2013-09-29, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witchhunt
Av källor jag har från rättsmedicinska så ska G:s kropp ha skador på handleder och fotleder och detta vittnar i som att han varit hållen i förvar (fastbunden/ kidnappad). Kroppen har heller inte legat på fyndpnatsen så lång tid som han varit försvunnen. 2-3 veckor bedöms kroppen varit död och då kan man spekulera i var han varit första veckan då kroppen var i liv.

Tycker personligen att ifall det nu skulle vara så att de du säger stämmer så har ju myndigheten begått ett otroligt stort tjänstefel som utlämnat sådan information för att sedan kunna sprida den på nätet och låta GM och andra ta vara på den informationen. ?
Citera
2013-09-29, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Vad ja menar är att ifall GM sitter o spawnar här och det visar sig att en person sitter med information
Som kan leda till en gällande dom så är ju GM antagligen inte sen på att försöka hitta någon åtgärd för det eller ev dölja ett spår som han av misstag kan ha efterlämnat sig och kommer på med grövre eftertanke ?
Så klart, GM kan vara en iskall jävel som gillar vara lite anonym kändis dessutom. Den som vet något ska nog inte säga för mycket här...
Citera
2013-09-29, 23:23
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Tycker personligen att ifall det nu skulle vara så att de du säger stämmer så har ju myndigheten begått ett otroligt stort tjänstefel som utlämnat sådan information för att sedan kunna sprida den på nätet och låta GM och andra ta vara på den informationen. ?
Menar du att du tror att GM inte redan vet om BO's skador? Hmmm...

För övrigt så håller jag givetvis med dig om att det är tjänstefel. Men utan källor så skulle ju polisen kunna härja runt som dom vill. Fast som sagt så är givetvis uppgifter som dessa baksidan av att källor släpper information.
Citera
2013-09-29, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

För övrigt så håller jag givetvis med dig om att det är tjänstefel. Men utan källor så skulle ju polisen kunna härja runt som dom vill. Fast som sagt så är givetvis uppgifter som dessa baksidan av att källor släpper information.

Självklart vet GM om dödsorsak och annat men kanske aldrig reflekterat i att ( ifall infon stämmer ) det kommit fram information om kidnappning t.ex. Vilket också kan bli GM's misstag men genom att information läckt så har GM ett svar på även det typ.

Förstår du hur ja menar ?
Citera
2013-09-29, 23:38
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Självklart vet GM om dödsorsak och annat men kanske aldrig reflekterat i att ( ifall infon stämmer ) det kommit fram information om kidnappning t.ex. Vilket också kan bli GM's misstag men genom att information läckt så har GM ett svar på även det typ.

Förstår du hur ja menar ?
Jodå, nu är jag med. Ja, det är ju ett annat, och väldigt riktigt tankesätt imo.

Det kryper nog fram snart om denna info är riktig eller ej, precis som med infon om att en bil varit inne på helrecond. Väldigt intressant info, men som du sa, eventuellt även väldigt olycklig.
Citera
2013-09-30, 08:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex

Varför skulle myndigheten begått tjänstefel? Du kanske inte reflekterat i att vissa uppgifter om offret måste fram i ett förhör för att konfrontera en misstänkt.
Citera
2013-09-30, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Witchhunt
Varför skulle myndigheten begått tjänstefel? Du kanske inte reflekterat i att vissa uppgifter om offret måste fram i ett förhör för att konfrontera en misstänkt.

Är det verkligen så då ?
Senast redigerad av mdrkakaa 2013-09-30 kl. 08:52.
Citera
2013-09-30, 11:50
Medlem
Citat:
Vad säger han om misstankar och händelsen ?

"Han satt bara i bilen och gick ej med ut o därav inte vet något" är ett rykte ja hört stämmer det ?

Ingen aning om det faktiskt, inte gått så hårt in på det. Fadern till den häktade jobbar på Skara motor och därifrån lite lätt jag hört det. Samt att det var min sambo som jobbar som bärgare som körde bilen till skövde, så det vet jag med säkerhet att det stämmer då han både pratade med polisen & kjells bilvård eftersom vi själva alltid lämnar in våra bilar där så "känner" vi ju dem.
Citera
2013-09-30, 12:07
Medlem
Saruman87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie
Ingen aning om det faktiskt, inte gått så hårt in på det. Fadern till den häktade jobbar på Skara motor och därifrån lite lätt jag hört det. Samt att det var min sambo som jobbar som bärgare som körde bilen till skövde, så det vet jag med säkerhet att det stämmer då han både pratade med polisen & kjells bilvård eftersom vi själva alltid lämnar in våra bilar där så "känner" vi ju dem.
Vadå häktad? Har jag missat nåt? Och kan du säga namnet med en bokstav utbytt mot *
Citera
2013-09-30, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Saruman87
Vadå häktad? Har jag missat nåt? Och kan du säga namnet med en bokstav utbytt mot *

Ne, men han som satt häktad i början av utr.. nej, går inte ut med namn eftersom det inte är officiellt. Kanske ev försvårar för farbror blå.
Citera
2013-09-30, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Becciie
Ne, men han som satt häktad i början av utr.. nej, går inte ut med namn eftersom det inte är officiellt. Kanske ev försvårar för farbror blå.

Personen som var häktad tidigt i utr var heller inte för det här utan något helt annat .
Dock kvarstår misstankar emot samma person även i det här ärendet enligt rykten .
Citera
2013-09-30, 12:21
Medlem
Citat:
Personen som var häktad tidigt i utr var heller inte för det här utan något helt annat .
Dock kvarstår misstankar emot samma person även i det här ärendet enligt rykten .

Det är för detta han plockades in.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in