Systembolaget stoppar öl med handgranatsetikett

flashback.se

Fubar anses vara ett ett av Wales bästa öl. Det kom på andraplats vid "Champion Beer of Wales 2013". Men på Systembolaget vägrar man att sälja det. Enligt dem är deras öletikett, som pryds av en handgranat, olämplig.

Läs hela artikeln
  • 4
  • 5
2013-08-15, 11:23
Medlem
sluggerbanans avatar
Logiken är att genom att punktmarkera sånt här nonsens kan systembolaget fortsätta att kommersialisera, urholka och strömlinjeforma deras vanliga utbud för maximal försäljning ifred utan att massan ser eller kan opponera sig.
Citera
2013-08-15, 12:08
Medlem
Pinsamt av Sverige.

Bolaget är ett gäng drama queens. Handlar inte om någon konsekvent tillämpning av regler. Bara teater och en random fartkontroll för att visa hur otroligt viktigt det är att behålla monopolet.
Citera
2013-08-15, 14:30
Medlem
Lewens avatar
Sluta vara såna jävla pussys och sälj giftet som de ser ut.
Citera
2013-08-15, 21:51
Bannlyst
Blir man förvånad? Det är ju trots allt feminister som styr både Systembolaget och feministerna har stor påverkan i det svenska samhället.

Svenska "män" måste befria sig från det feministiska Sverige innan de blir omvandlade till kvinnor helt och hållet.
Citera
2013-08-16, 05:43
Medlem
Bakteriens avatar
Det är så löjligt att jag vill gråta och samtidigt ta självmord. Saknar ord. Vet inte vad jag ska säga.
Pinsamt känns som en väldig underdrift
Citera
2013-08-16, 09:29
Medlem
nowherelands avatar
Löjligt som vanligt...
Ytterligare ett bevis på att Sverige är moralkärringarnas mekka. Snart får de väl inrätta en institution som granskar allt inom försäljning innan det kommer ut marknaden?
Citera
2013-08-16, 10:04
Medlem
Varför ska vi svenskar alltid behandlas som efterbliva Blir man stött av etiketten behöver man inte köpa ölen, varför i helvete ska de bestämma över vilka etiketter vi inte ska få se för, kan vi inte tänka själva eller?... Fan vad man blir trött på det här landet
Citera
2013-08-16, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bakterien
Det är så löjligt att jag vill gråta och samtidigt ta självmord. Saknar ord. Vet inte vad jag ska säga.
Pinsamt känns som en väldig underdrift

Så du är beredd att ta ditt liv för att du inte kan köpa en viss öl på systemet? Drama queen...
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in