Flashback bygger pepparkakshus!
2005-06-22, 19:46
Medlem
Farbror Sallads avatar
Vore det inte rätt bra om man såg det exakta antalet sidor i en tråd, istället för att det bara står "sista sidan" när tråden överskridit 5 sidor? Kanske en petitess, men det är skillnad på om tråden är 6 sidor eller 100 sidor. Då ser man om det ens är värt att börja läsa igenom hela tråden utan att först behöva gå till sista sidan och kolla hur lång den är. Detta särskilt när FB ibland är jävligt segt...

Alltså, det kunde stå "sista sidan - XX" istället för bara "sista sidan".
Citera
2005-06-22, 19:52
Awaiting Email Confirmation
McFrosts avatar
Det går ju att kolla i svarskolumnen annars. Där ser man ju i alla fall hur många inlägg som har gjorts i tråden.
Citera
2005-06-22, 23:12
Medlem
Antalet sidor beror ju på din egen visningsinställning (15 eller 40 inlägg / sida).
Citera
2005-06-22, 23:16
Medlem
Det står ju 'sidan 1 av 32' om du nu läser på sidan ett av 32... alldeles där där man bläddrar...
Citera
2005-06-23, 06:26
Medlem
Farbror Sallads avatar
Ja, men jag vill ju SLIPPA ens öppna tråden för att se hur många sidor det är!
Och hur fanken ändrar man antalet inlägg per sida?
Citera
2005-06-23, 06:35
insomnias avatar
I inställningar. "Antal inlägg per sida"...

Din idé hade nog inte gått att genomföra. Det är så av en anledning. Om en tråd har 100 sidor, skall man kunna klicka sig till vilken sida som helst redan där?
Du inser väl hur det hade sett ut?
Citera
2005-06-23, 10:11
Medlem
äppelkakas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av insomnia
I inställningar. "Antal inlägg per sida"...

Din idé hade nog inte gått att genomföra. Det är så av en anledning. Om en tråd har 100 sidor, skall man kunna klicka sig till vilken sida som helst redan där?
Du inser väl hur det hade sett ut?
Men det är så på vissa forum. Ibland kan man välja på en JÄVLA massa sidor. Jag tycker det är ganska bra. Fem är i alla fall för lite.

Sen har jag sett den här varianten också:
Gå till sida [1 ... 12, 13, 14]
Den är ganska vettig.
Citera
2005-06-24, 12:07
Medlem
Farbror Sallads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av äppelkaka
Men det är så på vissa forum. Ibland kan man välja på en JÄVLA massa sidor. Jag tycker det är ganska bra. Fem är i alla fall för lite.

Sen har jag sett den här varianten också:
Gå till sida [1 ... 12, 13, 14]
Den är ganska vettig.
Ja, det är väl bara att radda upp alla sidor efter/under varandra? Så funkar det ju som sagt på många andra forum. Då kan man dels se hur lång tråden är, och dels hoppa till precis vilken sida man vill.
Att trådar är uppåt 100 sidor är knappast så vanligt att det lilla extra utrymme som skulle krävas för att visa det skulle störa.
Citera
2005-06-24, 12:54
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Det går att bläddra bland sidorna genom att ändra ...&page=n&... i URL:n. För att få fram den uppgiften tar man fram tråden, klickar på någon av sidorna som finns 1,2,3...sista sidan och vips! Sen ersätter man bara sidnumret mot det önskvärda.

Det är ett effektivt sätt att, i en lång tråd, söka sig fram till t.ex. inläggen från ett visst datum (manuell binär sökning).

Antalet sidor varierar med antalet inlägg man vill ha visade på varje sida. Standard är väl 15?

Farbror Sallad: Det lilla utrymme det skulle kräva... Kolla Knutbytråden, här är det inte tal om något litet utrymme utan snarare en halv sida. Mer än 30.000 inlägg ā 15 inlägg/sida = >2000 sidor. Hur kul är det och vilken funktion skulle det fylla?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in