2013-09-13, 19:05
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BEing
Att kvantfysik och andlig livsfilosofi kan betraktas som en dualitet. Dom är totala motsatser.
Vad "Fiffiniffi" inte har greppat. ..än är att all separation är illusion. Först när separationen är total upphör separationen och cirkeln sluts. Då inser vi att det aldrig funnits någon separation mer än i tänkandet. Det här gäller ALLT...även tiden som uppfattas linjär. Klart som korvspad :-).
Nej det är inte så klart. Darav Buddhans bekymmer att asvluta sin mission.
Citera
2013-09-13, 19:14
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sepiritz
Lustigt att just du anklagar någon för att låta det subjektiva vara en förhärskande tolkning och kalla det sanning..

Jag sysslar inte med New Age, men tydligen är det Bogomils sanning. Därför konstaterar jag att han gärna vill sätta det jag skriver i just det facket. Vilket i slutändan bara är begränsande. Jag vill dock inflika att han har ett betydligt mer öppet sinne än många andra här. Enligt min helt subjektiva tolkning ska sägas....
Citera
2013-09-13, 19:14
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Att kvantfysik och andlig livsfilosofi kan betraktas som en dualitet. Dom är totala motsatser.
Vad "Fiffiniffi" inte har greppat. ..än är att all separation är illusion. Först när separationen är total upphör separationen och cirkeln sluts. Då inser vi att det aldrig funnits någon separation mer än i tänkandet. Det här gäller ALLT...även tiden som uppfattas linjär. Klart som korvspad :-).

Speak for yourself.

Du SNACKAR endast om icke-dualism, du demonstrerar den inte.
Citera
2013-09-13, 19:16
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Varför skall vi se tiden så? För att du har ett gurukomplex och 'vet' att det bara är så?

Citat:
För att få en "hint" om att tiden inte alls fungerar linjärt och möjligtvis kunna se genom illusionen.

Det är ett gammalt gurutrick att "hinta".

Försök igen.
Citera
2013-09-13, 19:18
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Nej det är inte så klart. Darav Buddhans bekymmer att asvluta sin mission.

Det var ironi min vän. Det är förstås grymt svårt att avidentifiera sig helt från formen.
Citera
2013-09-13, 19:21
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Jag sysslar inte med New Age, men tydligen är det Bogomils sanning. Därför konstaterar jag att han gärna vill sätta det jag skriver i just det facket. Vilket i slutändan bara är begränsande. Jag vill dock inflika att han har ett betydligt mer öppet sinne än många andra här. Enligt min helt subjektiva tolkning ska sägas....

Har du kommit på misstolkningen av teoretisk fysik helt ensam?
Citera
2013-09-13, 19:22
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är förstås grymt svårt att avidentifiera sig helt från formen.

Och varför skulle nån göra det?
Citera
2013-09-13, 19:23
Medlem
Golachabs avatar
Citat:
Det var ironi min vän. Det är förstås grymt svårt att avidentifiera sig helt från formen.
Bra det. Du är mer klar vad jag trott från början. Namaste
Citera
2013-09-13, 21:08
Medlem
BEings avatar
Citat:

Det vet du förmodligen lika bra som jag.
Citera
2013-09-13, 21:09
Medlem
BEings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Golachab
Bra det. Du är mer klar vad jag trott från början. Namaste

Namaste.
Citera
2013-09-14, 20:39
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Det är förstås grymt svårt att avidentifiera sig helt från formen.

Citat:

Citat:
Det vet du förmodligen lika bra som jag.

Nej, det "vet" jag inte. Jag delar ju inte dina självutnämnde guru-premisser.
Citera
2013-09-15, 08:20
Medlem
BEings avatar
Citat:
Nej, det "vet" jag inte. Jag delar ju inte dina självutnämnde guru-premisser.

Lidandet upphör när vi slutar lägga tanke- och känslomässiga värderingar på det vi upplever. En inre frid uppstår och du hittar glädje i varandet. Du blir en "Buddha", en "Jesus". Ditt "jag" försvinner och du blir observatören av dina tankar och känslor. Mycket svårt givetvis eftersom dom flesta av oss går omkring med så mycket känslomässigt skräp. Så ser jag det.

Det har sagts att stillhet är det enda språk Gud talar, allt annat är en dålig översättning. Det är i det innevarande ögonblicket vi hittar denna stillhet.
Jag har skrivit att hjärnan har en funktion. Vara kreativ, resten är bara brus. Inre frid kan uppstå när vi hittar mellanrummen i bruset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in