Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2013-08-19, 12:48
  #49
Medlem
Big.Bangs avatar
Börja snusa istället. Är man svensk så är snus något man bör testa. Du kanske gillar det, kanske inte. Det är många gånger hälsosammare än cigaretter i alla fall.

Jag blir påverkad av snus. Blir mer social, koncentrerad och får en känsla av välbefinnande. Skulle inte kalla det rus, mer en liten känsla i bakgrunden. Försöker hålla toleransen nere för att bevara det magiska, andra går ju jämt runt med en snus under käften.
__________________
Senast redigerad av Big.Bang 2013-08-19 kl. 13:01.
Citera
2013-08-19, 14:50
  #50
Medlem
Kan rekommendera Röda Marlboro för den ovane rökaren, då dessa är milda och har god tobakssmak.
Citera
2013-10-17, 14:37
  #51
Medlem
JizzInPantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glupafallet
God kväll alla!

Jag har aldrig rökt något med tobak. Men jag funderar på att röka ett paket cigaretter för att se hur det är. Det är ju trots allt en av de få lagliga drogerna i Sverige, så det är kanske synd att inte prova innnan man dör. Har några funderingar.

1. Är det lagom med ett paket för att uppleva hur det är med tobak och nikotin? Vad är annars lagom?
2. Vilken sort bör jag köpa?
3. Hur ska jag sprida ut rökningen. Alltså hur mycket ska jag röka. En cigarett om dagen, hela paketet på en dag? Något annat?
4. Riskerar jag att bli beroende på ett paket?
5. Något annat jag bör tänka på?
1.Du kommer som icke-rökare sedan tidigare känna av nikotinet nästan direkt, antingen tycker du det är skönt eller obehagligt.
2. Jag tycker du ska köpa Camel 100's de gula paketen med en kamel som är färgad i olika färger, smakar bäst!
3. Jag röker runt 6-8 cigaretter per dag som också varieras en hel del beroende på vad som händer. Om det är fest på G kan det lätt bli uppåt 15 stycken på en kväll.
På en vanlig vardag tycker jag det är skönt att bara ta en efter kanske 2 timmars mellanrum för varje cigg.
4. Du kommer inte bli beroende på ett paket.
5. Rök inte om du är överviktig
Citera
2013-10-22, 22:26
  #52
Medlem
Det jag rekommenderar för dig är:

Gå ner till närmaste tobaksaffär. Köp dig ett paket Marlboro röda eller Lucky Strika röda. Gå hem. Sätt på en kopp kaffe. Sätt på dig ett par sköna byxor. Gå ut på din balkong/altan med kaffen. Tänd en cigg. Njut.

Den absolut bästa kombinationen med cigg är en kaffe. Ren fakta. Speciellt på morgonen!
Citera
2013-10-23, 00:30
  #53
Medlem
Jag tycker du ska testa mentol cigg o klick mentol cigg. Gillar du mint gillar du dessa, några förslag: Marlboro gold Beyond, Lucky strike click (blåa)
Citera
2013-10-23, 01:19
  #54
Medlem
Nidexs avatar
1. Är det lagom med ett paket för att uppleva hur det är med tobak och nikotin? Vad är annars lagom?

Det räcker bra
2. Vilken sort bör jag köpa?

När jag väl köper cigg så blir det alltid Lucky Strike, så jävla gott!
3. Hur ska jag sprida ut rökningen. Alltså hur mycket ska jag röka. En cigarett om dagen, hela paketet på en dag? Något annat?

Rök med kaffe, efter en god middag eller på morgonen. Även väldigt skönt att ta en paus från datorn och ta en cigg ute
4. Riskerar jag att bli beroende på ett paket?

Inte en chans.
5. Något annat jag bör tänka på?

Eftersom vi bor i Sverige så måste du bara snusa, det som är så underbart
Citera
2013-10-23, 05:40
  #55
Medlem
BjeerNs avatar
Varför rekommenderar ni fortfarande cigg?

Det var för helvete 2 månader sedan trolltråden startades och om han skulle röka hade han gjort det för länge sen.
Citera
2014-04-14, 21:48
  #56
Medlem
Prövade första gången idag, Level

Smakade gott tyckte jag o blev inte illamående bara lite raspig i halsen
Citera
2014-04-14, 22:31
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crillzzj
Prövade första gången idag, Level

Smakade gott tyckte jag o blev inte illamående bara lite raspig i halsen

Köp ett paket Benson & Hedges Black Slide och dra i dig ett rejält halsbloss så ska du se på raspig i halsen om du är nybörjare.

Jag som rökare sedan några år tillbaka tycker att dessa river riktigt rejält i halsen och jag älskar det. En ovan rökare hade nog däremot hostat ganska ordentligt.
Citera
2014-04-14, 22:45
  #58
Medlem
Det här att bli beroende av cigg, det känns lite märkligt i min bok. Jag kan förstå att man saknar känslan att ha någonting i handen när man ute, att man känner sig lite naken. Men jag har väl kanske rökt i ett par år, och det går långa perioder när jag inte ägnar en tanke åt att gå ut och röka. Anledningen att jag gör det är väl att det är socialt. Det är det bra med cigg, att det är mycket lättare att snacka över en cigg än utan. Lite sjukt, men jag tror att alla skriver under på det.
Citera
2014-04-15, 07:06
  #59
Medlem
Glupafallets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BjeerN
Varför rekommenderar ni fortfarande cigg?

Det var för helvete 2 månader sedan trolltråden startades och om han skulle röka hade han gjort det för länge sen.
Ursäkta mig, men det var ingen trolltråd. Jag rökte några paket i en vecka och slutade sedan. Tack för alla synpunkter. Ha så bra!
Citera
2014-04-23, 22:13
  #60
Medlem
Ja, det räcker med ett paket och du känner själv hur mycket av paketet du vill röka. Köp inte skräpcigg utan köp kvalitetscigaretter som Dunhill, Davidoff, eller lite sämre men fortfarande bra cigg som Marlboro, Lucky Strike, Prince.

Glupafallet, framtida cancerpatient med KOL. Lycka till!
__________________
Senast redigerad av 199011x 2014-04-23 kl. 22:16.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback