2005-06-27, 19:47
Medlem
FIL!!!!!!!älskar jag..vill ha 2l..även mjölk
nudlar så även som nämndes.. ...hrm
det är fan riktigt gott med nudlar.......tror jag blivit beroende ...............
Citera
2005-06-27, 19:48
Medlem
Mjölk och Käck(lakritskola på stång)
Citera
2005-06-27, 20:49
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mariana
FIL!!!!!!!älskar jag..vill ha 2l..även mjölk
nudlar så även som nämndes.. ...hrm
det är fan riktigt gott med nudlar.......tror jag blivit beroende ...............
Fil skulle jag också vilja ha större förpackningar med!
Citera
2005-06-27, 20:54
Bannlyst
Kan nagon forklara for mig vad skillnaden ar mellan tva (2) en-liters mjolkforpackningar och en forpackning som rymmer tva (2) liter...?!?

Sjalv lagger jag min rost pa Kalix-lojrom, det ar ju iofs bara att kopa tva (2) forpackningar...

Marklig trad, vad hindrar Er att kopa tva (2) eller fler forpackningar...?

Jag menar, ar ni ute efter:
- 5 Liter Slotts Starka Senap...!?
- 3 Kilo Kalles Kaviar...!?
- 2 Kilo Estrella Grillchips...!?
- 8 Kilo Heinz Ketchup...!?
- 4 Kilo Holiday dip-mix...!?
Citera
2005-06-27, 21:04
Medlem
Bråkmakarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edberg

Marklig trad, vad hindrar Er att kopa tva (2) eller fler forpackningar...?
Marlboro kanske skulle börja sälja en-pack cigaretter också - vill man ha 20 cigg så får man väl köpa 20 förpackningar

Men det är mer praktiskt med storpack, i stället för att ha 15 småbrukar/askar av nånting högt och lågt i kylen så har man en burk/ask/vadduvill. Och billigare brukar det också vara om man köper storpack.
Citera
2005-06-27, 22:31
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja hitta stora förpackingar med pressad citron, kanske i literform. Det borde väl finnas till restaurangkök och liknande? Nån som vet vart man kan hitta det?

Vet inte om det klassas som stor förpackning, men för ett tag sen köpte jag en flaska pressad citron som var på ca. 3 dl. Tyvärr säljs endast förpackningarna som är formade som en citron i affären som jag vanligtvis handlar i. Pressad citron är en stor favorit eftersom kranvattnet inte är lika bra där jag bor nu som det är i kommunen jag är uppväxt i...
Citera
2005-06-28, 00:56
Medlem
Fläskbak(kille)s avatar
Nutella i en-kilos burkar
Citera
2005-06-28, 01:06
Medlem
MastaH666s avatar
Nudlar
Citera
2005-06-28, 11:43
Medlem
Currydressing (löjliga små flaskor)
Ketchup
Valios vaniljyoghurt
Juice (2 l räcker inte långt)
Chicken thai wok kryddmix (tacokryddan har ju den goda smaken att finnas på restaurangförpackning)
Kycklingfilé
Citera
2005-06-28, 13:48
Medlem
alrunans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nars-olof
Vet inte om det klassas som stor förpackning, men för ett tag sen köpte jag en flaska pressad citron som var på ca. 3 dl. Tyvärr säljs endast förpackningarna som är formade som en citron i affären som jag vanligtvis handlar i. Pressad citron är en stor favorit eftersom kranvattnet inte är lika bra där jag bor nu som det är i kommunen jag är uppväxt i...
Jo de finns i glasflaskor på 3 dl i de vanliga affärerna. Men jag tycker det vore praktiskt med större förpackning eftersom vi använder mycket av den varan. Den är nästintill alltid slut. Perfekt att ha i kranvattnet, precis!
Citera
2005-06-28, 14:29
Medlem
Acklacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn

Men det är mer praktiskt med storpack, i stället för att ha 15 småbrukar/askar av nånting högt och lågt i kylen så har man en burk/ask/vadduvill. Och billigare brukar det också vara om man köper storpack.

Precis!

Men vad är det för jävla snilleblixt som har börjat massproducera mini-kaviar tuberna. Idiot, helt sanslöst på alla sätt. Framförallt miljömässigt. Kanske pytte-kul som present en (1) gång, men sen. Vem köper dem?

Bråkmakaren: I mailet så skrev dem om att bordskaviaren inte var nån succé, men de kan la göra en större tub. Typ 1 kg.

Youghurt skulle lätt funka i 3 litare hemma. I turk-affärer (samlingsnamn för folk med utländsk bakgrund som har mat-affär, iaf i gbg) brukar ofta finnas storpack av obscena modijanger. Typ 5 kg oliver, å jag hatar oliver.
Citera
2005-06-28, 14:49
Medlem
Barschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bråkmakarn
Skulle inte förvåna mig om det är den där äckliga randiga kaviaren dom kommer sälja i 2 kilos tub

..Medans vi hederliga människor får nöja oss med 300 gramstuber

Du ser tyvärr ut att få rätt, det verkar vara den randiga kaviaren som ska säljas i större tub, men vad som menas med "större" framgår inte än...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in