2013-09-11, 20:38
Medlem
Vet-ikkes avatar
Har någon pratat med poliser eller vittnen om fyndet igår? kläder odylikt som offret hade på sig?

Någon som själv varit vid fyndplatsen? vad kan ni säga om den? hur kan det vara att det tog sådan tid innan liket blev hittad? tidningen säger att liket legat 'ett tag' såg på bilder att tech folket hade luft-maskor, stanken var nog dryg
Citera
2013-09-11, 20:38
Medlem
Nu hänger jag inte riktigt med. Vem är H*enrik? Länk till hans FB?
Citera
2013-09-11, 21:06
Medlem
LonelyAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vet-ikke
Har någon pratat med poliser eller vittnen om fyndet igår? kläder odylikt som offret hade på sig?

Någon som själv varit vid fyndplatsen? vad kan ni säga om den? hur kan det vara att det tog sådan tid innan liket blev hittad? tidningen säger att liket legat 'ett tag' såg på bilder att tech folket hade luft-maskor, stanken var nog dryg

Enligt en bekant vars man jobbade på företaget där det hände så trodde de att det var något annat som luktade, så det var väl förmodligen därför det tog sån tid att hitta liket. Men det måste varit en hemsk stank.
Citera
2013-09-11, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av phiphiisland
NATURLIGTVIS hoppas man att han hittas vid liv men chansen rätt liten när t.ex bankkonto är orört,och tiden gått!!Därför mkt troligt menade jag ,och bättre veta än ovisshet för de anhöriga!!FATTA!!

Du har helt rätt i att om personen i fråga inte anträffas vid liv så får man verkligen hoppas att kvarlevorna återfinns så att anhöriga kan komma till ett avslut. Är kontot inte rört och även andra indikationer påvisar att något är väldigt fel, ligger förstås slutsatsen att något faktiskt är fel nära till hands. Annars skulle förstås inte "Missing People" försöka göra sitt eller polisväsendet utreda även om chansen alltid finns att folk håller sig borta av egen fri vilja.

Att ett par attitydshandikappade med ringa vett medvetet eller än värre omedvetet missuppfattar ditt sunda resonemang, är inget du behöver hänga upp dig på. Deras inlägg säger allt och det är bättre att barn får leka med barn så får övriga ägna sig åt det väsentliga.

Som t ex, har någon information om det har bekräftats att det är den person som det tros vara eller kommer spekulationerna fortsätta ett tag till?
Citera
2013-09-11, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LonelyAngel
Enligt en bekant vars man jobbade på företaget där det hände så trodde de att det var något annat som luktade, så det var väl förmodligen därför det tog sån tid att hitta liket. Men det måste varit en hemsk stank.

Ajdå.. Jag skulle nog spontant trott att lukten kom från någon av de kvinnliga könet i personalen, pga att hon inte tvättat sig ordentligt "där nere". Men så var det Gabriel som luktade..

Nä, inte springer man ut i terrängen för att få reda på om något ligger där och luktar illa
Förstår att upptäckten dragit ut på tiden. Men GM (en eller flera låter jag vara osagt) har varit dumma och fastnat på film
Citera
2013-09-11, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gruvjagarn
Ajdå.. Jag skulle nog spontant trott att lukten kom från någon av de kvinnliga könet i personalen, pga att hon inte tvättat sig ordentligt "där nere". Men så var det Gabriel som luktade..

Nä, inte springer man ut i terrängen för att få reda på om något ligger där och luktar illa
Förstår att upptäckten dragit ut på tiden. Men GM (en eller flera låter jag vara osagt) har varit dumma och fastnat på film

Fastnat på film?
Var, när?
Citera
2013-09-11, 22:07
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Du har helt rätt i att om personen i fråga inte anträffas vid liv så får man verkligen hoppas att kvarlevorna återfinns så att anhöriga kan komma till ett avslut. Är kontot inte rört och även andra indikationer påvisar att något är väldigt fel, ligger förstås slutsatsen att något faktiskt är fel nära till hands. Annars skulle förstås inte "Missing People" försöka göra sitt eller polisväsendet utreda även om chansen alltid finns att folk håller sig borta av egen fri vilja.

Att ett par attitydshandikappade med ringa vett medvetet eller än värre omedvetet missuppfattar ditt sunda resonemang, är inget du behöver hänga upp dig på. Deras inlägg säger allt och det är bättre att barn får leka med barn så får övriga ägna sig åt det väsentliga.

Som t ex, har någon information om det har bekräftats att det är den person som det tros vara eller kommer spekulationerna fortsätta ett tag till?
Som det ser ut nu så kommer spekulationerna tyvärr fortsätta ett tag till.
Citera
2013-09-11, 22:13
Medlem
företaget vänner sten har inga filmkamera och inga företag på gården heller så har väldigt svårt att tro att dom finns på film där i alla fall. om det inte är en kamera utan tillstånd då . så vart skulle dom vart filmade som du påstår då? och det stora företagen har ingen heller. är på snud uppvuxen på gården framför dungen. så jag kan det här området
Citera
2013-09-11, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perry_12000
företaget vänner sten har inga filmkamera och inga företag på gården heller så har väldigt svårt att tro att dom finns på film där i alla fall. om det inte är en kamera utan tillstånd då . så vart skulle dom vart filmade som du påstår då? och det stora företagen har ingen heller. är på snud uppvuxen på gården framför dungen. så jag kan det här området

Ifall det nu stämmer med kamera så vore väll det här ett ganska korkat ställe att uppge den informationen i?

Så tycker tidigare nämnare skall hålla det för sig själv ifall det ligger sanning i det
Citera
2013-09-11, 22:38
Medlem
CrilleKexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mdrkakaa
Ifall det nu stämmer med kamera så vore väll det här ett ganska korkat ställe att uppge den informationen i?

Så tycker tidigare nämnare skall hålla det för sig själv ifall det ligger sanning i det
Lite för sent för det kanske?
Citera
2013-09-11, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GLIFE
Alla dom saker du beskriver om G, cirkuleras runt Lidköpings trakterna om H, förutom det med brodern, utan har hört att det handlar om modern med H. Jag antar att du inte kommer ifrån Lidköping.
Skulle inte förvåna mig om ryktena är sanna, då det inte sagt ett positivt ljud om honom när han kommit på tal. Vad jag har förstått är han ren sociopat, han bryr sig bara om sig själv och skulle kunna sälja sin egen mamma för en tia om jag förstått rätt. Läste någonstans i tråden att han tydligen ska ha barn, stackars unge.

Jag håller med dig i det här inlägget då jag hört flertal människor beskriva H som en sociopat, en benzo torsk som endast bryr sig om sig själv och använder folk i hans närhet som små horor. Samt alla rykten om att han blåser sina vänner, att pengar verkligen är det högst prioterade i världen m.m.

Dock känner jag honom inte och därav kan jag tyvärr inte göra min egen bedömning men bör ligga något i det och skulle inte förvåna mig ifall det gjorde
Citera
2013-09-11, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CrilleKex
Lite för sent för det kanske?

Tror du missförstod mitt inlägg lite.

Tänkte på ifall det nu varit en kamera som filmat en eller flera så skall det inte nämnas här vart den kameran är placerad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in