2014-12-06, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av C0w
Nope, funkade inte så utan det måste vara samma PSN konto

Man använder väl samma psn konto som man hade på ps3 som ps4, iallafall jag. Här är en guide hur man flyttar sin "gubbe"

http://www.vg247.com/2014/11/18/gta-5-guide-transfer-character-gta-online/
Citera
2014-12-06, 22:29
Medlem
PUSClFERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Treybolli
Någon som har koll på varför mina tagna bilder inte publiceras på snapmatic?
Du måste själv ladda upp dem för att de ska synas på Snapmatic-sidan. Navigera till galleriet via spelmenyn och tryck på L3 om jag inte missminner mig för att ladda upp den markerade bilden.
Citera
2014-12-06, 23:43
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
Man använder väl samma psn konto som man hade på ps3 som ps4, iallafall jag. Här är en guide hur man flyttar sin "gubbe"

http://www.vg247.com/2014/11/18/gta-5-guide-transfer-character-gta-online/

Jag registrerade ett nytt PSN konto när jag köpte PS4. Vet inte ens varför egentligen... Känns lite drygt att behöva köpa PS+ på det gammla kontot också enbart för att kunna spela GTA Online
Citera
2014-12-06, 23:57
Medlem
Citat:
Jag registrerade ett nytt PSN konto när jag köpte PS4. Vet inte ens varför egentligen... Känns lite drygt att behöva köpa PS+ på det gammla kontot också enbart för att kunna spela GTA Online

Du kan ju logga in på det psn kontot som du använde för ps3, och köra gta via den, på det viset så skall du kunna lira på din gamla gubbe

edit: kan du inte gå tillbaka till gamla kontot då?
Citera
2014-12-07, 00:07
Medlem
C0ws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ptjern5
Du kan ju logga in på det psn kontot som du använde för ps3, och köra gta via den, på det viset så skall du kunna lira på din gamla gubbe

edit: kan du inte gå tillbaka till gamla kontot då?

Jo, visst skulle jag kunna logga in på det gammla PSN kontot som jag hade på PS3 men där har jag inte PS+ och då kan jag inte lira online... Är inte så sugen på att köpa PS+ till det gammla kontot enbart pga GTA. Och så har jag redan PS+ på det nya PSN kontot...

Men helvete vad dåligt att det inte räcker med social club kontot egentligen. Man borde väl få migrera det kontot en gång iallafall tycker man...
Citera
2014-12-07, 04:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sundancekid01
Varför kan jag inte invitea "skill matched players" till missions? Står att det inte finns några.
Kan bara bjuda in vänner, crew members och folk från current session(om det fanns några där).
På survivals och sånt funkar det att bjuda in skill matched..
Måste va en bug,har inte heller några matched på alla mina fyra karaktärer i olika LvL
Citera
2014-12-07, 04:34
Medlem
Någon som kan förklara hur man kan få SCUBA DIVING gear i Online mode?
Citera
2014-12-07, 10:37
Medlem
Karlitoz2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jurabergen
tråkigt! Varför inte piska upp julstämningen och släppa tomtedräkter mm ett par veckor innan?
Jag håller med dig..
Citera
2014-12-07, 14:40
Medlem
Seventys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HAZARD17
207 vunna av 278
Säker? När man ser sin stat på spelet så skrivs den xxx Wins and xxx Lost. Jag plussade alltså ihop mina. Du låter för bra för att vara sann
Citera
2014-12-07, 14:43
Medlem
HAZARD17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Seventy
Säker? När man ser sin stat på spelet så skrivs den xxx Wins and xxx Lost. Jag plussade alltså ihop mina. Du låter för bra för att vara sann

Jag kanske råkade räkna "lite" fel
Citera
2014-12-07, 16:36
Medlem
Citat:
Jo, visst skulle jag kunna logga in på det gammla PSN kontot som jag hade på PS3 men där har jag inte PS+ och då kan jag inte lira online... Är inte så sugen på att köpa PS+ till det gammla kontot enbart pga GTA. Och så har jag redan PS+ på det nya PSN kontot...

Men helvete vad dåligt att det inte räcker med social club kontot egentligen. Man borde väl få migrera det kontot en gång iallafall tycker man...

Du kan spela online med alla dina konton så länge ditt primära konto har PS Plus.
Citera
2014-12-07, 23:16
Medlem
GOTT FOLK JAG HAR ETT MEGA PROBLEM

Detta kommer låta ganska sjukt för vissa men jag har märkt att många har haft problem med att föra över sitt gamla online spel till sin PS4. Mitt problem är att jag precis råkade göra just det, och visst fan ville jag inte att det skulle hända.

Jag hade GTA på ps3 förut och lirade bara story mode och när jag sedan hade varvat den så testade jag online i typ 1 timme. Det var allt.

Nu köpte jag PS4 och spelet och lirade online efter att ha varvat story mode igen. Min gubbe kom upp till level 22 och det såg jävligt bra ut, tills igår natt. Igår natt laddade jag ner appen iFruit av ren beundran. jag loggade in på social club o allt vad det nu är och heeeeelt plötsligt är min gubbe borta. Helt FUCKIN* borta! Allt jag hade gjort och jobbat för. Vann fan ett mega race när jag var på level 4 mot spelare som var över level 100. Det var ju värsta bedriften.

Nu när jag loggade in online så hamna jag helt plötsligt med en gubbe på level 3 som inte alls såg ut som den jag hade innan och hans bil var ju förjävlig även den. Jag hade ju ferrari o allt på den gubben jag hade kämpat med. Sen slog det mig.

Gubben som jag fått nu är den jag spelade en timme med på PS3 i somras. Den skiten vill jag ju inte ha. Nu är frågan hur jag får tillbaka min gubbe eller om den helt enkelt är borta nu på grund av att jag loggade in i social club?

Snälla hjälp mig någon för jag pallar inte göra om allt igen. Kan man logga ut social club o spela online utan att den skiten är kopplad?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in