2013-08-15, 00:46
Medlem
Har precis spärrat mitt kort pga av att jag tappat bort det, alternativt att det är stulet. Men hur som helst, försvinner prenumerationer så som Spotify till exempel när man får det nya kortet för det är väl ett nytt kortnummer man får?
Citera
2013-08-15, 01:41
Medlem
EVGA-580s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korolevski
Har precis spärrat mitt kort pga av att jag tappat bort det, alternativt att det är stulet. Men hur som helst, försvinner prenumerationer så som Spotify till exempel när man får det nya kortet för det är väl ett nytt kortnummer man får?
Jo jag antar det då du får nya nummer på kortet..
Citera
2013-08-15, 02:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EVGA-580
Jojo det är ju nya nummer på kortet men inte på kontot.
Citera
2013-08-15, 17:27
Medlem
DragonSlayer2tusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korolevski
Jojo det är ju nya nummer på kortet men inte på kontot.
Det räcker med nytt kort. Inga pengar kommer att dras
Citera
2013-08-16, 14:48
Medlem
k4d9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EVGA-580
Det enda nya numret jag fått när jag bytt kort är ccv numret.

Vet dock inte om man får helt nytt kortnummer om det blir stulet, mina har gått sönder.
Citera
2013-08-17, 12:56
Medlem
Aspings avatar
Jo, när man spärrar ett kort och därefter får ett nytt, så blir det nytt kortnummer.

Råkade för bara några veckor sedan ut för att mina kortuppgifter kommit ut på vift. Mitt namn, min adress, mitt kortnummer och cvv-nummer hade stulits från en hackad databas, tillhörande ett amerikanskt företag jag tidigare handlat hos. Redan första gången tjuven använde mina kortuppgifter för en betalning, upptäckte jag det och spärrade kortet snabbt.

Nu har jag ett nytt kort med annat kortnummer och cvv-nummer.
Citera
2013-08-17, 17:22
Medlem
Har du kopplat spotify till ditt kort eller konto? Det är ju bara att gå till de som du har prenumerationer hos och ge dem ditt nya kortnummer om det är kopplat till kortet. Är det på autogiro eller e-faktura behöver du inte göra någonting, men du är fortfarande betalningsskyldig om du skrivit upp dig på ett tidsbestämt abbonemang, dvs att du ska betala 50kr/månad i 1 år.
Citera
2013-08-18, 13:43
Medlem
Att tänka på är att ifall du har en prenumeration av exempelvis ett gymkort eller en tidning är att abonnemanget fortsätter. Ifall de inte kan dra avgiften så bildas det en skuld. Betalar du inte den så blir det inkasso. Så att spärra ett kort för att tro sig slippa dyra abonnemang är ingen lösning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in