2013-08-17, 00:04
Medlem
Hej

Jag har inte kunnat logga in på swedbank med dosan på en vecka nu.

Personlig kod fungerar bra men med dosa så kommer bara detta fram

Det gick inte att logga in. Det kan bero på att du har angett felaktigt nummer i fältet för personnummer, att koden som kommer från säkerhetsdosan inte är den förväntade eller att kontrollvärdet är äldre än tre minuter. Gå tillbaka och försök igen.

Samma är det för sambon.

Bara vi som har problemet eller är det Swedbank?

För en vecka sedan köpte vi dock hus med ett lån från Swedbank kan det ha kommit ett strul från det?
Citera
2013-08-17, 00:29
Medlem
hasenfrasens avatar
Det är inte fel på Swedbank. Antingen är er dator infekterad eller så har ni råkat låst era konton med 3 ogiltiga inloggningar. Då lär ni isf besöka banken in persona för att låsa upp kontot.
Citera
2013-08-17, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hasenfrasen
Det är inte fel på Swedbank. Antingen är er dator infekterad eller så har ni råkat låst era konton med 3 ogiltiga inloggningar. Då lär ni isf besöka banken in persona för att låsa upp kontot.

Hmm, inget av detta.

Mobilbanken fungerar
Dosan fungerar inte på telefonen heller så min dator är det inget fel på.

Jag antar att det har hänt något när gubben som lånade ut pengar till oss.
Men då vet jag att det bara jag som har felet. Ska kontakta Swedbank

Tack
Citera
2013-08-17, 00:38
Medlem
Imaginatiors avatar
Det låter som att det är dosan i sig alt. förbindelsen mellan dosan och ditt engagemang som strular. Besök ett kontor / telefonbanken så fixar dem det.

Lycka till
Citera
2013-08-17, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imaginatior
Det låter som att det är dosan i sig alt. förbindelsen mellan dosan och ditt engagemang som strular. Besök ett kontor / telefonbanken så fixar dem det.

Lycka till

Tycker det är konstigt att både min och min sambos dosa inte fungerar för inloggning.

Men, ska kontakta Swedbank så fort jag kan.
Citera
2013-08-17, 11:52
Medlem
mQuasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Hej

Jag har inte kunnat logga in på swedbank med dosan på en vecka nu.

Personlig kod fungerar bra men med dosa så kommer bara detta fram

Det gick inte att logga in. Det kan bero på att du har angett felaktigt nummer i fältet för personnummer, att koden som kommer från säkerhetsdosan inte är den förväntade eller att kontrollvärdet är äldre än tre minuter. Gå tillbaka och försök igen.

Samma är det för sambon.

Bara vi som har problemet eller är det Swedbank?

För en vecka sedan köpte vi dock hus med ett lån från Swedbank kan det ha kommit ett strul från det?

Har du testat kontaktat Swedbank?
Citera
2013-08-18, 18:49
Medlem
sephines avatar
Nu ser inloggningssidan helt galen ut, typ förstorad för människor med synfel. Vågar man logga in eller är det nån kapning på G?
Citera
2013-08-19, 07:06
Moderator
Protons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sephine
Nu ser inloggningssidan helt galen ut, typ förstorad för människor med synfel. Vågar man logga in eller är det nån kapning på G?
Tryck på ctrl och minustecknet så löser sig problemet. Nej, det är ingen kapning på G och som nån här uppe sa, om dosan strular, varför inte ringa Swedbank och lösa problemet?
Citera
2013-08-19, 07:49
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av threefifty
Tycker det är konstigt att både min och min sambos dosa inte fungerar för inloggning.

Men, ska kontakta Swedbank så fort jag kan.

Swedbanks dosor är personliga och det ser ut som ert gemensamma bankkonto inte längre är kopplat till dosorna. Ni måste ta med er dosorna till swedbankkontoret så återställer de detta och eventuellt byter man också ut dosorna om de är gamla.
Citera
2013-08-19, 09:30
Medlem
TheBasterds avatar
Du kan prova att rensa cachen i din webbläsare. Har själv haft konstiga problem, där jag fått felmeddelande helt utan egentlig orsak.

Mycket tyder på att det är webbläsaren, då ni både har samma problem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in