2013-08-14, 08:36
Medlem
Bleed from within kommer och gör sin första Headline tour i Sverige (andra besöket i sverige ever?)

Malmö, debaser 5/9
Göteborg, fängelset 6/9
Stockholm, blå kupolen eller ngt liknande? 7/9

Saxar från facebook:

(Svenska)
Sharkbait Booking i samarbete med The Agency Group presenterar stolt Bleed From Within's (UK) första nordiska besök som headliner med support från Polar (UK), Palm Reader (UK) och Constrain (SWE).

■ Bleed From Within - www.facebook.com/bleedfromwithinband

■ Polar - www.facebook.com/thispolarnoise

■ Palm Reader - www.facebook.com/wearepalmreader

■ Constrain - www.facebook.com/constrain

BILJETTER/TICKETS: TBA

■ 200 SEK (ONLINE/FÖRKÖP)
■ 250 SEK (AT VENUE/DÖRREN)
Citera
2013-08-20, 12:09
Medlem
Sist BFW var i Sverige var 2010 med Caliban/Soilwork/All that remains och Nearea.

De fick bara 5 låtar då men tyckte de levererade som fan.

Hjälp de mindre bokningsagenterna (Sharkbait) att få ihop sina spelningar så det blir flera. Kul att de kommit igång och drar hit band!
Citera
2013-08-20, 14:14
Medlem
Kommer garanterat dit med några polare! Constrain missade vi på Metaltown pga spelade samtidigt som The Ghost Inside och Bleed From Within hittade jag för cirkus 2 månader sen och de är ju riktigt jävla bra!
Citera
2013-08-20, 16:02
Medlem
FlashbackBroderns avatar
Ser fram emot detta, Polar är beast som fan!
Blir Blå Kupolen för min del!
Citera
2013-08-20, 18:57
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Det är kul att de börjat ta hit fina turnépaket! Nu insåg jag att det är ikväll som It Prevails och American Me spelar i Stockholm, hade ju varit kul att gå och se... Men det är väl inte hela världen. Har ändå inte lyssnat så mycket på dem.

Bleed From Within har jag lyssnat på mer även om det endast är deras första album som faller mig i smaken riktigt bra! Såg också dem när de öppnade åt Soilwork och All That Remains och tänk att även Caliban var med, ruskigt bra spelning! Constrain känner jag till väl men de andra banden får jag kolla upp så kanske det blir ett besök till denna spelning!
Citera
2013-08-25, 19:31
Medlem
Biljett bokad! Konstigt att man inte kan skriva ut biljetten på ticnet som man kan göra på eventim, men aja det funkar lika bra att få den i brevlådan.

Bleed From Within och Constrain är riktigt feta! Palm Reader funkar enligt mig, låter rätt mycket som Dillinger Escape Plan, fast sämre. Polar verkar helt okej också.

Ska gå i göteborg på fängelset, det är en fett liten replokal utan stängsel och det lär ju bli ganska fullt, Men det kommer att bli sköj!
Citera
2013-08-25, 20:50
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHevele
Biljett bokad! Konstigt att man inte kan skriva ut biljetten på ticnet som man kan göra på eventim, men aja det funkar lika bra att få den i brevlådan.

Bleed From Within och Constrain är riktigt feta! Palm Reader funkar enligt mig, låter rätt mycket som Dillinger Escape Plan, fast sämre. Polar verkar helt okej också.

Ska gå i göteborg på fängelset, det är en fett liten replokal utan stängsel och det lär ju bli ganska fullt, Men det kommer att bli sköj!

Ska kolla upp Palm Reader och Polar! Kul med en sådan scen förresten i Göteborg, har ingen aning om vad det där Blå kupolen är för något, scenen i Stockholm alltså.
Citera
2013-08-25, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeTaLRubEuS
Ska kolla upp Palm Reader och Polar! Kul med en sådan scen förresten i Göteborg, har ingen aning om vad det där Blå kupolen är för något, scenen i Stockholm alltså.

Jo, fängelset är en ganska go scen. Dock ingen aning hur det kommer att kännas med fler folk där. Enda gången jag var på fängelset var i Maj då jag såg Who Torched Cinderella(som nu heter values) med ett par kompisar. Förutom oss så var det absolut max 10 pers till som hade köpt biljett. Alla andra som var där spelade i andra band. På förbanden innan WTC spelade så var vi tre personer som moshade De var fett kul men det såg helt jävla efterblivet ut när det blev circle pit
Senast redigerad av PatrikHevele 2013-08-25 kl. 22:22.
Citera
2013-08-26, 00:20
Medlem
MeTaLRubEuSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatrikHevele
Jo, fängelset är en ganska go scen. Dock ingen aning hur det kommer att kännas med fler folk där. Enda gången jag var på fängelset var i Maj då jag såg Who Torched Cinderella(som nu heter values) med ett par kompisar. Förutom oss så var det absolut max 10 pers till som hade köpt biljett. Alla andra som var där spelade i andra band. På förbanden innan WTC spelade så var vi tre personer som moshade De var fett kul men det såg helt jävla efterblivet ut när det blev circle pit

Det där är ju dock standard på gig där väldigt okända band spelar. Men jag håller med om att det ser efterblivet ut när tre personer står och moshar och circle pits blir ju bara ännu värre

Såg Who Torched Cinderella på Metaltown 2012, riktigt bra var det! Synd bara att killen som sjöng på Statues och Dead Worlds-EP:n slutade, riktigt duktig.
Citera
2013-09-05, 01:24
Medlem
Börjar närma sig nu! Bara jag som är otroligt peppad på de här?!
Citera
2013-09-06, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iowa88
Börjar närma sig nu! Bara jag som är otroligt peppad på de här?!

Var i Malmö igår! Tyvärr inte så mycket folk men var bra drag på banden!

Var tillome så att Scott från BFW var nere på golvet och körde rodden med oss.

Rekomenderar alla gbgare och 08or att gå!
Citera
2013-09-07, 10:41
Medlem
Spelningen i Göteborg var helt jävla grymt nice! Hade missat en eller två låtar av Constrain när jag kom in, men fan vad jag älskade musiken och sångarens prestation i att liva upp stämningen! Både Palm Reader och Polar överraskade rejält! De var betydligt bättre live än i studio. Älskar't!! Bleed From Within var så jeeeeeeeääääävla bra de med! Det var i princip bara på BFW som vi blev fler än 4 pers i moshen Men det var en riktigt go moshpit
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in