2015-04-22, 21:19
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PinkSlip
Jag ser ingen fördel med att användare som jag addar är Svenskar då jag behärskar det engelska språket och tycket det är roligt att knyta kontakter med folk från andra länder.

Jag har fått många nya "skypevänner" igenom GTA.
Tror de skulle kännas bättre att prata engelska med någon som pratar på ungefär samma nivå som en själv. Jag gör mig förstådd men måste tänka till lite emellanåt
När andra babblar på för fullt blir det lätt att man blir tyst istället, vilket ja inte är annars. Men ja förstår grejen att de kan va kul och att man får många nätvänner med tiden.
Citera
2015-04-23, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaejko
Vad ska man köra för att få ut mest XP/Pengar i spelet?

I längden så tjänar du överlägset mest RP (xp) och stålar genom att nöta contact missions.
Öppna telefonen, gå till join contact mission och ös på. Såklart man tjänar bättre pengar på heist finaler, men man ska ha tur om man lyckas med randoms. I missions så får man alltid sina pengar och rp även om man dör, så länge någon annan spelare klarar uppdraget.
Och det är väldigt sällan ett mission misslyckas om inte nån stolle spränger knarkpaketet man ska hämta eller dylikt.
Därför är contact missions överlägset bästa sättet att tjäna rp och pengar i längden.

Citat:
Ursprungligen postat av danne9king9
Antar att några av er finns här också så Snälla ni, tagga ner! Hjälp varandra och ta det lite lugnare. Ni kommer att få era pengar även om ni inte varit snabbast och ballast, ja lovar. Dessutom kommer allt att gå snabbare om man inte stressar och dör hela tiden så man måste börja om. Hela grejer med att spela tillsammans med andra är just att man spelar TILLSAMMANS!
Tack för mig!

Håller med 100%, folk tror dom är Rambo och fattar inte att detta inte är ett Rambo spel.
Senast redigerad av jollythecat 2015-04-23 kl. 23:37.
Citera
2015-04-24, 19:04
Medlem
Herregud vilka jävla rikspuckon det kryllar av i det här spelet, suttit fast på enklaste heisten egentligen "Pacific Standard Heist: Signal" hela dagen. Jag förstår inte vad som kan vara så svårt, det är ju bara hoppa i båtjäveln och åka genom strömmen och sen när det står "Lose the Cops" ge fan i att skjuta och åka runt med båten tills wanted leveln försvinner, ta en biljävel och åka till den gula punkten, eller? Nä.

När man ska hoppa i båten bestämmer sig 2 pers alltid för att slänga sig på en scooter mitt i kulregnet och jag som förare får naturligtvis släppa ratten och skjuta ner helikoptern, för det gör inte taxipassageraren heller som sitter på röven bak i båten. När man åkt genom hela jävla strömmen och man bara ska göra sig av med snuten så börjar nåt mongo ALLTID skjuta så att vi får hela insatsstyrkan efter oss. Närmast jag kommit var väl 5 meter från att lämna in missionet, då idioten bakom i sin sportbil stöter emot en polis och bestämmer sig för att det bästa är att gå ut ur bilen och bli pepprad och dör.

Sen börjar vi om och det blir springtävling till snubben man ska transportera och Rambo tar över ratten och kör fel väg så att det står lose the cops när man ligger på en motorväg som han naturligtvis kör rakt fram på trots 10 avspärrningar. För att inte tala om idioten som inte fattar "Lose the Cops" och sätter en waypoint där man ska lämna in missionet och glider dit med 3 helikoptrar och 10 snutbilar efter, DÅ bestämmer han sig för att nu är det bäst att köra upp i bergen med lastbilen som inte orkar...

Sorry för raget... men behövde skriva av mig. Bättre var det igår när jag lirade med en snubbe och en tjej från NY och körde igenom Series A, det kallar jag samarbete. Har inget med leveln att göra, har sett rena idioterna i lvl 200.
Citera
2015-04-25, 18:30
Medlem
danne9king9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Herregud vilka jävla rikspuckon det kryllar av i det här spelet, suttit fast på enklaste heisten egentligen "Pacific Standard Heist: Signal" hela dagen. Jag förstår inte vad som kan vara så svårt, det är ju bara hoppa i båtjäveln och åka genom strömmen och sen när det står "Lose the Cops" ge fan i att skjuta och åka runt med båten tills wanted leveln försvinner, ta en biljävel och åka till den gula punkten, eller? Nä.

När man ska hoppa i båten bestämmer sig 2 pers alltid för att slänga sig på en scooter mitt i kulregnet och jag som förare får naturligtvis släppa ratten och skjuta ner helikoptern, för det gör inte taxipassageraren heller som sitter på röven bak i båten. När man åkt genom hela jävla strömmen och man bara ska göra sig av med snuten så börjar nåt mongo ALLTID skjuta så att vi får hela insatsstyrkan efter oss. Närmast jag kommit var väl 5 meter från att lämna in missionet, då idioten bakom i sin sportbil stöter emot en polis och bestämmer sig för att det bästa är att gå ut ur bilen och bli pepprad och dör.

Sen börjar vi om och det blir springtävling till snubben man ska transportera och Rambo tar över ratten och kör fel väg så att det står lose the cops när man ligger på en motorväg som han naturligtvis kör rakt fram på trots 10 avspärrningar. För att inte tala om idioten som inte fattar "Lose the Cops" och sätter en waypoint där man ska lämna in missionet och glider dit med 3 helikoptrar och 10 snutbilar efter, DÅ bestämmer han sig för att nu är det bäst att köra upp i bergen med lastbilen som inte orkar...

Sorry för raget... men behövde skriva av mig. Bättre var det igår när jag lirade med en snubbe och en tjej från NY och körde igenom Series A, det kallar jag samarbete. Har inget med leveln att göra, har sett rena idioterna i lvl 200.
Ja ibland önskar man att gruppbostäder köpte in GTA så skulle nivån höjas rejält
Har också spelat med en tjej från NY (någon kökschef berätta hon att hon var) och sammarbetet funkade kanon (kanske va samma tjej. Man önskar att fler var så.

Bäst (eller värst) var när jag och polarn skulle spela Prison Break (3) och ska frita snubben i fängelset. Spelar 6 timmar innan vi kom igenom till slut.
Först är tvillingarna Rambo otåliga och ska springa igenom fängelset istället för att ta det lugnt. Byter ut folk gång på gång. Sen är Rambo pilot och ska gång på gång landa planet långt innan alla andra är på plats medans Rambo 2 inte kan flyga helikopter och lyckas inte hjälpa till.
Några timmar senare har vi kommit upp i luften, men då tror en lirare att allt är klart och lämnar tv-soffan. När alla ska hoppa fallskärm störtar han, och sen är det samma visa med balla grabbar någon timme till innan vi lyckas hitta 2 spelare som vet vad dom sysslar med.

Jag såg mycket fram emot Heist men nu är jag mest förbannad då man aldrig tycks få klara uppdragen på grund av andra "snabba" och coola Rambos.
Att sitta en hel dag och nöta samma uppdrag är ju inte roligt någonstans.
Tycker dels att level-kraven skulle bli högre och högre ju längre in i Heist man kommer, även om även höglevlade spelar som idioter ibland. Sen borde start leveln varit betydlig högre, och dom lägsta borde inte kunna köra det alls... Vore också nice om man slapp spela med 4 onlinespelare och istället kunde få med Michael, Franklin eller Trevor (eller några andra) om man tex bara är 2 polare som spelar.
Men nu är det väl bara att gilla läget, även om man inte gillar de...
Senast redigerad av danne9king9 2015-04-25 kl. 18:33.
Citera
2015-04-25, 19:49
Medlem
Citat:

Haha, det hände mig med! Jag hoppade in i någons heist genom en invite och det blev just när man skulle hämta kokainet på båten, dock valde de andra tre att ta den halvtrasiga helikoptern för att fly polisen medan jag tog en jet ski och körde in i kanaltunneln och väntade tills jag hade tappat polisen. Sedan åkte jag och lämnade min del av paketet själv och fick stå och vänta i bokstavligen 20 minuter innan de hade tappat polisen

Ska tilläggas att dessa var mellan 10-14 år gamla
Citera
2015-04-25, 21:44
Medlem
Citat:
Herregud vilka jävla rikspuckon det kryllar av i det här spelet, suttit fast på enklaste heisten egentligen "Pacific Standard Heist: Signal" .

Pacific standard: signal är aslätt om man gör den på första försöket.
Man har sin personal vehicle på första försöket, restartar man så försvinner den.
Ta din Armored Koruma, Insurgent eller nån bra off road bil med 4 dörrar. Sen när du har Avi gubben åk till vänster istället för upp i kanalen. En bit upp till vänster finns en strand nära en väg, åk dit requesta din bil, åk upp i bergen, loosa copsen = set up passed.

Måste man restarta så brukar det stå nån 4 dörrars bil vid rastplatsen uppe på vägen, men dom har ju inte bulletproof tires.

Det finns inga poliser där, så femte gubben som inte får plats i bilen kan bara stå där och vänta och dricka pisswasser eller nåt.
Har ni en två dörrars så kan dom andra 3 ha värsta festen där på rastplatsen medans du och Avi åker runt. lol
Senast redigerad av jollythecat 2015-04-25 kl. 22:05.
Citera
2015-04-25, 22:15
Medlem
kingn77s avatar
ingen aning om det tagits upp, tråden är lång. Spelade PC online nyss, och plötsligt, efter att ha blivit dödad av nån random onlinesnubbe som inte tålde att man tutade åt honom. Nu plötsligt kan jag inte switcha vapen överhuvudtaget. Får inte fram nåt vapen alls. Vad händer??

Startade om Onlineläget nu och det funkar igen.
Citera
2015-04-25, 22:17
Medlem
kingn77s avatar
Har spelat ett par tdm-matcher. Senast nu en shotgun-match, Mina shot som sköts rakt på fienden träffade oftast inte, jag dog på första skotten. Har högre rankade bättre shotguns?? Jag är bara rankad 7,
Citera
2015-04-25, 22:21
Medlem
Tjejen88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kingn77
Har spelat ett par tdm-matcher. Senast nu en shotgun-match, Mina shot som sköts rakt på fienden träffade oftast inte, jag dog på första skotten. Har högre rankade bättre shotguns?? Jag är bara rankad 7,

Tror att det är både bättre/moddade vapen plus att shootingskills är högre än vad du har
Citera
2015-04-25, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kingn77
Ja man får bättre vapen när man levlar upp, och din shooting skill påverkar också.
Du har dessutom mer liv när du är högre level, var tjugonde level får du hp bonus, så när du är level 100 så har du dubbelt så mkt hp som lvl 1. Efter lvl 100 får du inte mer dock.

Om du är lvl 7 så borde du inte bli överaskad om en högre level spelare dödar dig lätt, du har dåliga vapen, låg hp och sämsta body armor. Super heavy armor som man får vid lvl 45 eller nåt är ju givetvis bättre än super light armor som du har nu.

Spela på bara och levla upp.
Senast redigerad av jollythecat 2015-04-25 kl. 22:46.
Citera
2015-04-25, 22:44
Medlem
kingn77s avatar
pilarna i races är buggiga tycker jag. Jaha, du pekade inte åt höger, du pekade 179 grader åt vänster...jaja
Citera
2015-04-25, 22:56
Medlem
kingn77s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jollythecat
Ja man får bättre vapen när man levlar upp, och din shooting skill påverkar också.
Du har dessutom mer liv när du är högre level, var tjugonde level får du hp bonus, så när du är level 100 så har du dubbelt så mkt hp som lvl 1. Efter lvl 100 får du inte mer dock.

Om du är lvl 7 så borde du inte bli överaskad om en högre level spelare dödar dig lätt, du har dåliga vapen, låg hp och sämsta body armor. Super heavy armor som man får vid lvl 45 eller nåt är ju givetvis bättre än super light armor som du har nu.

Spela på bara och levla upp.

Mm...sånt lockar verkligen nykomlingar....

Spelade nyss mot en rank 274 i ett race. Man blir väldigt motiverad som nykomliing, i ett spel som nyligenm släpptes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in