2013-08-16, 22:43
Jag har hört från en högt uppsatt apotekskälla, att bl.a Sverige kommer att ingå i ett prov-koncept tillsammans med några länder till, att e-recept ska kunna skrivas ut gemensamt i hela Europa.

Tror ni att detta kommer att missbrukas? T.ex att man betalar en läkare i Spanien för att skriva ut Xanor? Det tror jag iaf.
Citera
2013-08-16, 23:09
Medlem
BilboBus avatar
Det finns alltså inga källor för det här?

Vore jävligt trevligt för de som är sjuka att kunna få medicinskt cannabis utskrivet
Citera
2013-08-16, 23:11
Nix, har sökt på bl.a dagensapotek.se, men hittar inget där. Men det var min pappas chef som sa det.
Citera
2013-08-16, 23:14
Medlem
Fenergans avatar
Det är klart att det kommer att missbrukas, jag är iallafall en av dom som kommer göra det.. hehe
Citera
2013-08-17, 01:14
Medlem
M.Pharmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BilboBu
Det finns alltså inga källor för det här?

Vore jävligt trevligt för de som är sjuka att kunna få medicinskt cannabis utskrivet

Exakt, det faller redan där.
Idag, så vitt jag vet, så finns det inget land inom EU som får skriva ut dessa ens på recept, då förefaller det automatiskt att EU blir som en ännu större och starkare storebror, måste läkemedelslagarna gälla Samtliga länder som det görs idag, men ett land får inte skilja sig från ett annat gällandes läkemedel.

EDIT: Misstolkade helt, trodde det stod att du skulle tycka det var "jävligt trevligt".
Senast redigerad av M.Pharma 2013-08-17 kl. 01:16.
Citera
2013-08-17, 13:37
Medlem
BilboBus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Pharma
Idag, så vitt jag vet, så finns det inget land inom EU som får skriva ut dessa ens på recept, då förefaller det automatiskt att EU blir som en ännu större och starkare storebror, måste läkemedelslagarna gälla Samtliga länder som det görs idag, men ett land får inte skilja sig från ett annat gällandes läkemedel.

EDIT: Misstolkade helt, trodde det stod att du skulle tycka det var "jävligt trevligt".

Nää jag har inte för grova problem för att kunna få det utskrivet skulle jag tro.

Holland är det enda landet där man kan få det utskrivet medicinskt, ev. kan man få det rekommenderat i Tyskland.

Hemsida för läkemedlet: http://www.bedrocan.nl/ - det är väldigt strikta med vem som får det, då produktionen inte är överdrivet storskaligt.
Citera
2013-08-20, 01:13
Bannlyst
Bara för att ha mer koll på om folk åker och får utskrivet för ett halvår sen får medicin i sverige med. Ytterligare ett steg mot BIG BROTHER.
Citera
2013-08-21, 00:32
Medlem
Phifers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.Pharma

Utöver Holland, där man enligt BilboBu kan få det utskrivet, är medicinsk marijuana också tillåtet i Tjeckien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in