Citat:
Ursprungligen postat av
Afrikanos
Det är stockholmarna som röstat fram den fantastiska mångkulturen. Ja för mig är det obegripligt att överhuvudtaget ta in en muslim i landet. Det är som att ta emot nazister under andra världskriget. Men allt handlar egentligen om kunskap och okunskap. KD är ett konservativt internationellt parti och har inget med kristendomen att göra. Det fanns en koppling tidigare i Sverige men det var ganska längesedan.
Nu lär de vara fler än Stockholmare som röstat för mångkultur, nästintill alla partier och dess väljare har röstat för det. Från V till M. SD står såklart ut i sammanhanget. Historiskt även Ny Demokrati.
"Muslim" är för mig ganska intetsägande då det finns en sådan variation inom denna grupp, dvs på individnivå har jag inga problem med en muslim, problemet har dock varit avsaknad av analys för de konsekvenser som väntar när muslimer blir i majoritet, det är bara att se ut i världen så tror jag de flesta inser vad som väntar. Den stora ironin i detta är givetvis att historiskt Kristna länder, om än idag sekulära tar emot en stor mängd muslimer. Medan kristna, icketroende och andra religiösa minoriteter (Hinduer, Buddhister) förföljs och dödas i muslimska majoritetsländer.
Finns det någon tongivande Kristen opposition mot Islam och eller muslimer i Sverige? Om inte, varför då? Jag
tror det är så enkelt att kristna ser muslimer bara som en "annan" religion, kanske en annan form av Kristendom med gemensamma rötter. Dvs de ska skyddas och välkomnas. Kristna i Sverige borde se hur Kristna samfund i muslimska världen har det, kanske en väckarklocka...