2013-10-12, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gadden666
Denna kanske?

https://www.facebook.com/groups/604423956288312/
Ok. Tack. Men det är en sluten grupp. Jag undrar över den sidan som nämns här,där Jane och Henriks mamma är med i??? Hittar inte den???
Citera
2013-10-12, 23:18
Medlem
Vad jag förstått i tråden så är det nån grupp som startats av Henriks mor eller far...
Eller Jane??? Jag hittar inte den iaf...
Citera
2013-10-12, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cruelladevil
Ok. Tack. Men det är en sluten grupp. Jag undrar över den sidan som nämns här,där Jane och Henriks mamma är med i??? Hittar inte den???

http://www.facebook.com/groups/402900679838309/
Citera
2013-10-12, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av drutten66
http://www.facebook.com/groups/402900679838309/
Tack!!! Snällt att du hörsammade min fråga...
Pappan med sambo som tror på hans oskuld ser jag...Fy faan!!!! Men de klart: Ju mer skalper sonen tar,desto mer stiger han i rang hos HÖVDINGEN!!! Jag blir äcklad bara jag ser Bruno och Gun.
För att inte tala om vad jag blir när jag ser äcklet Jane!!!!! FY FAAN!!!!
Citera
2013-10-12, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Bättre skapa en grupp för att minnas någon som man saknar än och starta hat-grupper, min åsikt.
Man mår inte bättra av att gå och hysa hat och ilska gentemot andra.
Förstår att det blir svårt att bära sorgen när någon i ens närhet dör på ett så plötsligt och traumatiskt vis.
Alla känslor är okej, ilska, sorg, och kärlek...men
det är bättre att sörja och vara ledsen, än att elda på sitt hat....
För då vinner det dåliga över allt som är bra.
Håll huvudet högt alla ni som saknar Gabriel.
Måste påpeka att jag inte heller tycker det är värdigt och klokt skapa en grupp för att stötta någon som med stor sannolikhet haft i hjäl någon.

Ni från respektive sidor, familj och vänner, till offret och till misstänkte gärningsmannen, ni får försöka hitta ett mellanting, eller låta varandra bara vara just nu.
Förstår allt är väldigt infekterat nu, och oroligt.
Svårt se en ljusning i det hela, men det finns en sådan också. Det är jag säker på.

Så mina tankar ikväll.

TOPIC; Tycker det är trist att man inte hört något nytt om utredningen, hur den går på framåt och vad som sagts, men det är väl mycket känslig information.
Jooo.. Ibland känns det bättre att hitta den som gjort att man mår så dåligt.. Speciellt om en närstående bragts om livet. Jag hade iaf jagat gm resten av livet. Men alla är vi olika i tänkandet. En "Utredning" betyder ingenting för mej som anhörig. Gärningsmannen borde få plikta med sitt liv. Om man får tag i honom.. Enligt mitt sätt att se det.Men jäkligt svårt att bevisa och fälla skyldige..
Citera
2013-10-12, 23:44
Medlem
Citat:
Jooo.. Ibland känns det bättre att hitta den som gjort att man mår så dåligt.. Speciellt om en närstående bragts om livet. Jag hade iaf jagat gm resten av livet. Men alla är vi olika i tänkandet. En "Utredning" betyder ingenting för mej som anhörig. Gärningsmannen borde få plikta med sitt liv. Om man får tag i honom.. Enligt mitt sätt att se det.Men jäkligt svårt att bevisa och fälla skyldige..
Rebellion 79 har nog aldrig blivit av med en älskad människa på ett fasansfullt sätt.
Eller också är han inte i stånd att känna riktig kärlek. Jag blev av med en närstående,på ett onödigt sätt. Jag letar syndabockar till detta fortfarande. Därför att dom har tagit ett liv. Dom har tagit ifrån en familj deras älskade medlem,som finns på jul och födelsedagar etc...Fy faan snacka om "utredning". Man får aldrig tillbaka sin älskade bror/syster. Ställ ut aset på torget. Vid en påle. Jag skulle gärna kasta första stenen!
Citera
2013-10-12, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ny grupp på facebook Lås in Gabriels mördare på livstid startad av C*li** H
Ska kolla den gruppen...
Citera
2013-10-13, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ATLAS64
ny grupp på facebook Lås in Gabriels mördare på livstid startad av C*li** H
Yupp.. Gick med i den gruppen nu....
Citera
2013-10-13, 00:06
Medlem
Rebellion79s avatar
Citat:
Rebellion 79 har nog aldrig blivit av med en älskad människa på ett fasansfullt sätt.
Eller också är han inte i stånd att känna riktig kärlek. Jag blev av med en närstående,på ett onödigt sätt. Jag letar syndabockar till detta fortfarande. Därför att dom har tagit ett liv. Dom har tagit ifrån en familj deras älskade medlem,som finns på jul och födelsedagar etc...Fy faan snacka om "utredning". Man får aldrig tillbaka sin älskade bror/syster. Ställ ut aset på torget. Vid en påle. Jag skulle gärna kasta första stenen!

Hon är i stånd att visa kärlek.
Därför tar hon avstånd så mycket hon kan från det hon inte tycker resonerar med kärlek.

Kan konstatera att vi lär så länge vi lever.
Jag tror vi blir som lyckligast om vi lever med ödmjukhet och accepterar det som för övrigt kan tyckas omöjligt att acceptera ibland.

Sen har alla olika sätt att att se på sorg, samt olika sätt att hantera den på.
Mina tankar här.
Dem ska du inte ta för att vara någon slags universiell sanning.

Vi bör inte chatta i tråden och gå OT.
Vill du chatta är du välkommen att inboxa mig Cruella.
Vill också säga att jag tycker det är trist att du förlorat en nära anhörig...

Hoppar i säng, tidigt upp i morgon.

TOPIC; Har man hittat Gabriels mobil? ingen som vet?

Sitter på lite information (rykten) kring dagen detta hände som jag fått skickat till mig, funderar på en sammanfattning i tråden...men får se i veckan som kommer om det är nödvändigt.
Citera
2013-10-13, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rebellion79
Hon är i stånd att visa kärlek.
Därför tar hon avstånd så mycket hon kan från det hon inte tycker resonerar med kärlek.

Kan konstatera att vi lär så länge vi lever.
Jag tror vi blir som lyckligast om vi lever med ödmjukhet och accepterar det som för övrigt kan tyckas omöjligt att acceptera ibland.

Sen har alla olika sätt att att se på sorg, samt olika sätt att hantera den på.
Mina tankar här.
Dem ska du inte ta för att vara någon slags universiell sanning.

Vi bör inte chatta i tråden och gå OT.
Vill du chatta är du välkommen att inboxa mig Cruella.
Vill också säga att jag tycker det är trist att du förlorat en nära anhörig...

Hoppar i säng, tidigt upp i morgon.

TOPIC; Har man hittat Gabriels mobil? ingen som vet?

Sitter på lite information (rykten) kring dagen detta hände som jag fått skickat till mig, funderar på en sammanfattning i tråden...men får se i veckan som kommer om det är nödvändigt.
Tack,dina ord värmer faktiskt. Ibland önskar man att man kunde va lika ödmjuk som du. Nu får jag väl en varning igen för att jag går från ämnet. Men skit samma. Jag tar det i så fall..
Citera
2013-10-13, 00:31
Medlem
Citat:
Tack,dina ord värmer faktiskt. Ibland önskar man att man kunde va lika ödmjuk som du. Nu får jag väl en varning igen för att jag går från ämnet. Men skit samma. Jag tar det i så fall..
Tvivlar på att vi här på tråden har mer information än polisen.... Men allt som kan bevisa skyldiges inblandning är ju positivt..Man blir så uppgiven av att någon ska komma undan gång på gång...
Faan,man kan ju inte döda folk som man har nåt otalt med? Eller??? NÅN jävel har dödat Gabriel. VEM????Vederbörande kommer aldrig erkänna. Så mycket fattar man! Utan ett erkännande är det svårt att fälla nån i Sverige. Neka bara,eller säg att du inget minns. Då går man fri,plus ett fett skadestånd... Fy faan för Sverige!!!!
Citera
2013-10-13, 01:08
Medlem
Citat:
Tvivlar på att vi här på tråden har mer information än polisen.... Men allt som kan bevisa skyldiges inblandning är ju positivt..Man blir så uppgiven av att någon ska komma undan gång på gång...
Faan,man kan ju inte döda folk som man har nåt otalt med? Eller??? NÅN jävel har dödat Gabriel. VEM????Vederbörande kommer aldrig erkänna. Så mycket fattar man! Utan ett erkännande är det svårt att fälla nån i Sverige. Neka bara,eller säg att du inget minns. Då går man fri,plus ett fett skadestånd... Fy faan för Sverige!!!!
Man kan väl inte påstå att den häktade hade "något otalt" med den man han stack en kniv i i Mariestad?
Räcker det med en kommentar från en vilt främmande människa för att han ska lös med kniven ska han inte vara ute bland folk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in