2013-08-14, 21:03
Medlem
Zingo2000s avatar
Jag använder en macbook air och när man tar kort i photo booth så blir bilderna så här
[IMG]http://i.imgur.com/KntMkj9.jpg[/IMG]
Citera
2013-08-14, 21:22
Medlem
systems avatar
Om man sitter framför en kamera och ser sig själv, så är det såklart naturligast att se sig spegelvänd. (Försök att klämma en finne eller sätta i dina kontaktlinser med en rättvänd bild, så förstår du vad jag menar.)

Av någon anledning blir även de sparade bilderna felvända per default, men det går såklart att ändra.

Redigera -> Vänd nya objekt automatiskt
Citera
2013-08-14, 21:26
Medlem
JoakimBergs avatar
Om bilden flippades i realtid så skulle du bli förvirrad, om du höll upp handen på vänster sida av huvudet så skulle den hamna på höger sida på bilden på skärmen. Dock kan du ställa in att bilderna du tar automatiskt ska flippas "rätt", i photo booths inställningar. Tryck på "edit" och markera "auto flip new items".

edit: pucktvåa
Citera
2013-08-14, 22:40
Medlem
brianmolkos avatar
Hmm jag brukar råda folk som tar kort på sig i spegel typ dagens outfit att vända på fotot i ett bild program för de ser konstigt ut med spegelvända kläder, personer tänker nog inte på det för de ser ju sig själva i spegeln så
Citera
2013-08-16, 00:13
Medlem
Zingo2000s avatar
Tack för svaren.
Vill inte ha det spegelvänt då jag använder datorn i skolan och lärarna vill att man tar kort på texterna man skriver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in