2013-08-17, 23:16
Medlem
8080s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Har du en diagnos som gör det svårt för dig att förstå andra människor?

Nej, det har jag inte. Jag menar inte att jag skulle sitta och råstirra på dig utan jag skulle självklart försöka få ögonkontakt med dig och sedan le och förhoppningsvis få kontakt med dig.
Citera
2013-08-17, 23:16
Medlem
Uppenbarligen tillhör jag den lilla skara svenskar som inte har påverkats av den importerade amerikanska översexualismen.

Om vi numera är i minoritet så antar jag att det förklarar varför så få är förstående i tråden.

Trist.
Citera
2013-08-17, 23:22
Medlem
8080s avatar
Citat:
Uppenbarligen tillhör jag den lilla skara svenskar som inte har påverkats av den importerade amerikanska översexualismen.

Om vi numera är i minoritet så antar jag att det förklarar varför så få är förstående i tråden.

Trist.

Alltså är du seriös? Vad fan ska man säga... Det är väl för fan självklart att man kollar lite om en tjej badar topless, vem fan skulle inte göra det?
Citera
2013-08-17, 23:24
Bannlyst
Citat:
*bratproblem*

Hon kanske var lebba och tyckte du va sexig?

Att bli upprörd för att någon stirrar när man som tjej klär av sig och badar lite är .. well .. Hur gammal är du? Hade du blivit lika sur om det hade varit en svensk blond och snygg kille som stirrade?
Citera
2013-08-17, 23:30
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Att bli upprörd för att någon stirrar när man som tjej klär av sig och badar lite är .. well .. Hur gammal är du? Hade du blivit lika sur om det hade varit en svensk blond och snygg kille som stirrade?

Man stirrar inte på någon som badar näck... av samma skäl som man inte ställer sig med näsan tryckt mot rutan och stirrar in genom någons fönster. Det är ohövligt.
Citera
2013-08-17, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ippskiff
Hon kanske var lebba och tyckte du va sexig?

Ja, det hade jag blivit.
Citera
2013-08-17, 23:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Uppenbarligen vill många missförstå TS upplevelse. Antagligen vill de missförstå i PK-ärende, att släta över det som håller på att hända med vårt land. Om nu TS tar sig en skön promenad runt en fin sensommarvik i Sverige, och får för sig att ta sig ett dopp i det blå. Varför ska hon då (i Sverige) behöva utstå 2 negresser som stirrar på henne?
- Oavsett om de är lesbiska / TS är lesbisk så gör man inte så i Sverige
- I Sverige har vi lärt oss att ta hänsyn och inte stirra. Vi är helt enkelt respektabelt och hänsynsfullt folk. Men det är tydligen inte negresser.
Citera
2013-08-17, 23:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Man stirrar inte på någon som badar näck... av samma skäl som man inte ställer sig med näsan tryckt mot rutan och stirrar in genom någons fönster. Det är ohövligt.

Man säger inte åt andra vad de skall göra och inte göra lika lite som man får våldta dem i näsborrarna.

Kan vi stava till 'långsökta paralleller'?

Om du VÄLJER att visa upp dig för allmänheten på en enligt allemansrätten offentligt tillgänglig plats så är det DITT val.
Skyll nu inte konsekvenserna av det valet på nån annan än dig själv.
Du valde, du Gjorde, Du Upplevde

Vill du ha en annan upplevelse än den du nu fick får du väl göra ett bättre Val nästa gång.
Bada inte inför dessa tjejer igen.
Citera
2013-08-17, 23:38
Medlem
Ni som inte ser detta som ett problem:

Har ni för vana att resa till andra kulturer och stirra ut lokalbefolkningen?
Brukar ni råglo på ensamma kvinnor i sari, hijab eller höftskynke?
Brukar ni heja på svenskar som beter sig som puckon i Thailand, Spanien eller andra länder där de jävlas med lokalbefolkningen?

Eller är det bara svenskar som ni förväntar er ska utstå sådan behandling utan att klaga?
Citera
2013-08-17, 23:41
Bannlyst
Citat:
Ni som inte ser detta som ett problem:

Har ni för vana att resa till andra kulturer och stirra ut lokalbefolkningen?

Jag är en 40-årig bög. Jag är van med att bli utstirrad på hemmaplan. Särskilt när jag hånglar på helt fel ställen.

Citat:
Brukar ni råglo på ensamma kvinnor i sari, hijab eller höftskynke?

Yep, men enbart p.g.a nyfikenhet.
Citera
2013-08-17, 23:41
Medlem
Citat:
Vad ska vi göra åt detta? Varför tycker etablissemanget och vänsterfolket att sånt här är "spännande för den svenska kulturen" och "kommer gynna svenskarna"? Jag kände mig definitivt inte "gynnad" av den här skitbehandlingen.

Är det någon annan som blir ledsen av det här?

Citat:

Trist.
Nej "etablissemanget" bryr sig inte om svenskar. Det måste du väl ha märkt?

De som svarar i tråden har sannolikt blivit marinerade i mångkulturen o med tiden kommit att uppvisa samma dysfunktionalitet som random blatte eller är själva utlänningar.
Citera
2013-08-17, 23:43
Bannlyst
Citat:
Ja, det hade jag blivit.

Se där .. Då är min slutgiltiga rekommendation till dig:

Gå till ett nudistbad. Där stirrar ingen och kameror är förbjudna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in