Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2013-08-14, 08:11
Medlem
sasos avatar
haha va?
smart idé men är det verkligen bra idé att lämna sin katt där?

skulle du lämna din katt där? varför?

länk http://www.blocket.se/goteborg/Katthotell_Kattpensionat_48720900.htm?aw=1
Citera
2013-08-14, 09:21
Medlem
Finns ju ganska många kattpensionat så dom är väl inte unika. Ska man resa och inte har någon som tar hand om missen så är det bra.
Hatar människor som lämnar katten ensam i kanske en vecka med bara vatten och torrfoder, blötmaten blir ju inte så rolig efter någon timme.
Citera
2013-08-14, 09:58
Bannlyst
Om jag hade katt och var i behov av katthotell så skulle jag nog kunna tänka mig det.
Citera
2013-08-14, 11:05
Medlem
Ja, i de flesta fall är det en riktigt bra idé. Hellre det än någon inkompetent kattvakt.

Katterna måste vara friska, försäkrade och vaccinerade för att få vistas på bra pensionat så om det är så många som kvalificerar sig vettifan.
Citera
2013-08-14, 11:47
Medlem
Jag är kattvakt. Jag tror hon har det fint som snus, jag är hemma mycket, hon är väldigt gosig och hon får mkt mänsklig närhet, hon står och trampar som en kattunge på min mage.
Citera
2013-08-14, 11:57
Medlem
Ticklas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5
Finns ju ganska många kattpensionat så dom är väl inte unika. Ska man resa och inte har någon som tar hand om missen så är det bra.
Hatar människor som lämnar katten ensam i kanske en vecka med bara vatten och torrfoder, blötmaten blir ju inte så rolig efter någon timme.

Efter lämnat vår katt som är en utekatt till ett kattpensionat så har dom alltid kommit hem helt förstörda. Inte så konstigt egentligen, vem vill leva i liten bur.

Mycket bättre har det gått när vi har lämnat en massa torrfoder och vatten till katten. Självklart har den kattlucka så den kan vara ute som den alltid är. Mänsklig kontakt får den ute då den alltid går fram till okända människor och vill bli klappad, vilket den också blir.
Citera
2013-08-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saso
haha va?
smart idé men är det verkligen bra idé att lämna sin katt där?

skulle du lämna din katt där? varför?

länk http://www.blocket.se/goteborg/Katthotell_Kattpensionat_48720900.htm?aw=1

Jag reagerar som TS fast mitt -haha va? är riktat till TS som tydligen aldrig hört talas om kattpensionat!
Man lämnar sin katt där när man reser och inte kan ta med sin katt, svårare än så är det inte. Verkligen bra att dessa "hotell" finns. Som redan nämnts så måste katten vara försäkrad, vaccinerad, veterinärbesiktigad och frisk för att få vistas där. Priserna lär variera och har du mer än ett djur ökar kostnaden såklart, blir man borta mer än en vecka kan det svida till i börsen, men katterna har det bra iaf. Man kan utgå från att det kostar ca. 1000kr för en katt en vecka.
Citera
2013-08-14, 11:58
Medlem
Låter underbart, passa på och njut ordentligt av katten det tycker jag är livskvalitet med en katt på magen.

Citat:
Ursprungligen postat av D Roger.
Jag är kattvakt. Jag tror hon har det fint som snus, jag är hemma mycket, hon är väldigt gosig och hon får mkt mänsklig närhet, hon står och trampar som en kattunge på min mage.
Citera
2017-11-24, 11:25
Bannlyst
hej behöver snart lämna in min katt på katthotell eller liknande men är orolig för att det inte ska gå bra..hade jag kunnat så hade jag tagit med mig katten dit jag ska men det är inte tillåtet...nån som har erfarenhet av katthem osv? är det ett bra ställe för en katt att vara? tar dom hand om hälsan osv? jag kommer typ kunna hälsa på den varannan vecka om jag har tur..kanske varje helg. kommer bli dyrt förstår jag..men vad annars? kan ju inte lämna den hemma med en säck med mat och kattsand heller?
Citera
2017-11-27, 16:42
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av billy5

Jaa ett alternativ m.bra kattpensionat om man ska iväg och inte har någon som kan vara kattvakt.
Nej,lämna ensam en V m.en skål torrfoder och vatten? Nej...det är plågeri
Citera
2017-11-27, 16:43
Medlem
Pinkiess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tickla
Efter lämnat vår katt som är en utekatt till ett kattpensionat så har dom alltid kommit hem helt förstörda. Inte så konstigt egentligen, vem vill leva i liten bur.

Mycket bättre har det gått när vi har lämnat en massa torrfoder och vatten till katten. Självklart har den kattlucka så den kan vara ute som den alltid är. Mänsklig kontakt får den ute då den alltid går fram till okända människor och vill bli klappad, vilket den också blir.
Det finns bra ställen där dom inte bor i en liten bur.
Citera
2025-12-09, 19:02
Medlem
Här är tydligen ett kattpensionat att undvika:

https://www.sydsvenskan.se/malmo/charlie-dog-efter-dagarna-pa-kattpensionat-i-malmo/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in