Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 4
  • 5
2017-09-26, 20:17
  #49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skadad85
det är endast okunniga människor som köper sådan skit,

rumänsk renault,. ne fy faaan vilket skit. tycker alltid synd om dessa människor som kör skiten,
bla en gammal klasskamrat till mig kör just en duster,

jag känner att det är synd att ingen förklarat vilket skit det är för dom

Du låter verkligen skadad. Jag har läst allt som skrivs om dustern på nätet. Alla köpare är nöjda ocg reportrarna har knappt nåt att invända. Du är ju bara en hatare liksom.
Citera
2017-10-10, 17:14
  #50
Medlem
beep beep
__________________
Senast redigerad av leira 2017-10-10 kl. 17:15. Anledning: felpost
Citera
2017-10-13, 09:45
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leira
Du låter verkligen skadad. Jag har läst allt som skrivs om dustern på nätet. Alla köpare är nöjda ocg reportrarna har knappt nåt att invända. Du är ju bara en hatare liksom.

Ja speciellt krocktesterna var ju riktigt bra enl. den samlade expertisen.. *ironi*
Citera
2017-10-23, 20:38
  #52
Medlem
kobents avatar
Dacia Duster verkar helt klart lockande för personer som vill ha ett bekymmersfritt bilägande i några år, billigt.

Detta till bekostnad på komforten.
Personer som bor i storstadsområden och kör under 1000 mil per år passar denna bil utmärkt till.

Vill man bara ha en praktisk och simpel bil att ta sig från A till B i så är det här en mycket bra affär.

Däremot är den nog ganska otrevlig att pendla långa sträckor på motorvägen med.

Kan tänka mig att den är bullrig som en traktor utan hytt om man kör över 110km/h.

Jag personligen hade aldrig valt en Dacia Duster pga att jag är storvuxen och bortskämd med bra komfort och körglädje.

Hade med glädje valt en 30 år gammal 740 före en 2018 Duster.

Förstår dock folk som inte gör det.
Citera
2017-10-23, 22:28
  #53
Medlem
För egen del tycker jag Dustern är en av de snyggare kompaktsuvarna. Vad jag kan läsa mig till så får man numera CarPlay på Black Shadow. Det som främst hindrar mig från att köpa är de dåliga krocktestresultaten i euroncap och avsaknad av moderna säkerhetshöjande system. Ska väl komma en facelift 2018 men tror inte den skulle höja säkerhetssystemen.
Citera
2017-10-24, 20:13
  #54
Medlem
Inget fel att köpa en Duster. de har visat sig hålla bra
Citera
2017-11-08, 20:57
  #55
Avstängd
Tammers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kobent
Dacia Duster verkar helt klart lockande för personer som vill ha ett bekymmersfritt bilägande i några år, billigt.

Detta till bekostnad på komforten.
Personer som bor i storstadsområden och kör under 1000 mil per år passar denna bil utmärkt till.

Vill man bara ha en praktisk och simpel bil att ta sig från A till B i så är det här en mycket bra affär.

Däremot är den nog ganska otrevlig att pendla långa sträckor på motorvägen med.

Kan tänka mig att den är bullrig som en traktor utan hytt om man kör över 110km/h.

Jag personligen hade aldrig valt en Dacia Duster pga att jag är storvuxen och bortskämd med bra komfort och körglädje.

Hade med glädje valt en 30 år gammal 740 före en 2018 Duster.

Förstår dock folk som inte gör det.
Problemet med att köpa en gammal bil är att allt kan gå sönder. Har bilen gått över 20000 mil kan vad som helst ta slut. Koppling, generator, startmotor, bromsar, drivknutar, hjullager, vattenpump, bensinpump, och hundratals andra saker som gör att du blir stående vid vägen. Man kan ju aldrig våga sig på en längre semesterresa med en 30 år gammal bil.

En ny bil, även som det är en Duster, kan förväntas gå kanske 8-10000 mil utan reparationer med lite tur.
Citera
  • 4
  • 5

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback