2013-08-17, 04:39
Bannlyst
Kort bakgrundsfakta:

Jag har sedan länge haft problem med alkoholen (I min andra tråd går det att läsa om mitt liv och hur det ser ut) dock har det blivit bättre nu, mycket tack vare Badsituations inlägg ( https://www.flashback.org/sp42831867 ) Men jag har tagit det ett steg längre.

Nu till dagens historia:

Det började vid 07 tiden imorse:
Jag kommer hem efter en riktigt trevlig natt i lastbilen då karlavagnen ljudit i högtalarna som den ljuvaste vaggvisa med min mors lena läppar tätt mot mitt spädbarnsöra, där diverse knarkare och gamla kärringar har velat höra låtar, allt från Sven Ingvars till Phleng Chat. Ljuvligt och stillsamt en klar natt som denna. Telefonen har vart tyst, både samtal från en pratglad chef och en fru där hemma som ska diskutera allt mellan blöjbyten på eventuellt kommande ungar till att barnen ska bli potentiellt skolskjutande ungdomar. En helt kart i mina ögon underbar natt, tänker jag.

Det börjar med att jag parkerar chassit och linken borta vid grusplanen längst ner på gatan vid fotbollsplanen som jag alltid gör när jag ska ta helg. Det är tyst, fåglarna kvittrar och ekot från Emma Knyckare som försöker göra sig lustig i P3 Morgonpasset. Jag skrattar lite åt henne medan jag vevar stödben och längtar efter att få sova några timmar innan man ska köra igång med helgens sysslor.

När jag backar in min lastbil på uppfarten kommer grannen och vinkar, jag undrar vad det är som står på och öppnar dörren för att sedan höra hans skånska dialekt vråla in i hytten att hans förbannade vinbärsbuske måste bort och bilen hans orkar inte dra loss den från roten. Jag lugnar ner han med att jag kan dra loss den åt han bara jag får sova några timmar då jag är inne på min 14:e arbetstimme, han godtar det och tackar för sig.

Jag går in, får min sköna sömn som varar fram till klockan 10.00 (ca tid) då jag vaknar upp av den mest kärleksfulla pungspark man någonsin kan få av sin sexåriga dotter. Hur kan man bli arg då, när man legat ute på jobb i 4 dagar och ser henne komma i svanhopp men en pussmun större än hennes mamma har när hon suktar efter penis värre än den kåtaste lejonhonan i hela flocken?

"Jag måste gå på toaletten" tänker jag efter nattens coca-cola frossande då Eddie Meduzas alkoholmissbruk kan verka milt mot hur mycket cola jag sänkt under natten. Jag klämmer ur mig dom få droppar jag kan medans pungkulorna sitter kvar någonstans mellan magsäcken och lungorna, i svedan och värken jag står där och pressar hör jag dörren plinga likt krigssignalen ljuder den första varje måndag.

Frugan öppnar dörren och det visar sig att det är grannen som så gärna vill bli av med sin vinbärsbuske står där, inga problem säger jag "Vi ses om 5 min, ska hoppa i brallorna bara" var mina exakta ord då (som jag ångrar nu).

Jag hoppar i mina byxor och går ut till mitt vidunder. 720 hästkrafter kombinerat med en 12-växlad låda gör att jag skulle kunna slita bort grunden från hans hus om jag så hade velat det. Jag hör V8an mullrar igång och ljudet ur dom raka rören tröttnar jag aldrig på, jag gasar lite extra för att jag har en vild fantasi om att frugan ska bli lite kåtare då. Åker iväg på 4an låg för att få det dova, mörka och ljuva ljudet som får rutor att skallra och småler lite medan Stiftelsen spelas på radion, jag höjer volymen, inget kan få mig att må bättre just nu.

Jag kommer fram till grannen en bit ner på gatan, han har monterat bort staketet så jag backar in mot busken. Han har en stropp, den ska klara 10 ton. Det borde fungera tycker jag och vi sätter den likt en hängsnara runt roten på djävulsbusken och fäster den andra änden i spärrkroken som låser kingpin på trailern.

Nu börjar problem 1:

Innan vi börjar kommer gubben ut med en varsin grogg. Jag vet att jag inte borde, jag har ju varit så duktig. Men solens sken den senaste veckan har frestat mig till maximum, jag har verkligen fått testa mina gränser. Det rinner i min mun, jag är så sugen. Jag undrar hur det smakar. Kan det vara Citron? Eller är det Jordgubb? Sommarsmakerna blandat med ett ljuvligt rus gör mig exalterad, jag vet inte vilket håll jag ska titta åt.

Med ångest i kroppen sprider sig suget efter alkohol likt en löpeld genom min kropp. I stundens hetta så sveper jag den ljuvligaste sommardricka min strupe någonsin haft rinnande genom sig. Min kropp skriker efter mer, min hjärna säger åt mig att det var dumt att dricka den. "Tänk på din familj w3s" går genom mitt huvud, men mina hjärnhalvor har slagsmål just nu.

Jag hoppar in i min lastbil och ska dra loss roten av grannens problem. Börjar på växel 3 hög, det går inte. Går ner på 3 låg och lägger mig på 1500 varv, ingen respons. Bestämmer mig nu för att om kriget redan är startat, så kan vi ju lika gärna vinna det på en gång. Tankarna i mitt huvud är rör sig som om det vore krig mellan Danmark och Ryssland, ett krig som är vunnet redan innan det startade.

Ack vad fel det visade sig att jag skulle ha, djävulen höll sina klor i sin buske skulle det visa sig, jag sliter loss vändskiva och dess fästen. busken står pall. Nåja det finns inget mer jag kan göra nu så jag åker hem och parkerar.

Efter en stund så känner jag ju att alkoholens huggtänder sitter i min kropp värre än en vampyr som inte har fått mat på flera dagar, så jag bestämmer mig för att lägga mina bekymmer framför mig och vänta på måndagen då Scania kan lösa detta mot en faktura som kommer äta mig levande.

Nu ropar jag på frugan som är nere och lagar mat som den trogna kåtlaman hon är, jag skriker "Jag åker ut med mina inlines på en vända, vi ses snart" och med en busunges steg stampar jag ned för trappan tills jag når källardörren, där hör jag den ljuva, mjuka, varma och inbjudande rösten som alla trogna, kärleksfulla karlar vill höra av sin diskmaskin "Jag älskar dig gubben". Med snabba steg går jag fram, smeker hennes runda fina stjärt och ger henne en puss på kinden och säger "Jag älskar dig till månen och tillbaka" toffel som man är.

Nu är kvällen gjord tänker jag, ner i källaren och tar djupa klunkar ur min flaska hemkört som jag så fint gömt undan bland barnkläder som är så gamla så inte ens min farfar använde dom när han var liten. Sagt och gjort, på med mina inlines och är ganska lycklig med livet, men såklart. Jag måste ju ha med mig sprit tänker jag.

Jag hittar en 50 cl flaska och tänker att den får duga, men en liten tumör bak i mitt huvud irriterar mig medan jag är på väg ut. Den säger "Inte fan räcker väl det där lilla, dricker du det är du ändå full så då kan du ju lika gärna dricka allt, straffet av frugan blir ju inte värre om du dricker allt eller lite".

Tyvärr får tumören bestämma så jag häller tillbaka allt i min gamla hårda 4-kroners coca-cola flaska tänker att den får agera gigantisk fickplunta medan jag är ute. Jag åker ut för gatan, det här känns bra. Det börjar luta lite nedåt, jag kommer på att när jag åkte som värst för 10 år sedan så tog jag bort bromsen. "Det här är inga problem, jag var ju kung på min tid" glad i hatten som man var. Jag rullar ned för backen och allt går som den bästa skolskjutningen som någonsin ägt rum så jag bestämmer mig för att korka upp i farten och dricka lite av den drycken jag tillverkat på egen hand en gång i tiden, och det gick ju bra. 4 stora djupa klunkar nådde min mage likt en skärbrännare, jag mår underbart och allt flyter på. Vilken dag.

Senare kommer vi ner till den stora backen, självsäkerheten på topp och med ruset som viskar i örat likt den bästa kompis som övertygar att det är ingen fara att ösa på så är jag ju inte den som säger nej till det. När vi är uppe i något jag skulle vilja kalla topp-fart så tar jag mig en till klunk av livets dryck, samtidigt plingar det till i mobilen. Jag, jag som bara jobbar och är med familjen har fått ett SMS. Det kanske är någon kompis som vill något? Någon gammal flamma som vill flörta lite oskyldigt? Vad som helst, jag var nyfiken. I vad jag skulle vilja uppskatta det som 150 km/h sliter jag upp telefonen med munnen full av hembrygd sötma och börjar läsa, det visade sig vara min Mamma som undrade vad våran dotter önskade sig i present.

Vad jag däremot inte uppfattade var T-korsningen om 10 meter och staketet som avslutade vägen, jag gör en frivolt likt det finaste simhoppet i Svensk historia och landar rakt på axeln, det tog inte många sekunder innan jag insåg att mitt nyckelben var brutet. Jag skakar av mig det värsta och börjar inse verkligheten, jag går på knä och letar upp min telefon för att ringa efter hjälp, mitt största misstag här är nog att jag hittar spriten före telefonen.

Jag tänker i min vildaste fantasi att spriten är lika bra som bedövning tills jag kan få hjälp så jag super i mig dom största klunkarna jag någonsin kan få i mig, var på jag kollar ner på mitt ben, armbågar och handflator. Det blöder, det blöder jävligt mycket. Det krävs ju ingen professor i medicin för att förstå att blod förtunnas av sprit och att det blöder ännu mer när man druckit det.

Jag kollar upp, med blod på hela min kropp likt en zombie som frossat i sig på en ikea affär med instängt folk, jag inser att jag ligger på gräsmattan innanför ett staket till ett dagis. Inte vilket dagis som helst, min dotters dagis.

Jag hittar min telefon, jag ringer min fru och förklarar situationen. "Måtte hon inte märka att jag har druckit" går tankarna i mitt huvud hela tiden. "Jag har ju lovat".

Det tar ca 10 minuter sen dyker hon upp, med en dotter i baksätet som gråter floder som skulle få tsunamivågen att likna ett spädbarn, dom har av en olyckshändelse backat över hennes nya kattunge på väg ut från garageuppfarten. Med en fru som är galen över mina dumheter och en dotter som gråter oavbrutet medans jag har så ont så jag vill slå huvudet genom framrutan på bilen lyckas jag äntligen övertala dottern att kattjäveln är på månhelvetet med farfar och farfar ska ta hand om katten tills hon kommer dit så åker vi vidare mot sjukhuset.
Citera
2013-08-17, 04:52
Bannlyst
Äntligen framme:

Nu ska vi bara få vänta i någon timme på att få röntga medans doktorn dricker kaffe, försöker övertyga frugan att ta med sig dottern och åka hem. Får kalla handen direkt, det är ju bättre att sitta bredvid mig och vara sur och jävlig när jag bara vill slå henne på käften medan jag hör hennes predikande, men det är ju hennes beslut.

Nu kommer doktorn, vi röntgar. Det behövs en operation, Han frågar mig om jag druckit under kvällen. "Nej" blir mitt svar. Jag kan ju inte säga att jag har druckit när regeringen sitter bredvid, henne jag har avlagd både ed och heders kodex till att jag aldrig ska dricka om det inte är vid festliga tillfällen. Doktorn fortsätter tjata "De kan vara farligt att söva eller bedöva om du har druckit" Jag vidhåller mitt ord, men lyckas med all min list och smidighet jag lärt mig under åren som perfekt far och dotter men samtidigt alkholist lista ut att de finns ett undantag, det kan läka sig självt om benet ligger rätt, vilket det verkar göra hos mig.

Det räcker som svar för mig, jag tackar för mig och vill gå, frugan ställer mig mot väggen med "Varför gör du det inte nu medan vi ändå är här?" Jag tiger som en mus när den smyger på en saftig ost som katten vaktar.

Vi åker hemmåt, inte ett ljud i bilen, Vi stannar utanför. "Nu kan du gå in och tänka över vad du gjort idag, vi sover hemma hos Madelene, ring när du kommit fram till ett bra svar."

Vad ska jag säga, och vad ska jag tänka på? De är ju inte så att jag gjort detta med flit?

Jag vet att jag kommer vakna imorgon och hon kommer liga bredvid mig, hon kommer även suga av mig om jag skulle be henne. Men varför blev allt mitt fel fast jag inte gjort något oavsiktligt, jag ville ju bara ha ett par supar.

Nu sitter jag här med en whiskeyflaska så långt ner i halsen att jag kan känna den klia i rövhålet nästan.

Hjälp?
Citera
2013-08-17, 05:17
Medlem
BigFatCones avatar
Sök hjälp för din alkoholism, det är det enda jag kan tipsa om. För övrigt skriver du underhållande.
Citera
2013-08-17, 06:36
Medlem
Itons avatar
Håller med föregående. Du har ett väldigt flytande o skämtsamt sätt att skriva, vilket underhåller mig men du bör se över om du inte har problem med ditt drickande...
Citera
2013-08-17, 07:10
Bannlyst
Tack för svaren.

Alkoholen har jag inget problem med nu försöker jag inbilla mig själv då jag har tagit ett stort steg redan nu från att dricka varje dag, till att ha druckit 3 gånger (med ikväll/natt) på 3 månader.

Jag försökte att skriva så intressant och underhållande som jag bara kunde för att dem som läser skulle orka ta sig igenom hela texten, dock är jag ganska full och inser nu när jag läst genom det att jag glömt lite ". , : styckedelning på fel ställen" osv.

Men tack för att ni orkade läsa och ge mig tips, dock var min största fråga om det är jag som gjort något fel, om man bortser från alkoholen?

Vi har ett sunt förhållande och är alltid snälla, trevliga och kärleksfulla mot varandra och våran dotter, att hon sover hos en vän är något som händer extremt sällan, men jag är ändå inte orolig över det. Jag vill bara veta hur jag ska argumentera när hon använder detta mot mig?
Citera
2013-08-17, 07:11
Medlem
Innan jag går on topic måste jag bara få gå lite off topic. När man skriver en såhär lång text, lagom kul och bra skrivet skulle vara att komma med jämförelser någon gång ibland. Typ, "han skrek likt en man som precis..." (Bara ett exempel.) inte i var och varannan mening! Det blir alldeles alldeles för mycket. Tona ner.

Sen OnT: jag tycker du verkar vara ett asshole med tanke på ditt språk, hur du talar om din fru, det du skrev nu på slutet.. Ja, en riktig jävla gubbe helt enkelt. Och ja det är ditt eget fel för hade du varit nykter hade du haft bättre koll och förmodligen inte hamnat på sjukhus. Sen, är man så dum så man tar upp telefonen i ett sånt där tillfälle så...
Jag förstår din fru, och mest troligt är det att hon - och doktorn för den delen - vet att du druckit. Sånt märker alla, förutom den som faktiskt är full. För det första stinker alkohol, för det andra vet nog din fru hur du är/ser ut när du druckit och för det tredje - om läkarn tagit något blodprov kan han ha sett din promille. Så lika bra att erkänna innan du har gjort två fel. Ljugit och druckit. Sen bör du nog söka hjälp för din tjusning angående alkohol.
(Förutsatt att detta inte är en trolltråd)
Citera
2013-08-17, 07:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Tomuchlove
Innan jag går on topic måste jag bara få gå lite off topic. När man skriver en såhär lång text, lagom kul och bra skrivet skulle vara att komma med jämförelser någon gång ibland. Typ, "han skrek likt en man som precis..." (Bara ett exempel.) inte i var och varannan mening! Det blir alldeles alldeles för mycket. Tona ner.

Sen OnT: jag tycker du verkar vara ett asshole med tanke på ditt språk, hur du talar om din fru, det du skrev nu på slutet.. Ja, en riktig jävla gubbe helt enkelt. Och ja det är ditt eget fel för hade du varit nykter hade du haft bättre koll och förmodligen inte hamnat på sjukhus. Sen, är man så dum så man tar upp telefonen i ett sånt där tillfälle så...
Jag förstår din fru, och mest troligt är det att hon - och doktorn för den delen - vet att du druckit. Sånt märker alla, förutom den som faktiskt är full. För det första stinker alkohol, för det andra vet nog din fru hur du är/ser ut när du druckit och för det tredje - om läkarn tagit något blodprov kan han ha sett din promille. Så lika bra att erkänna innan du har gjort två fel. Ljugit och druckit. Sen bör du nog söka hjälp för din tjusning angående alkohol.
(Förutsatt att detta inte är en trolltråd)

"OffTopic"

Meningen var inte att det skulle vara underhållande i den grad att folk skulle skratta åt det, bara att orka ta sig genom allt helvete jag skrivit.

"OnTopic"

Jag förstår vad du menar, men samtidigt känner du varken mig eller min fru.

Vi har en jargong som fungerar så, antar att de gör oss båda lite "tända" det är absolut inte för att vara elak mot henne, eller att nedvärdera henne som jag talar om henne i dom termerna, hon vet att jag älskar henne över allt på denna jord, och jag gör allt för att hon ska må bra och kunna leva det underbara liv hon förtjänar, hon är min dröm och jag både tror och hoppas hon känner samma om mig.

Ja absolut hade drickat sin beskärda del i det här, men om man tittar ärligheten i vitögat så skulle allt det här även kunnat hända utan alkoholens inverkan, vill jag iallafall tro just nu.
Citera
2013-08-17, 07:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av W3s
"OffTopic"

Meningen var inte att det skulle vara underhållande i den grad att folk skulle skratta åt det, bara att orka ta sig genom allt helvete jag skrivit.

"OnTopic"

Jag förstår vad du menar, men samtidigt känner du varken mig eller min fru.

Vi har en jargong som fungerar så, antar att de gör oss båda lite "tända" det är absolut inte för att vara elak mot henne, eller att nedvärdera henne som jag talar om henne i dom termerna, hon vet att jag älskar henne över allt på denna jord, och jag gör allt för att hon ska må bra och kunna leva det underbara liv hon förtjänar, hon är min dröm och jag både tror och hoppas hon känner samma om mig.

Ja absolut hade drickat sin beskärda del i det här, men om man tittar ärligheten i vitögat så skulle allt det här även kunnat hända utan alkoholens inverkan, vill jag iallafall tro just nu.

Okej, jag förstår. Jag postade precis i din andra tråd angående spriten, jag lovar att jag va snällare där. Du framstår som en helt annan människa i den andra tråden, vilket var något positivt. Det är bra att ni båda har den jargongen, om det är er grej förstår jag helt och hållet! hoppas du tar dig tid att läsa det jag skrev i din andra tråd, och ber om ursäkt om jag framstod som otrevlig i denna även om jag står för det jag sa då det var ett dumt beslut! Och jag tycker du skulle ha erkänt och gjort operationen, men som sagt så har jag ändrat lite uppfattning om dig efter att läst de andra inlägget av dig!

Förresten, nudå, hur skadad är du nu? Gipsade dom? Har du fått nå värktabletter? Vad sa läkaren?
Citera
2013-08-17, 07:48
Medlem
SirRolands avatar
Det hon fokuserar på är ju att du druckit när du lovat att låta bli inte att du cyklar omkull, nykter eller ej.
Citera
2013-08-17, 15:44
Medlem
Zikniks avatar
Du måste sluta dricka helt och hållet. Och/eller lämna din familj i fred, så att de inte skadas mer av ditt handlande.
Ansvaret är enbart ditt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in