Citat:
Ursprungligen postat av
Nekro.
Godkvll allihopa, vill redovia min id om att kpa stora mngder valuta, vad tror ni kommer skjuta i vrde i framtiden?
Knns som Kinesisk/Indisk/Rysk valuta kommer bli starkare, tnkte sjlv brja vxla 2-3kkr i mnaden p ngon av de nmna valutorna, vilket utav dem kommer att vxa mest i vrde om sg fem r fram i tiden?
Ngon som tror ngot annat?
Knns som Amerikansk Dollar samt Euro kommer falla redigt nu, har en knsla av att Kronan kommer g ner ganska rejlt med.
Tror mest p Kinesisk valuta, men vill veta vad ni riktiga ekonomer tror.
1150kr=1000 Yuan
Jag r en riktig ekonom, och om jag kunde svara p frgan s skulle jag inte arbeta utan jag skulle redan vara s frmgen att jag kunde gra precis vad jag ville. Framtida valutakurser r beroende av s fruktansvrt mnga faktorer att det r totalt omjligt att frutsga hur de kommer att g. Vrdet p RMB bestms ju till strsta delen av vad de ledande i kommunistpartiet vill att vrdet ska vara. De sger i och fr sig att valutan r knuten till en valutakorg med (om jag minns rtt) dollar, yen och ringgit men talar inte om proportionerna och kan nr som helst vlja att ndra definitionen.
Om man anser att man kan frutsga valutakurser s ska man investera i kp- eller sljoptioner som krver mycket mindre insats och ger en procentuellt mycket bttre avkastning
alternativt blir helt vrdelsa