Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2022-09-14, 21:06
  #133
Medlem
Panzeradlers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedelJanne
Jag åkte förbi där flera gånger under sommaren och det såg ut att vara stängt.

Svängde du in? Jag tror det är ett fik öppet dagtid även om det är någon som hävdar att det är stängt.
Citera
2022-09-14, 23:35
  #134
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Svängde du in? Jag tror det är ett fik öppet dagtid även om det är någon som hävdar att det är stängt.

Jag svängde inte in på området. Jag ska kolla nästa gång om det är öppet.
Citera
2022-09-16, 08:38
  #135
Medlem
Taurus-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Ja det är eller var ett museum med kinesiska prylar, terrakottasoldater och allt möjligt. Jag var där i augusti 2020, då var kafeet, butiken och museet fortfarande öppet.

Tack för uppdateringen

Citat:
Ursprungligen postat av Panzeradler
Svängde du in? Jag tror det är ett fik öppet dagtid.

Som sagt var cafét stängt när jag stannade där nyligen, såg ut att ha varit stängt en längre tid.
Citera
2022-09-22, 08:14
  #136
Medlem
Det är stängt. Vill minnas att jag läst någonstans att arrendatorn lade ner för att satsa på något annat någon annanstans. Tror det varit stängt hela året. Får se om det blir något mer där.
Citera
2022-09-23, 00:03
  #137
Medlem
#LOUDmouth#s avatar
Som redan konstaterats är allt vid Dragon Gate stängt. Jag var där tidigare i veckan för att tanka och passade på att gå runt en snabbis och kolla lite. Tvärdött, skräpigt och sjavigt som fan var det som jag kunde se. I.o.f.s. är ju preem-macken öppen så på så sätt är väl inte ALLT stängt

Ang. Sisyfos som någon spade lite tidigare i tråden så om det är någon som skulle kunna få fart på Dragon Gate är det dom. Det dom gjorde av/med Wenngarn är inget annat än ett jävla mirakel. Från att ha varit landets kanske sorgligaste ställe med allsköns smutsfolk, totalt nedgångna omgivningar och ett lika nedgånget slott till vad det är idag på bara några år är i mina (och branschfolks) ögon en sällan skådad framgång. Måhända att hotellet inte funkade men jag är inte ens säker på att det primärt berodde på Sisyfos, det kan lika gärna varit p.g.a. hotelloperatören.

Alldeles oavsett så är Wenngarn som helhet som sagt en framgångssaga och om det är några som skulle kunna få fart på kines-skiten så är det dom. Med det sagt så misslyckas alla ibland och Dragon Gate blir kanske deras första storskaliga misslyckande.

Nu är jag förvisso ingen fastighetsutvecklare men i all kommunikation från Sisyfos gällande Dragon Gate har dom poängterat respekten för platsen, historien det kinesiska etc. Helt i linje med deras övriga projekt.

Personligen tror jag att den approachen är helt fel i fallet med Dragon Gate. I deras andra projekt har det funnits kulturhistoriska värden som varit värda att vårda, behålla och utveckla. I Dragon Gate finns i ärlighetens namn överhuvudtaget inget sånt. Dragon Gate var redan från början ren jävla hitte-på och den kinesiska kopplingen är både plastig och externt tunn.

Skit i kinakopplingen, släpp nostalgin och respekten för något som egentligen inte är något annat än en gammal trist trafikstörd industritomt så kanske det går att utveckla till något bra.

EDIT: Eller sälj eller arrendera ut skiten till Benny Wu, "kinakrogskungen". Han är redan i hospitalty-branschen med sunk-slottet Lejondal i Bro. Trafikstört, rätt rackigt slott med uselt kök och slitna och generiska hotellrum a'la Scandic cirka 1988. Dragon Gate skulle passa Benny Wu som hand i handske

/#LOUDmouth#
__________________
Senast redigerad av #LOUDmouth# 2022-09-23 kl. 00:16.
Citera
2022-09-24, 21:48
  #138
Medlem
Enda lösningen och den kommer är konkurs och sprängning.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback