2013-08-18, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tronkan
precis, man kanske glimtar en sväng diskret (det gör alla såklart, oavsett vad dom än som säger) MEN man stirrar inte ut någon. för alla vet att det är oförskämt.

precis som jag sa i mitt första inlägg. du och ts missförstod varandra en del i era inlägg.

nej, jag missförstod inte ts. jag tycker att hon verkar helt rubbad.
Citera
2013-08-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Putsch
Inte bara svenskt. I vissa delar av Tyskland och Österrike är nakenbadande helt naturligt, en folkrörelse. Säkert i Finland med. Det finns inget sjukt eller avvikande med det, utan det ses som normalt. Precis som att det är NORMALT att vara naken i bastun, och inte ha kläder på sig där.

kan man drista sig så långt till att säga att det är ett ariskt beteende (minus finnjävlarna då)?
Citera
2013-08-18, 00:59
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av meetthefockers
nej, jag missförstod inte ts. jag tycker att hon verkar helt rubbad.

du menade att det inte är konstigt att folk kanske slänger en blick om någon badar toppless.

ts menar att hon blev utstirrad. fattar du inte skillnaden? det är du som är rubbad lille pojk.
Citera
2013-08-18, 01:00
Medlem
Citat:
välkommen till sverige! där folk tryckte upp falukorv i fittan på 70 talet och gjorde film av det som blev en värdklassiker, porren flödar och sexualiteten har aldrig (troligtvis) varit mer öppen. men, under 2000 talet händer något. och nu 2013 kan inte ens en tjej bada topless vid en sjö utan att bli ihjälstirrad?

VAFAN händer?!

Jag tror problemet är att de flesta på FB som påstår sig vilja rädda svensk kultur egentligen bara är ensamma män med s.k. penis fury. De skiter totalt i vårt svenska arv. De har bara plockat ut de bitar ur svensk historia som ger de rätt att vara arga och hatiska, och skiter i resten.

Om man skriver om invandrarmän som sextrakasserar så tjatar svenska män om att vi måste skydda svenska kvinnors rättigheter. Men när det gäller den egna kulturen så är de minst lika arga på svenska kvinnor.
Citera
2013-08-18, 01:00
Medlem
Citat:
kan man drista sig så långt till att säga att det är ett ariskt beteende (minus finnjävlarna då)?

Finnarna gav oss bastun.
Citera
2013-08-18, 01:01
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnet83
Det har man säkert gjort precis som på alla möjliga platser i världen men sedan det blev populärt som en slags uttalad hobby att ligga på stranden tillsammans med andra främmande människor och badklädernas intåg har det varit kutym, med undantag för speciella perioder, att dölja vissa kroppsdelar. Dessutom lever vi i helt olika tidevarv då vår kultur blivit omkullkastad via den "sexuella revolutionen" och nu har man en mer sexuell syn på olika saker vilket gör blottande av många kroppsdelar väldigt sexuellt laddat så den som delar PK:s grundsyn i den freudo-marxistiska efterkrigstiden är som sagt lika rationell som en ateistisk häxprocessförespråkare. Under en del omständigheter när det inte finns några andra människor i ens närhet kan man förstås bada näck liksom man kan onanera om man nu känner för det men blir man påkommen får man vara beredd på att folk stirrar och blir äcklade.

Den sexuella revolutionen som givetvis var en judisk revolution, vilket även står klart och tydligt på en PK-sida som Wikipedia (klart och tydligt, kanske inte men de tre företrädarna står nämnda vid namn och kollar man upp dem så var de judiska).

Så jag ser nakenbad som en bra sak, ingen större sak i att se nakna bröst kan jag tycka. Denna neurotiska inställning (hjärntvättning) till nakenhet har gått så långt att folk knappt byter om i omklädningsrum och när de gör vågar de knappt ens visa sig nakna utan de skall hålla på och trixa som om de vore med i sketchen från Mr. Bean på stranden.
Citera
2013-08-18, 01:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hasseochtage
Citat:
Ursprungligen postat av Andraandningen

Meningslöst. Det är 75-80 % invandrare här och de får orgasm bara för att du nämner bröst i trådstarten.
ja, trist.

Jag borde ha utgett mig för att vara man istället, och skrivit att det var två afrikanska män som kollade.

Ja, det är trist. Alltför många invandrare och i synnerhet afrikaner är inte som vi. De är ociviliserade, primitiva varelser som råstirrar ohövligt utan någon hyfs. Jag läste om just de problemen i en liten by i Bergslagen, där invandrare män råstirrade på badande flickor (i baddräkt) på badstranden, vilket hade väckt åtskillig irritation.

Att försöka dryfta svenska seder med detta klientel är, som du märker, tämligen fåfängt... och du begriper säkert varför.
Citera
2013-08-18, 01:02
Medlem
DansandeVindurs avatar
Citat:
vafan, är du same eller?
vad får dig att tro att din 'familj' har bott här i 5000 år?
Skojar du med mig? Nordbor har bott här rätt länge. Han behöver inte vara same om hans släkt har bott här så länge
Citera
2013-08-18, 01:03
Medlem
Citat:
du menade att det inte är konstigt att folk kanske slänger en blick om någon badar toppless.

ts menar att hon blev utstirrad. fattar du inte skillnaden? det är du som är rubbad lille pojk.

ts känner sig utstirrad och hon är övertygad om varför -de afrikanska kvinnorna är fördömande över hennes beteende. och detta är enligt ts ett tydligt tecken på att den svenska kulturen är under attack.

jag säger -hold your horses woman!
Citera
2013-08-18, 01:05
Medlem
Tronkans avatar
Citat:
Jag tror problemet är att de flesta på FB som påstår sig vilja rädda svensk kultur egentligen bara är ensamma män med s.k. penis fury. De skiter totalt i vårt svenska arv. De har bara plockat ut de bitar ur svensk historia som ger de rätt att vara arga och hatiska, och skiter i resten.

Om man skriver om invandrarmän som sextrakasserar så tjatar svenska män om att vi måste skydda svenska kvinnors rättigheter. Men när det gäller den egna kulturen så är de minst lika arga på svenska kvinnor.

precis. fan inte ofta man hittar visa män på FB nuförtiden. jävla kids som snackar sitt skit med en dubbelmoral som heter duga. vara hatisk är alltid lättare än att försöka vara givmild. men fan, hade alla som sagt tänkt till lite mer och försökt behandla andra som man själv vill bli behandlad så kanske det inte hade blivit perfekt, men fan så mycket bättre.
Citera
2013-08-18, 01:07
Medlem
Magnet83s avatar
Citat:
Om du hade varit patient på Gustavsberg (Sveriges största vårdcentral) så hade du vetat att den har uppförstorade fotografier på nakna svenska sommarbadare som dekoration i väntrummen. Så det är definitivt mer än mode. Det är svenskt.
Lysande argument då du naturligtvis omöjligt kan debattera mot mitt exempel eftersom vi lever i helt andra tider nu. Sedan har det inte alls varit accepterat att bada naken hur som helst ens i Sverige.
Citat:
I forntiden, i antikens Europa och i varmare länder har kvinnlig klädedräkt med bar överkropp förekommit. I historisk tid i västerlandet har det dock varit mycket ovanligt, förutom i varietéer, i konst och liknande.
Solbränd hud blev mode i Nordeuropa i början av 1900-talet. Intresset för friluftsliv och utomhusbadande hade ökat. I hälsodebatten uppmuntrades solbad, vilket ansågs sunt. Badkläderna blev mindre. Bikinin lanserades år 1946, men blev populär först 1956, genom massmediabilder på Brigitte Bardot i bikini.[1]

Filmer som Hon dansade en sommar, 1951 och Sommaren med Monika, 1952 marknadsförde nakenbad (utanför naturistkretsar) i Sverige. Detta blev efter hand vanligare, särskilt på mer avskilda platser, i friluftsliv, vid bastun och i det rörliga båtlivet, sammanhang där det var mycket vanligt från 1965 till omkring 1995. Det blev dock aldrig vanligt på allmänna stränder i Sverige.

År 1964 lanserade modedesignern Rudi Gernreich en topless baddräkt, kallad "monokini" (i svensk press ”ikini”). Det var en bikinibyxa med endast band över axlarna. Monokinin fick dock större uppmärksamhet i massmedia än på stränderna.[2]

År 1968 kom, inte minst genom tydlig kritik från feminister, ett mode som innebar att vissa kvinnor fram till början på 1980-talet slutade använda BH.[3] Några år senare skulle även bikiniöverdelen möta samma öde.[4]

Synliga linjer, ”tanlines”, av baddräkten har länge betraktats som oestetiska. Man hade därför ofta vikt undan axelbanden eller lossat bikinibandet när man solade ryggen. På 1970-talet blev solbrända bröst eller solbränna över hela kroppen status. Det visade att man hade tillgång till ett privat område att sola på.

Efter mitten på 1970-talet blev det allt mer vanligt att unga kvinnor helt enkelt tog av sina bikinitoppar då de solade, både i Sverige och i Cannes och Saint-Tropez. Det spred sig snabbt i alla åldrar. Från 1980 och fram till omkring 1995 var det relativt vanligt att bada och sola topless i Sverige.[5]

Under slutet av 1980-talet blev hel baddräkt åter mode. Men topless-solandet var då så etablerat att baddräktens överdel helt enkelt "rullades ihop" ned till midjan.

Topless-modet 1975-1995 var knappast ett uttryck för revolt eller radikalitet. Det uppfattades snarare som ett bekvämt och naturligt val. Men då topless senare kommit tillbaka har det ofta varit förknippat med dels viljan att få massmedial uppmärksamhet, dels olika feministiska aktioner.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Topless
Citera
2013-08-18, 01:07
Medlem
Citat:
Finnarna gav oss bastun.

var inte så säker på det.
enligt wikipedia kom den fiska bastun till sverige först på tidigt 1900-tal. innan dess badade vi bastu på andra sätt.

"Bastuns benämning har varierat med hur den använts. Ordet bastu har förekommit i hela Sverige, utom i södra Skåne, Bohuslän, Dalsland samt större delen av Västergötland. I Skåne kallades den istället vanligen brydestuga. Benämningen malttorka förekom i Skåne samt delar av Halland, Blekinge och Småland. I Södermanland kallades den pörte, i Närke, Västmanland och Dalarna torkstuga, samt i Västsverige kölna.[7]
Ångbad, så kallad "finsk bastu" har i äldre tid varit sällsynt i Sverige, men har förekommit i finnbygderna i Dalarna. Under 1900-talet har den finska bastutraditionen fått fäste även i Sverige.[8]"

http://sv.wikipedia.org/wiki/Bastu#Finsk_bastu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in