Citat:
Ursprungligen postat av
precix
Hejsan flashback.
Råkade nyligen ut för en parkeringsskada där jag var parten som orsakade den men som sedan valde att "smita" från den, nu har lagens långa armar lyckats få tag i mig och jag har alltså fått alternativen: erkänna eller förneka.
Detta skedde i ett stort köpcentrum när jag skulle parkera. Luckan var liten och trång. Antar nu i efterhand att bilarna på höger respektive vänster sida hade parkerat fel och kanske till och med över linjen med tanke på att det inte ska vara varken trångt eller litet. Hur som helst skrapade hela min bildörr på en plats på bilen, vågade ej gå ut för att titta utan backade försiktigt ut och stack iväg till en närliggande parkeringsplats.
När jag tittade på bilen ansåg jag inte att det lämnat något märke utan snarare att det var min bil som skadats och det var anledningen till varför jag inte lämnade kontaktuppgifter. Min bil skadades alltså mer än den jag körde in i (min repades alltså längst bildörren).
Frågan är nu vad jag ska berätta för polisen. Ska jag förklara att jag inte bedömde skadan som allvarlig och därför ej valde att lämna kontaktuppgifter eller yrka på att bilarna var felparkerade och att det därför inte var mitt fel?
I brevet står det att det finns vittnesuppgift vilket gör det lite svårare för mig.
Vad ska jag göra?!
Har ingenting emot att betala, så länge mitt jävla register förblir fläckfritt.
Så du bedömmer inte om bilen får plats innan du kör in i rutan? ALLT var ditt fel, Du är ingen Lastbilschaufför va? som måste göra avståndsbedömning varje dag nästan,
Att bilarna var "felparkerade" Kan du nog glömma ska gå igenom,
Man kan bli av med körkortet också om man gör en "smitningsolycka" så kanske tänka sig för innan man sticker
Om jag hade sett min bil blivit parkeringsskadad och sett Chauffören smitit som orsakat detta då........
Blir säkert fängelse några år, börja om på ruta ett när du kommer ut och börjar jobba på margarin fabriken