2013-08-12, 12:39
Medlem
GanskaKorkads avatar
Jag somnar ibland, men jag sover fanimej inte bra.

Meditera, onanera, bada, äta nyttigt, träna.

Jag vaknar fortfarande upp och känner mig som om jag inte sovit alls.

Vill ha goda nätters sömn! Jag vet inte var jag ska börja!?
Citera
2013-08-12, 12:49
Medlem
Bansheeofflashbacks avatar
Rök en fet. Fungerar garanterat
Citera
2013-08-12, 12:52
Medlem
MalachiYorks avatar
Fortsätt med de sakerna som du har nämnt.
Träna och ät minst några timmar innan du ska sova.

Får jag fråga hur många timmar sover i snitt per natt?
Citera
2013-08-12, 13:09
Medlem
Har hört att man inte ska kolla på tv eller sitta vid datorn iallafall minst 1-2 timmar innan man ska gå och lägga sig. Det stör någonting i hjärnan som har med sömn att göra, har du testat det?

Annars dra på en ordentlig fylla, jag brukar sova som en gris när jag druckit. Men det känns kanske inte som en långsiktig lösning hehe Men värt att testa som sagt om du verkligen vill sova. Lycka till!
Citera
2013-08-12, 13:15
Medlem
Jafan89s avatar
Om man faktiskt går in för en godnattssömn, så skulle jag först byta ut alla sängkläder, göra det otroligt fräsht, vara aktiv hela dagen, försöka trycka in ett fullt gympass och verkligen pusha sig själv till max, så att hela kroppen värker, utan att man kan röra sig utan att man känner en bra smärta.

Sedan äter man sista måltiden vid kanske 5 tiden, senast klockan 6, efter det så får det max vara någonting litet, och inget onyttigt skrär som pizza eller liknande, utan någonting gott och nyttigt.

När du ska lägga dig är det bra att ha en lagom temperatur, gärna lite kallare änn vanligt så kroppen inte mjukar upp sig för mycket, utan får värma upp sig själv efter att man lagt sig.

Nu blev jag sugen att göra detta själv

Citat:
Ursprungligen postat av 10101s
Har hört att man inte ska kolla på tv eller sitta vid datorn iallafall minst 1-2 timmar innan man ska gå och lägga sig. Det stör någonting i hjärnan som har med sömn att göra, har du testat det?

Annars dra på en ordentlig fylla, jag brukar sova som en gris när jag druckit. Men det känns kanske inte som en långsiktig lösning hehe Men värt att testa som sagt om du verkligen vill sova. Lycka till!

Det är måndag, vad mer för motivation behöver du för att dricka?

edit:

Glömde nästan:

Ska du runka, så gör det inte i sängen, och gärna en stund innan, risken finns annars att det kan bli lite fuktigt och detta kan skapa obekväm värme i sängen när du ska sova.
Senast redigerad av Jafan89 2013-08-12 kl. 13:18.
Citera
2013-08-12, 13:17
Medlem
Precis! Ingen data eller tv nån timma innan sömn! Börja planera och strukturera din vardag lite, se till att du tränar på morgon eller eftemiddag, ät inte innan sömn, helst ska det ha gåttt minst 4-5 timmar samband med måltid,
Citera
2013-08-12, 13:43
Medlem
GanskaKorkads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bansheeofflashback
Rök en fet. Fungerar garanterat

Been there done that

Citat:
Ursprungligen postat av MalachiYork
Fortsätt med de sakerna som du har nämnt.
Träna och ät minst några timmar innan du ska sova.

Får jag fråga hur många timmar sover i snitt per natt?

3-6. Ibland sover jag två gånger per dygn á 2-3 timmar.

Citat:
Ursprungligen postat av Jafan89
Om man faktiskt går in för en godnattssömn, så skulle jag först byta ut alla sängkläder, göra det otroligt fräsht, vara aktiv hela dagen, försöka trycka in ett fullt gympass och verkligen pusha sig själv till max, så att hela kroppen värker, utan att man kan röra sig utan att man känner en bra smärta.

Sedan äter man sista måltiden vid kanske 5 tiden, senast klockan 6, efter det så får det max vara någonting litet, och inget onyttigt skrär som pizza eller liknande, utan någonting gott och nyttigt.

När du ska lägga dig är det bra att ha en lagom temperatur, gärna lite kallare änn vanligt så kroppen inte mjukar upp sig för mycket, utan får värma upp sig själv efter att man lagt sig.

Nu blev jag sugen att göra detta själv

Det är måndag, vad mer för motivation behöver du för att dricka?

edit:

Glömde nästan:

Ska du runka, så gör det inte i sängen, och gärna en stund innan, risken finns annars att det kan bli lite fuktigt och detta kan skapa obekväm värme i sängen när du ska sova.

Tack för alla förslag!

Fråga. Är det inte svagt att man inte kan äta direkt innan man somnar?

Citat:
Ursprungligen postat av slaiter
Precis! Ingen data eller tv nån timma innan sömn! Börja planera och strukturera din vardag lite, se till att du tränar på morgon eller eftemiddag, ät inte innan sömn, helst ska det ha gåttt minst 4-5 timmar samband med måltid,

Antar att jag inte har något att sätta emot. Annars, är det inte svagt att man inte kan äta direkt innan man somnar? Är den "svagheten" symptom på något psykiskt problem?
Citera
2013-08-12, 14:13
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GanskaKorkad
Tack för alla förslag!

Fråga. Är det inte svagt att man inte kan äta direkt innan man somnar?

Du kan äta direkt innan du somnar, saken är att är då kommer kroppen vara tvungen att arbeta med det när du ska somna, vilket ofta kan störa sömnen, men vist du kan säkert äta en morot eller någonting liknande i den storleken/nyttighetsgraden.

Exempelvis så kanske det inte är så lämpligt att trycka i sig ett packet glass precis innan du ska somna, även om det inte är så mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in