Citat:
Ursprungligen postat av
Doktor-Dekokt
Jag är som jag skrev tidigare inte sårskilt bekant med området. Vi var bara där en kortare del av tiden. Det var inte jag smk körde dit när vi kollade. Jag tror dock att jag hittat en bild som visar på vad som hände. Har ritat in utgångsläge, färdriktning och sammanstötning.
http://tinypic.com/r/2hi4klg/5
Ja han var vilse och kör enligt anvisningarna i fel fil, men som påpekats ovan är det inte otillåtet. Röd bil kör korrekt in, men filbytet är ju inte korrekt.
Observera (vilket jag förstått båda av Skalman71 och MoPar66:s länk) att köra i fel fil inte innebär att man gör fel.
Jag tycker att ditt inlägg är ganska motsägelsefullt.
så om man är vilse är det helt okej att köra som man vill?
Han bröt mot vägmärket helt enkelt eftersom det är skyltat hur man får köra så inte är det okej att glida runt i högerfil regelmässigt.
Jag tror det kommer bli en låång process eftersom de var dumma nog att åka ifrån platsen vilket jag nämnde innan. Polisen hade nog varit emot din anställde men nu är det flickor som ska gå igenom en bok skriven för att misstolkas, kan alltså sluta hursom.. Juridik är det värsta som finns.
Något vi iaf kan vara överens om är att ingen här kommer kunna ge dig en slutsats, du får helt enkelt vänta och återkomma med domen