2013-08-17, 17:22
Medlem
Hejhej

Just nu har jag ett Visa Electron på Nordea. Men då är det vissa saker man inte kan göra har jag hört. T ex att betala med kort på internet. Eller skapa virtuella kort eller vad det kallas.

Och sen kanske man inte kan ta ut pengar utomlans med Visa Electron? Hmm.

Så då funderar man iallafall på att byta till Visa Bankort. Men jag vet inte riktigt hur man gör. Jag fick detdära Visa Electron när jag var 17 kanske, och det var jättelänge sen. Man kanske kliver in på banken och säger till att man vill ha Visa Bankkort bara så är det klart? Man kan ju prova.

Men frågan är också, hur mycket mer kostar det att ha Visa Bankkort?

En grej till jag undrar över, min syster som också har konto på Nordea fick ett Visa MasterCard. Är det någon större skillnad på Visa och MasterCard? Något som är dyrare eller bättre än det ena och det andra?
Citera
2013-08-17, 17:25
Medlem
Bokmasks avatar
Visa funkar bättre i Norge än Mastercard. Ute i Europa har jag inte märkt nån skillnad samt USA.

Kolla på din banks hemsida för priser.
Citera
2013-08-18, 17:25
Medlem
Du kan gå in på Nordeas hemsida och ansöka om kortet direkt. Bankkort Visa eller Bankkort Mastercard är i princip skitsamma, båda funkar lika bra och det ska mycket till för att du ska hamna på ett ställe som tar det ena men inte det andra - oavsett var i världen du befinner dig.

Priset är detsamma som för Electron, och är du över 18 finns det ingen anledning alls att inte byta. Electron och Maestro är för barn, och som butiksanställd blir jag lika förvånad varje gång som vuxna människor går runt med ett Electron eller Maestro. Varför? Du kan inte ens betala taxi med det och ligger uppkopplingen nere får du automatiskt medges ej om du försöker betala. Idioti, kort och gott.
Citera
2013-08-18, 18:27
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bokmask
Visa funkar bättre i Norge än Mastercard. Ute i Europa har jag inte märkt nån skillnad samt USA.

Kolla på din banks hemsida för priser.

Och i tyskland är det tvärs om, visa är inte särskilt gångbart men mastercard däremot accepteras i princip överallt.
Citera
2013-08-18, 21:08
Medlem
Skaffa Visa eller Mastercard hos Nordea sedan så besöker du Forex, OK Q8 eller Länsförsäkringar och skaffar ett annat kort (visa/Mastercard). Då har du två kort och båda systemen. Perfekt när du är på semester.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in