2013-10-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardbone
jag lånade stålar av min farsa, summorna spelar mindre roll

De där stämmer inte! han blev utslängd och bodde hos henke ett bra tag.

Ne de är inte så ,och roxxxx mc är helt fel klubb.

Kan intyga med största sannolikhet att han inte kastades ut. G berättade hela historien för mig och var förstående i att det blev som de blev vilket också inte påverkade någon relation emellan dom utan den förblev lika bra som alltid
Citera
2013-10-09, 18:18
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag ber er vänligen att slutta chatta. Håll er till ämnet.

//Moderator
Citera
2013-10-09, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Så du menar att vi ska sluta spekulera? Är familjen inte medvetna att dom är föremål för "skvaller och prat",även innan detta hände,så lever dom inte i verkligheten.
Såna är vi människor. Dom flesta har väl nån gång råkat ut för det.
Varför skulle denna familjen skonas? Prata illa om Gabbe har jag inte sett nån som gjort.
Att det pratas om hans barndom etc. är en självklarhet tycker jag. Han råkade ju inte befinna sej på fel plats vid fel tillfälle precis. Så sluta försök få oss här på FB till elaka gamar som gottar oss i andras olycka!
Dom flesta här känner samma sympati och frustration som du gör. Självklart läser anhöriga här. Konstigt vore det annars.

ORKA!!!! Just sådana här inlägg som jag syftade på. "Han råkade ju inte befinna sej på fel plats vid fel tillfälle precis." Ja jisses vilken sympati det visas här..
Citera
2013-10-09, 20:26
Medlem
ATLAS64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin2007
ORKA!!!! Just sådana här inlägg som jag syftade på. "Han råkade ju inte befinna sej på fel plats vid fel tillfälle precis." Ja jisses vilken sympati det visas här..
håller med kan man inte vara på en plats ,vid vilket tillfälle som helst , som ens släktingar så var ska man då gå säker ?
Citera
2013-10-09, 20:29
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kevin2007
Vad var fel med det inlägget?

Nu var det ju trots allt inte så att han befann sig på fel plats vid fel tillfälle, utan det var hans val av livsstil, drogmissbruk och beblandning av andra kriminella som gjorde att han utsattes för detta tragiska brott. Att komma och påstå att G var en människa som levde ett liv som gjorde att han inte själv utsatte sig för sådana här saker är ju bara löjligt, och jag tror nog att du inser det om du tänker efter. Hoppas det i alla fall.

Sen om hans släkt och närstående läser detta och far illa, så är det ju ett stalltips att helt enkelt sluta läsa denna tråd. Titta på hela G´s släkt, så inser du ju att de inte heller är några duvungar. Den hänsyn som alla inblandade i detta brott har visat oss andra svenskar när de gjort sina kriminella handlingar, den hänsyn blir de visade nu i denna tråd. De har ju alla gett fullständigt fan i alla sina BO när de begått sina brott, och nu skall helt plötsligt hela världen visa dem hänsyn? Det kommer aldrig hända.

G's barn är den enda som jag verkligen lider med här. Den stackaren har ju inte valt sina släktingar. Nej den kotten är det verkligen synd om. En lite ljuspunkt i detta är ju att ingen av oss behöver vara orolig för att hen far illa av vad som står i denna tråd, för om jag förstått det hela rätt så är ju hen alldeles för liten för att kunna läsa än.
Citera
2013-10-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Nu var det ju trots allt inte så att han befann sig på fel plats vid fel tillfälle, utan det var hans val av livsstil, drogmissbruk och beblandning av andra kriminella som gjorde att han utsattes för detta tragiska brott. Att komma och påstå att G var en människa som levde ett liv som gjorde att han inte själv utsatte sig för sådana här saker är ju bara löjligt, och jag tror nog att du inser det om du tänker efter. Hoppas det i alla fall.

Sen om hans släkt och närstående läser detta och far illa, så är det ju ett stalltips att helt enkelt sluta läsa denna tråd. Titta på hela G´s släkt, så inser du ju att de inte heller är några duvungar. Den hänsyn som alla inblandade i detta brott har visat oss andra svenskar när de gjort sina kriminella handlingar, den hänsyn blir de visade nu i denna tråd. De har ju alla gett fullständigt fan i alla sina BO när de begått sina brott, och nu skall helt plötsligt hela världen visa dem hänsyn? Det kommer aldrig hända.

G's barn är den enda som jag verkligen lider med här. Den stackaren har ju inte valt sina släktingar. Nej den kotten är det verkligen synd om. En lite ljuspunkt i detta är ju att ingen av oss behöver vara orolig för att hen far illa av vad som står i denna tråd, för om jag förstått det hela rätt så är ju hen alldeles för liten för att kunna läsa än.

hur fan kan man skriva "G's barn är den enda som jag verkligen lider med här. Den stackaren har ju inte valt sina släktingar."
har dina släktingar valt dej elle ? isf e dom ju lika pantade som du är
Citera
2013-10-09, 21:04
Medlem
Citat:

Sen om hans släkt och närstående läser detta och far illa, så är det ju ett stalltips att helt enkelt sluta läsa denna tråd. Titta på hela G´s släkt, så inser du ju att de inte heller är några duvungar. De har ju alla gett fullständigt fan i alla sina BO när de begått sina brott, och nu skall helt plötsligt hela världen visa dem hänsyn? Det kommer aldrig hända.

Du skriver " Den hänsyn som alla inblandade i detta brott har visat oss andra svenskar när de gjort sina kriminella handlingar, den hänsyn blir de visade nu i denna tråd. " Inte fan handlade miitt inlägg om "alla inblande i detta brott"!! Utan att alla kan tänka sig för innan man skriver kränkande saker om någon/några. G kanske inte var världens bäste, men det var inte poängen heller med mitt inlägg.. För oavsett vad han gjort, och vilka han umgåtts med, så förtjänar man INTE att mista livet för det. Herregud, han var ju rena barnet.. 20 år gammal. Och den som tycker att man som 20 år gammal, förtjänar ett sådant öde, den har ju inget hjärta alls!! Unga människor begår misstag. Och ibland många gånger.. Och sen skriver du " Titta på hela G´s släkt, så inser du ju att de inte heller är några duvungar. De har ju alla gett fullständigt fan i alla sina BO när de begått sina brott, och nu skall helt plötsligt hela världen visa dem hänsyn? " Vadå alla?!! Du verkar som sååå många andra tro att man kan dra alla över samma kam?!! Alla i G:s släkt, e verkligen inte brottslingar.. Och sen var mitt inlägg om att visa hänsyn för att de anhöriga e i en fruktansvärd sorg. Men det verkar ju tyvärr vara så att folk nu för tiden har total brist på både sympati och empati!!
Citera
2013-10-09, 21:37
Medlem
Rebellion79s avatar
De flesta har sympati och empati med folk som förlorat en anhörig.
De som inte uppvisar det är det nog ingen stor ide att försöka få på andra tankar.
Håll er till ämnet.
Vi diskuterar; aktuella brott och kriminalfall.
Citera
2013-10-09, 22:03
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
De flesta har sympati och empati med folk som förlorat en anhörig.
De som inte uppvisar det är det nog ingen stor ide att försöka få på andra tankar.
Håll er till ämnet.
Vi diskuterar; aktuella brott och kriminalfall.
Jobbar hårt för att bli mod?

Givetvis har BO's bakgrund och levnadstil stor bärighet i ett brott som detta. Hade han valt att gå den smala vägen i livet, så hade han med all säkerhet varit i livet fortfarande.
Citera
2013-10-09, 22:14
Medlem
Citat:
Jobbar hårt för att bli mod?

Givetvis har BO's bakgrund och levnadstil stor bärighet i ett brott som detta. Hade han valt att gå den smala vägen i livet, så hade han med all säkerhet varit i livet fortfarande.

Vad e d som enligt dig e att gå den smala vägen i livet ? sitta vid datorn och lägga spydiga kommentarer i en stituation som är för jävlig !! om d e nån som e psykopat och saknar empati så e d ju du !! fast du e så jävla feg så du väljer att trycka ner folk som inte kan svara för sig din lilla fitta
Citera
2013-10-09, 22:37
Medlem
gadden666s avatar
Citat:
Vad e d som enligt dig e att gå den smala vägen i livet ? sitta vid datorn och lägga spydiga kommentarer i en stituation som är för jävlig !! om d e nån som e psykopat och saknar empati så e d ju du !! fast du e så jävla feg så du väljer att trycka ner folk som inte kan svara för sig din lilla fitta

Jag tycker verkligen synd om G:s anhöriga som får bära denna tragedi.

Däremot är det väl rent självbedrägeri att inte inse att G:s livsstil ledde fram till hans död.
Citera
2013-10-09, 22:39
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Psykopat? Vem har nämnt det ordet?

Nej, den smala vägen har inget med att göra om man är en tangentbordskrigare eller ej.

Det handlar om att jobba, betala skatt och att inte begå brott hela livet. Helt enkelt att välja att bidra med något till samhället, istället för att ta den enkla vägen med socialbidrag och stjäla till sig saker/pengar.

Knarkande kriminella som dessa juveler kan ju bara jämställas med utsugare av samhällets resurser och inget annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in