Låt oss prata lite om fordon, eller bilar närmare bestämt.
En ny syssla jag hängivit mig åt är att leta mer eller mindre sällsynta bilar. Som jag postat om tidigare lyckades jag haffa en
Ocelot F620 som är ett ruskigt skönt och estetiskt tilltalande åk. Nu under helgen har jag flyttat från min lyxlägenhet till en mindre lägenhet i södra Vespucci. Sedan flytten har jag åtminstone inbillat mig att jag stöter på sällsynta bilar oftare:
- Första gången jag åkte ut ur mitt garage spawnade en
Bravado Rumpo van a la A-team precis utanför porten. Hade inte sett den förut så jag åkte till LSC och gjorde den till min. Den går dock inte att modda och inte heller stoppa i sitt garage som med vanliga bilar.
- Andra gången jag lämnade garaget står på samma plats som Rumpon tidigare gjorde en
Lampadati Felon Coupé. Tog den och hann åka en liten stund innan jag istället hittade en
Felon GT, som jag tror är något mer sällsynt.
- Under ett mission (Rooftop Rumble) hittade jag en
Imponte Phoenix, som sägs vara den näst mest sällsynta bilen i GTA Online. Tog den men eftersom det skedde under ett uppdrag så gick den inte att göra personlig. Har dock gett mig fan på att hitta en sån i lobbyn, så alla tips på var den spawnar är välkomna. Har läst att den ska kunna dyka upp nere i hamndistrikten.
Ovanstående bilar, förutom Felon-kupén, finns nu i mitt garage. Tänkte jag skulle langa lite bilder om någon är intresserad. Men vilka (ovanliga) bilar har ni andra? Vilka står på önskelistan?