nu fick jag inget sådant meddelande. Det är alltså bara när jag går in från imgur-länkar som lagts upp på Flashback som jag får meddelandet.

Har de hackat sig in här på nåt sätt? Det är ju lite scary eftersom jag har lösenordsåterställning kopplat till telefonnummer som är reggat på ComHem där jag har abonnemang.

EDIT: Skulle ju kunna vara att jag själv lagt upp bilder där - men som sagt det är helfärskt och jag har mig veterligt inte skapat något konto på deras sida.

EDIT 2: Jo jöss det hade jag ju gjort och nu signa jag ut - ber så mycket om ursäkt för detta konstigt att de inte bad mig vitlista dem när jag gick in direkt
Om du har comhem som leverantör av både internetuppkoppling och epost så skulle det kunna finnas en koppling där.
Citera
2021-02-15, 12:00
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:

Mailadressen ligger förmodligen sparad i nån av webläsarens autofill-funktioner varpå den kan "sörplas" därifrån av imgur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in