Om man faktiskt går in för en godnattssömn, så skulle jag först byta ut alla sängkläder, göra det otroligt fräsht, vara aktiv hela dagen, försöka trycka in ett fullt gympass och verkligen pusha sig själv till max, så att hela kroppen värker, utan att man kan röra sig utan att man känner en bra smärta.
Sedan äter man sista måltiden vid kanske 5 tiden, senast klockan 6, efter det så får det max vara någonting litet, och inget onyttigt skrär som pizza eller liknande, utan någonting gott och nyttigt.
När du ska lägga dig är det bra att ha en lagom temperatur, gärna lite kallare änn vanligt så kroppen inte mjukar upp sig för mycket, utan får värma upp sig själv efter att man lagt sig.
Nu blev jag sugen att göra detta själv
Citat:
Ursprungligen postat av
10101s
Har hört att man inte ska kolla på tv eller sitta vid datorn iallafall minst 1-2 timmar innan man ska gå och lägga sig. Det stör någonting i hjärnan som har med sömn att göra, har du testat det?
Annars dra på en ordentlig fylla, jag brukar sova som en gris när jag druckit. Men det känns kanske inte som en långsiktig lösning hehe

Men värt att testa som sagt om du verkligen vill sova. Lycka till!
Det är måndag, vad mer för motivation behöver du för att dricka?
edit:
Glömde nästan:
Ska du runka, så gör det inte i sängen, och gärna en stund innan, risken finns annars att det kan bli lite fuktigt och detta kan skapa obekväm värme i sängen när du ska sova.