2013-08-12, 19:55
Medlem
IronStigs avatar
Tja.

Jag bor med ett par jävla narcissister till mamma och bror, jag pallar inte längre.
Genom alla år jag har fått ta på mig skulden för att mina saker försvinner bara för att av en ren "tillfällighet" hitta det i t.ex min mammas jacka.
Jag är fruktansvärt förbannad innerst inne men kan inte uttrycka min ilska, det är så jävla sjukt att ens säga saken men dem snor saker av mig och anklagar mig för att bli av med det.
Min bror snor alla möjliga kläder även vid 18-års ålder av mig och håller de som troféer i sin jävla garderob. Man får skrika, slå eller gå helt bärsärk för att han ens ska erkänna att han stulit saker.

Nu i tid till att jag ska börja på komvux så frågar mamma vart mitt bankkort är.
I morse när jag stack till inskrivningen kunde jag inte hitta plånboken där jag lagt undan den, notera jag har ALDRIG rört mitt bankkort eller leg ända sen jag la allt prydligt i plånboken.

Nu letade vi tillsammans och hon hittar plånboken i en absurd påse där den absolut fucking inte ska ligga, och tada, mitt bankkort och legitimation fattas.
Hon följer upp med att säga att hon inte accepterar att mina pengar sätts in på hennes konto, jag vägrar att bli arg längre när detta händer för jag tänker inte ge dem njutningen.

Så frågan är, vad gör jag?
Det har gått för långt nu, till och med när jag ska ta igen allt på komvux så sätts nya käppar i hjulet för mig av de som ska älska mig och jag VET att dem vill att jag ska misslyckas.

Min bror är totalt störd i huvudet men låtsas som att jag är den sjuka, samma sak för min mamma om jag för en gångs skull kan få säga sanningen och säga det som är sant.

Varje dag får jag låtsas som att de är helt normala och försöka föra en konversation med dem, men jag kan inte längre tåla att ens vara i samma rum med speciellt min bror när jag inser att vad dem gör inte är normalt. Jag får ta smällen och all smärta jag känner inom mig vet jag är på grund av dem.

Jag vet inte hur jag ska klara av att lämna efter all skit men snälla hjälp mig, jag måste?
För min egen framtid så måste jag LÄMNA NU och ALDRIG se tillbaka.
Det måste ske nu, inte imorgon eller nästa vecka utan NU.
Jag har bestämt mig, innan jag ändrar mig och låter de manipulera mig till att tro på dem igen så måste jag få lämna för alltid.

Jag vill bara vara ifred, ta tag i min utbildning och uppnå allt jag vet att jag kan.
Jag vill inte längre må dåligt och känna ilska mot oskyldiga personer på grund av min familj, jag orkar inte längre.

De försöker förstöra mig, de hatar mig och avskyr mig.

Det finns så mycket jag hade kunnat säga, men jag orkar inte just nu.
Kan någon bara för i helvete säga vad jag ska göra?
Kan jag sticka för alltid och få något bidrag tills jag är klar med universitet?
Citera
2013-08-12, 20:03
Medlem
Var är din pappa? Har du ingen du kan bo hos tills du hittar en egen lägenhet?
Citera
2013-08-12, 20:10
Medlem
fjonke78s avatar
Du får väl börja i rätt ände. Det är ju inte bara att dra och tro att allt löser sig. Det verkar som om du ska läsa på komvux nu? Då har du studielån+bidrag antar jag. Sätt igång å sök lägenhet och kolla upp om bostadsbidrag på försäkringskassan. Allt går om du bara vill. Kanske hitta ngt extrajobb på helger för att dryga ut kassan lite.
Citera
2013-08-12, 20:12
Medlem
GrumpyOldMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IronStig
Tja.

Hon följer upp med att säga att hon inte accepterar att mina pengar sätts in på hennes konto, jag vägrar att bli arg längre när detta händer för jag tänker inte ge dem njutningen.

Varför sätts dina pengar in på hennes konto? Och varför tillåter du det?
Citera
2013-08-12, 20:23
Medlem
IronStigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lurq
Var är din pappa? Har du ingen du kan bo hos tills du hittar en egen lägenhet?

Min pappa har nyss blivit tillsammans igen med min halvbrors mamma, och han bor en timme härifrån.
Jag ska be honom om hjälp genom att pengarna sätts in på hans konto, så att han kan skicka pengarna kontant till mig. Eller så drar jag förmodligen till banken och ber om att få ett nytt bankkort, så pengarna kan komma dit istället.

Till den tredje personen här i tråden, jag har inget annat val och det var mest något jag slängde ur mig medans jag blev förbannad. Men jag tänker inte låta pengarna komma in på hennes konto, ingen kommer någonsin förstå min situation eller skiten jag går igenom dagligen av totalt värdelösa jävla människor som är egoister och jag kommer imorgon att gå till socialen.
Jag känner ingen glädje men jag känner mig som en man, och jag ska vandra dit som den helvetes soldat jag är och jag ska dra mig upp genom livet och bli en vinnare.
Som jag sa till min mamma när hon kom tillbaka hit för ett par minuter sedan, jag tänker inte lida i resten av mitt liv för att jag bott och växt upp med människor som vill förstöra för mig.
Citera
2013-08-12, 20:38
Moderator
v50s avatar
Spärra ditt bankkort och fixa ett nytt samt ha dem på ett säkert ställe samt ge givetvis inte ut din kod, får du inte tag på ditt id-kort spärrar du den och fixar en ny där också. Sedan får du ordna en egen bostad, står du i någon bostadskö, om inte får du ställa dig i en snarast möjligt.

Du kanske skulle se över möjligheten att läsa in ämnena du saknar på en folkhögskola med internat långt från den ställe där du bor då slipper du bo under samma tak som din mor och bror samt kan reglera hur mycket kontakt du vill ha med dem. Fungerar inget annat är det bara att byta telefonnummer (hemligt givetvis) samt be dem fara åt h-vete.
Senast redigerad av v50 2013-08-12 kl. 20:40.
Citera
2013-08-12, 20:58
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IronStig
Min pappa har nyss blivit tillsammans igen med min halvbrors mamma, och han bor en timme härifrån.
Jag ska be honom om hjälp genom att pengarna sätts in på hans konto, så att han kan skicka pengarna kontant till mig. Eller så drar jag förmodligen till banken och ber om att få ett nytt bankkort, så pengarna kan komma dit istället.

Till den tredje personen här i tråden, jag har inget annat val och det var mest något jag slängde ur mig medans jag blev förbannad. Men jag tänker inte låta pengarna komma in på hennes konto, ingen kommer någonsin förstå min situation eller skiten jag går igenom dagligen av totalt värdelösa jävla människor som är egoister och jag kommer imorgon att gå till socialen.
Jag känner ingen glädje men jag känner mig som en man, och jag ska vandra dit som den helvetes soldat jag är och jag ska dra mig upp genom livet och bli en vinnare.
Som jag sa till min mamma när hon kom tillbaka hit för ett par minuter sedan, jag tänker inte lida i resten av mitt liv för att jag bott och växt upp med människor som vill förstöra för mig.

Men alltså vad är det du försöker säga. Har din mor tagit din plånbok och lagt i random påse, tagit ut ditt legg och ditt bank kort. Samt fört över DINA pengar PÅ HENNES konto? Det är vad det låter som. För att föra över pengar till sitt konto behöver hon väl din bankdosa? ta den ifrån henne. Gå till banken och fixa så bara du har tillgång till kontot (om hon har satt upp så hon själv kan gå in och fiffla på dina konton).

Vart är kortet och legitimationen? Vem är det som har dom just nu?

Går dom och snor saker ifrån dig. Se till att hitta dessa. När du fått reda på vem det är som är skyldig. Ta något ifrån den. Har personen tagit ett kort ifrån dig? Klipp ett kort ifrån dennes plånbok. Har personen tagit några av dina kläder? Ta tillbaka dina kläder och klipp ett klädesplagg ifrån denna.
Senast redigerad av therefore 2013-08-12 kl. 21:02.
Citera
2013-08-12, 21:00
Bannlyst
Lämna dom och prata aldrig med dom.
Citera
2013-08-12, 21:11
Medlem
-vaas-s avatar
http://www.youtube.com/watch?v=HQCdUa_3rLo

Det där är gaslighting de håller på med, jag antar att din brorsa är hennes 'goldenchild' medans du är syndabocken som de ska gå ihop och projektera all skit på - inklusive deras psykiska problem.

Run as fast as you fucking can, det där kommer bli något som kallas Folie á deux där de delar någon slags fantasivärld tillslut.

Det kommer bli värre desto längre tid du stannar med dem, speciellt eftersom det där de håller på med är någon slags hjärntvätt som över tid har den effekten att det bryter ned dig och du eventuellt finner sig i den roll de vill ge dig. Tillslut blir det att de börjar fucka med din sömn för att göra dig mottaglig som de gjort i läger mot krigsfångar.

Sen försök dokumentera något av deras eventuella beteende - för antagligen om du tar dig bort kommer de försöka sabotera för dig - och det är inte speciellt svårt när myndigheter i stort sett består av värdelösa horor till kärringar som är beredde att hjälpa luder med samma störning som din morsa.
Citera
2013-08-12, 21:22
Avslutad
Du bör nog försöka lugna ned dig?

Först skriver du att din mamma inte vill att dina pengar sätts in på hennes konto?
Sedan skriver du om Komvux och Universitet i samma andetag?

Lugna ned dig kanske och ta en sak i sänder?
Citera
2013-08-12, 21:24
Bannlyst
Tjenare!

Du åker hemifrån, hittar ett nytt ställe, skaffar nytt nummer och tar inte kontakt med dem.
Citera
2013-08-12, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av -vaas-
http://www.youtube.com/watch?v=HQCdUa_3rLo

Det där är gaslighting de håller på med, jag antar att din brorsa är hennes 'goldenchild' medans du är syndabocken som de ska gå ihop och projektera all skit på - inklusive deras psykiska problem.

Run as fast as you fucking can, det där kommer bli något som kallas Folie á deux där de delar någon slags fantasivärld tillslut.

Det kommer bli värre desto längre tid du stannar med dem, speciellt eftersom det där de håller på med är någon slags hjärntvätt som över tid har den effekten att det bryter ned dig och du eventuellt finner sig i den roll de vill ge dig. Tillslut blir det att de börjar fucka med din sömn för att göra dig mottaglig som de gjort i läger mot krigsfångar.

Sen försök dokumentera något av deras eventuella beteende - för antagligen om du tar dig bort kommer de försöka sabotera för dig - och det är inte speciellt svårt när myndigheter i stort sett består av värdelösa horor till kärringar som är beredde att hjälpa luder med samma störning som din morsa.

Enligt en papperskorgad tråd av ts så är han själv enligt sig själv en narcissist?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in