2013-09-26, 14:29
Medlem
Rebellion79s avatar
Brukar de inte gå ut med dödsorsak efter ett tag?!
Eller ja, det lär ju vara olika från fall till fall...

Stark känsla av att de jobbar på ordentligt med det här fallet, och hur mycket än folk skriver om en viss H eller gör vaga antydanden här om annat, tror jag inte vikten ligger mest här i vad som skrivs, utan vad som hänt i G*briels liv...och det borde inte vara alltför svårt ta reda på om hans mobil är funnen?!

Någon som vet om den är återfunnen? (G*briels mobil)
Citera
2013-09-26, 14:34
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haggans
Är du dum i hela huvudet, eller är du bara okunnig och ignorant? Inbillar du dig att polisen häktar någon/alla de har en misstanke mot? Det skulle se ut det.

Sen är det ju tragiskt nog så att G låg där en stund innan de hittade honom, och det för ju givetvis med sig att det inte riktigt är samma panik för polisen att gripa någon. De kan ju i detta fall spana lite mer, och se till att de har riktigt torrt på fötterna innan de griper någon.

Tror du missuppfattar mig. Annars ser jag ingen orsak till förolämpningarna..?

Hur som helst. Jag förstår exakt. Men min åsikt är ändå att jag tror han borde vart inne på förhör iaf. Någon sa att han inte vart det. Kan iof ändrats nu. Någon som vet?
Senast redigerad av Zizzla163 2013-09-26 kl. 14:45.
Citera
2013-09-26, 14:44
Medlem
Zizzla163s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiity
Undrar på om du kommer prata så fint och heligt om H när han sitter inne för mord på sin egen familj.. ska bli intressant att se hur djup din vänskap är.. och dina värderingar.

Jag måste uttrycka mig väldigt konstigt??

Har du läst tråden? Isåfall har du sett att jag skrivit att jag skälv aldrig ens träffat H. Så vänskap är väl att ta i.

Det jag efterfrågar är rent konkreta orsaker till varför misstankarna riktas emot honom, förutom hans domar och hans tjafs med G. För hallå.. Han var väl långt ifrån den enda som tjafsade med BO om jag förstått det rätt?
Citera
2013-09-26, 14:53
Medlem
Hagganss avatar
[quote=Zizzla163|45414181]
Citat:
Är du dum i hela huvudet, eller är du bara okunnig och ignorant? Inbillar du dig att polisen häktar någon/alla de har en misstanke mot? Det skulle se ut det.

Sen är det ju tragiskt nog så att G låg där en stund innan de hittade honom, och det för ju givetvis med sig att det inte riktigt är samma panik för polisen att gripa någon. De kan ju i detta fall spana lite mer, och se till att de har riktigt torrt på fötterna innan de griper någon.[/QUOTE

Tror du missuppfattar mig. Annars ser jag ingen orsak till förolämpningarna..?

Hur som helst. Jag förstår exakt. Men min åsikt är ändå att jag tror han borde vart inne på förhör iaf. Någon sa att han inte vart det. Kan iof ändrats nu. Någon som vet?
Missuppfattar dig? Hur kan du uppfatta det som att jag missuppfattar dig när du helt klart och tydligt skriver att HH givetvis skulle sitta häktad om polisen hade några misstankar mot honom?

Sen är det inte alls säkert att polisen förhör någon innan de griper personen i fråga. Det är ju som så att t.ex. HH har varit med förr så att säga, och om polisen är säkra på att de inte kommer att få honom att prata så kan ju ett tidigt förhör göra mer skada än nytta. Finns ju trots allt andra sätt att "samla" bevis på.

Vad har du själv för teori om vem/vilka som är GM i detta fall?
Citera
2013-09-26, 15:06
Medlem
Zizzla163s avatar
[quote=Haggans|45414393]
Citat:
Ursprungligen postat av Zizzla163
Missuppfattar dig? Hur kan du uppfatta det som att jag missuppfattar dig när du helt klart och tydligt skriver att HH givetvis skulle sitta häktad om polisen hade några misstankar mot honom?

Sen är det inte alls säkert att polisen förhör någon innan de griper personen i fråga. Det är ju som så att t.ex. HH har varit med förr så att säga, och om polisen är säkra på att de inte kommer att få honom att prata så kan ju ett tidigt förhör göra mer skada än nytta. Finns ju trots allt andra sätt att "samla" bevis på.

Givetvis kan det vara så. Men jag TROR de skulle gjort något vid detta laget i såna fall, skrev absolut inte att de "Givetvis" skulle häktat honom nu i såna fall. Men det var MIN teori bara. Behöver jag vara dum i huvudet för det?!?

Vet knappt om jag har någon teori för övrigt. Är väldigt frågande till hela situationen.
Om jag har någon lutar den nog åt något oplanerat tjafs som gått över styr som det spekulerades om tidigare.
Citera
2013-09-26, 15:16
Medlem
Hagganss avatar
[quote=Zizzla163|45414566]
Citat:

Givetvis kan det vara så. Men jag TROR de skulle gjort något vid detta laget i såna fall, skrev absolut inte att de "Givetvis" skulle häktat honom nu i såna fall. Men det var MIN teori bara. Behöver jag vara dum i huvudet för det?!?

Vet knappt om jag har någon teori för övrigt. Är väldigt frågande till hela situationen.
Om jag har någon lutar den nog åt något oplanerat tjafs som gått över styr som det spekulerades om tidigare.
" Borde inte H suttit häktad om de fanns misstankar mot honom?? Svar jo!" Case closed.

Varför tror du att de skulle förhöra honom i ett tidigt läge?
Citera
2013-09-26, 15:17
Medlem
[quote=Haggans|45414393]
Citat:

Naturligtvis är Henrik förhörd. Krävs som sagt mycket på fötterna för att häkta nån. Först och främst blir man ju anhållen.. Nä,verkar som han slipper ifrån detta mordet också. Tiden går.......F.ö var inte henrik och gabriel kusiner. gabriel var kusin med henriks pappa Bruno.
Citera
2013-09-26, 15:18
Medlem
Zizzla163s avatar
[quote=Haggans|45414666]
Citat:
" Borde inte H suttit häktad om de fanns misstankar mot honom?? Svar jo!" Case closed.

Varför tror du att de skulle förhöra honom i ett tidigt läge?

Jag tycker inte det är ett tidigt skede längre. Eller? Det kanske det är..?
Citera
2013-09-26, 15:19
Medlem
Zizzla163s avatar
[quote=Cruelladevil|45414680]
Citat:

Naturligtvis är Henrik förhörd. Krävs som sagt mycket på fötterna för att häkta nån. Först och främst blir man ju anhållen.. Nä,verkar som han slipper ifrån detta mordet också. Tiden går.......F.ö var inte henrik och gabriel kusiner. gabriel var kusin med henriks pappa Bruno.

Jag visste inte att han var det. Förhörd alltså.

Har han gått fri förut??
Citera
2013-09-26, 15:45
Medlem
[quote=Cruelladevil|45414680]
Citat:

Mmm..och Bruno bor inlåst va?
Citera
2013-09-26, 16:16
Medlem
Hagganss avatar
[quote=Zizzla163|45414700]
Citat:

Jag tycker inte det är ett tidigt skede längre. Eller? Det kanske det är..?
Är det inte det? Du kan ju inte räkna tiden ifrån den dagen han försvann, inte heller ifrån dagen då han hittades. Du får räkna ifrån dagen då polisen började att utreda detta som ett mord istället för ett försvinnande eller självmord. Räknar du på rätt sätt, så ser du att antalet dagar minskar drastiskt.

För övrigt så tror jag att du kanske inte är så långt ifrån sanningen i den tes du skrev för några inlägg sen. Men jag tror fortfarande att det är HH som är GM. Troligtvis är han isåfall alltså skyldig till dråp och inte mord. Men som jag sagt tidigare, så är detta ju givetvis bara en tes ifrån min sida.
Citera
2013-09-26, 17:27
Medlem
Naturligtvis är Henrik förhörd. Krävs som sagt mycket på fötterna för att häkta nån. Först och främst blir man ju anhållen.. Nä,verkar som han slipper ifrån detta mordet också. Tiden går.......F.ö var inte henrik och gabriel kusiner. gabriel var kusin med henriks pappa Bruno.[/quote]

Om G var kusin med H`s pappa B då är knappast kusin med H också Inte ens i resandesläkten får dom väl till det såpass...
Tidigare i tråden har det nämnts att G var Kusin med H och således inte B...
Hoppas jag inte rörde till det nu bara...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in