• 2
  • 3
2013-08-12, 13:42
Medlem
generalvits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrlonelyman
Har haft olika problem och mått dåligt i perioder under hela mitt liv. Är fortfarande relativt ung. Har prövat flera olika mediciner. Funkade inte för mig. Jag har gått i terapi ganska länge, vilket har hjälpt mig enormt mycket. Går fortfarande i terapi men är långt ifrån klar med mig själv. Mycket av det som plågar mig beror på en låg självkänsla och det beror till stor del på saker som hände när jag var ett barn. Jag går på Aca-möten för detta, vilket också har hjälpt mig mycket. Är även noga med att träna regelbundet och äta rätt.

Låter som du är på rätt väg iaf, är glad för din skull!
Citera
2013-08-12, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av generalvit
Ja som rubriken lyder, vad gör ni när ni mår dåligt? deprimerad och får ångest och panikattacker?

Får ni medicin? Går ni någon behandling? Ligger ni inne på psyk?

Jag åkte till stallet o var där hos hästen. Käkade aldrig piller, låg aldrig inne. Jag gjorde min egen terapi (innan jag fick kbt:n)

Citat:
Var hos en as fin tjej igår och myste med hon, hade tagit tjack tram och benzo sen vin på det, vi låg o myste och jag mådde som en kung, just nu känner jag mig som en sopa, säkert bara 1nightstand..

Jag mår aldrig 100% bra, har social fobi så går på vuxenpsykiatrin och har sobril utskrivet men dom är slut, vill inte ta mer ikto då jag vet att jag behöver dom i morgon med.. just nu vill jag ha en flaska vin och en varm filt och mysa, men sitter istället i ett mörkt rum med ångest och lyssnar på musik med kolsyrat vatten, vad är meningen egentligen?

Fobier väjer man inte undan ifrån, fobier måste du bemöta för att bli av med dem. Jag hade social fobi, agorafobi, mfl. De är nu ett minne blott pga enveten träning från min sida. Viljan styr.

Hålla på med droger hjälper dig inte. Du kommer inte ur träsket..du hamnar djupare. Det tror jag dock att du inser själv eftersom du startar den här tråden. Det är väldigt avtändande att ha date med en drogpåverkad..

Citat:
Stämmer säkert.. Men jag känner mig så ensam, alla andra runt mig bara lever sina liv och verkar må hur bra som helst, jag är kvar på ruta 1 och har inte tagit steget in i verkligheten, jag har dålig kontakt med mina föräldrar och jag kan knappt ta hand om mig själv, känns som jag borde göra alla en tjänst och hoppa den här gången..

Verkar må bra? Vet du ATT de mår bra? Eller har de, liksom många, en fasad?

ALLA har saker i sitt liv som inte funkar. ALLA!
Citera
2013-08-12, 17:51
Medlem
mauwiewauwies avatar
Är på gränsen på att snart inte kunna hantera det längre.. Lever för mina goda stunder med mina vänner. Eller snarare vägrar låta mina föräldrar knäckas av att ha förlorat sin son. Har nästan dagligen brutit ihop i tårar i över 5 år. 99% av gångerna när jag suttit hemma. Hade jag berättat det för mina polare hade dom aldrig trott på de, då jag håller min depp för mig själv. Men verkligheten börjar hinna ifatt mig. Behöver hjälp men klarar inte av att prata om det, bara tanken knäcker mig.
Citera
2013-08-12, 20:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mauwiewauwie
Är på gränsen på att snart inte kunna hantera det längre.. Lever för mina goda stunder med mina vänner. Eller snarare vägrar låta mina föräldrar knäckas av att ha förlorat sin son. Har nästan dagligen brutit ihop i tårar i över 5 år. 99% av gångerna när jag suttit hemma. Hade jag berättat det för mina polare hade dom aldrig trott på de, då jag håller min depp för mig själv. Men verkligheten börjar hinna ifatt mig. Behöver hjälp men klarar inte av att prata om det, bara tanken knäcker mig.

Vad gör att du är rädd för att prata om det?
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in