Citat:

Ursprungligen postat av 
Loratadin

Tack för tipsen.
Nollningen är ju väldigt bra. Ska försöka vara med så mycket som möjligt. Det kommer bli att jag måste kliva ur min komfortzon många gånger.
Det jag stör mig på är att typ 90% av festerna är massa teman, så man lär inte kunna gå klädd normalt. Kommer jag anses tråkig om jag inte klär ut mig?
Studiesättet där jag ska gå är på något vis bra för att utvecklas. Jag vet att det kommer vara påfrestande för mig, och jag kommer säkert vara ganska utmattad efter ett tag. Det kommer vara mycket social interaktion, men i längden tror jag att jag kommer vinna på det. Arbetet är mycket i grupp nämligen, till skillnad från föreläsning-->hem och plugga om och om igen.
Mer småtips jag kan tänka på, rent allmänt hur man ska bete sig för att inte hamna utanför?

Det finns bara en väg till det perfekta ljudet.
Din beskrivning passar fan ta mig in på mig till 100%, förutom att jag inte ska börja plugga.
Skolgången är det bästa sättet för att rädda den sociala biten. Själv har jag inte accepterat mig själv som likvärdig andra människor i min egen ålder, kommer aldrig göra det heller så jag tror inte jag kommer bli av med mina problem.
Åter till dig, det kommer vara svårt i början, men prata mycket med folk. Det är lätt att hitta samtalsämne när man träffar någon ny som är på samma plats av samma anledning. Antar att du fungerar ungefär som jag själv, tröskeln är jävligt hög, men när man väl är över försvinner alla problem.
Är det teman klär du ut dig, punkt slut. Se det som en kul grej istället, man behöver inte gå runt i samma kläder hela tiden.
Drick för helvete inte för mycket, jag får panikattacker av ångest när jag gör det (oftast pga. av att jag gjort saker som jag inte är helt bekväm med dagen efter).
Hoppas du lyckas bra, önskar att jag kunde åka iväg för att studera/jobba, men det får bli ett annat år.