Citat:
Ursprungligen postat av
No6
Herregud vilka jävla rikspuckon det kryllar av i det här spelet, suttit fast på enklaste heisten egentligen "Pacific Standard Heist: Signal" hela dagen. Jag förstår inte vad som kan vara så svårt, det är ju bara hoppa i båtjäveln och åka genom strömmen och sen när det står "Lose the Cops" ge fan i att skjuta och åka runt med båten tills wanted leveln försvinner, ta en biljävel och åka till den gula punkten, eller? Nä.
När man ska hoppa i båten bestämmer sig 2 pers alltid för att slänga sig på en scooter mitt i kulregnet och jag som förare får naturligtvis släppa ratten och skjuta ner helikoptern, för det gör inte taxipassageraren heller som sitter på röven bak i båten. När man åkt genom hela jävla strömmen och man bara ska göra sig av med snuten så börjar nåt mongo ALLTID skjuta så att vi får hela insatsstyrkan efter oss. Närmast jag kommit var väl 5 meter från att lämna in missionet, då idioten bakom i sin sportbil stöter emot en polis och bestämmer sig för att det bästa är att gå ut ur bilen och bli pepprad och dör.
Sen börjar vi om och det blir springtävling till snubben man ska transportera och Rambo tar över ratten och kör fel väg så att det står lose the cops när man ligger på en motorväg som han naturligtvis kör rakt fram på trots 10 avspärrningar. För att inte tala om idioten som inte fattar "Lose the Cops" och sätter en waypoint där man ska lämna in missionet och glider dit med 3 helikoptrar och 10 snutbilar efter, DÅ bestämmer han sig för att nu är det bäst att köra upp i bergen med lastbilen som inte orkar...
Sorry för raget... men behövde skriva av mig. Bättre var det igår när jag lirade med en snubbe och en tjej från NY och körde igenom Series A, det kallar jag samarbete. Har inget med leveln att göra, har sett rena idioterna i lvl 200.
Ja ibland önskar man att gruppbostäder köpte in GTA så skulle nivån höjas rejält

Har också spelat med en tjej från NY (någon kökschef berätta hon att hon var) och sammarbetet funkade kanon (kanske va samma tjej. Man önskar att fler var så.
Bäst (eller värst) var när jag och polarn skulle spela Prison Break (3) och ska frita snubben i fängelset. Spelar 6 timmar innan vi kom igenom till slut.
Först är tvillingarna Rambo otåliga och ska springa igenom fängelset istället för att ta det lugnt. Byter ut folk gång på gång. Sen är Rambo pilot och ska gång på gång landa planet långt innan alla andra är på plats medans Rambo 2 inte kan flyga helikopter och lyckas inte hjälpa till.
Några timmar senare har vi kommit upp i luften, men då tror en lirare att allt är klart och lämnar tv-soffan. När alla ska hoppa fallskärm störtar han, och sen är det samma visa med balla grabbar någon timme till innan vi lyckas hitta 2 spelare som vet vad dom sysslar med.
Jag såg mycket fram emot Heist men nu är jag mest förbannad då man aldrig tycks få klara uppdragen på grund av andra "snabba" och coola Rambos.
Att sitta en hel dag och nöta samma uppdrag är ju inte roligt någonstans.
Tycker dels att level-kraven skulle bli högre och högre ju längre in i Heist man kommer, även om även höglevlade spelar som idioter ibland. Sen borde start leveln varit betydlig högre, och dom lägsta borde inte kunna köra det alls... Vore också nice om man slapp spela med 4 onlinespelare och istället kunde få med Michael, Franklin eller Trevor (eller några andra) om man tex bara är 2 polare som spelar.
Men nu är det väl bara att gilla läget, även om man inte gillar de...