2013-08-13, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HmmVadSkaJagHeta
Tack så mkt, detta blir bara bättre och bättre. Har ställt min fråga där. Snart bär det av till polisstationen/passkontoret

Snälla gå igenom med detta nu! Hejar på dig
Citera
2013-08-14, 00:41
Medlem
Gregurtdenstores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av El Capitano
Värt att nämna är att kepsismen finns som redan uppfunnen religion för den som nu vill bära keps. Själv funderar jag på att manifestera min tro med luciakrona på huvudet i vilken det ryms en enorm badboll, kombinerat med en toalettsits runt halsen.

Citat:
Ursprungligen postat av Sereena
Är det måhända jönsismen, tokismen eller den allmänt förekomande idiotismen?

Hahaha, jag är otroligt trött och detta finner jag nu otroligt roligt. ^

Jag skulle gärna genomföra detta inom en snar framtid.

Men skulle myndigheterna börja jiddra om jag försökte genomföra detta?
Om dem skulle ta ett snack med mig skulle jag fan inte kunna hålla masken...
Senast redigerad av Gregurtdenstore 2013-08-14 kl. 00:45. Anledning: adderade fråga
Citera
2013-08-14, 04:23
Medlem
HippieKrams avatar
Åh, jag trodde fsm-religionen var helt bortglömd här i sverige. Både flashbacktråden och den svenska tråden på fsm-forumet har varit helt stendöda under en lång period.

Om det vankas en ny kyrka är jag självfallet med. Vad sägs om att kalla den för "Svenska Kyrkan"? Naturligtvis bör endast den sanna läran ha rätt till detta namn.
Citera
2013-08-14, 08:35
Medlem
Denna religion är inte konstigare än någon annan.
Citera
2013-08-14, 11:47
Medlem
Floodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timzen
Känns ju inte som en konstigare religion än Kristendom av det jag kan läsa, är väl kristna som tror att människan är 6000 år gammal och levde samtidigt som dinosaurier, haha, det om något är väl idiotiskt. Visst, nu när vi vet att vi kommer från evolutionen så har de flesta ändrat sig, men det är ju först efter de är överbevisade.Låter i alla fall mer troligt i mina öron att det finns ett spaghettimonster som styr allt än någon vithårig gubbe.

Vet inte om man får ha ett durkslag i Sverige, förmodligen inte, är väl bara muslimer som får specialbehandling här när det kommer till ID-kort.

Du har rätt i att kristna tror att jorden är 6000 år gammal, men de tror faktiskt inte att dinosaurier har existerat. De påstår att djävulen placerade dinosaurieskelett under jorden för att skapa förvirring och icke troende. Ännu mer korkat om du frågar mig.
Citera
2013-08-14, 13:20
Medlem
kjellouts avatar
Skulle lätt kunna tänka mig gå runt på stan med ett durkslag på huvudet. Är väll dock inte så
Mycket av rn initiativtagare själv men skulle lätt haka på!
Citera
2013-08-14, 22:32
Medlem
Citat:
Jag ska förnya mitt leg snart och hade då tänkt att ta med mig ett durkslag till polisstationen.

Hoppas du gör det

Jag ska förnya mitt pass i dagarna och funderar också på detta. Det borde väl inte vara några problem? En viss skillnad på pass och "vanligt" ID-kort ju.

Har varit helt såld på hela den här religionen sen jag först hörde talas om den på riktigt (under gårdagen)
Citera
2013-08-14, 23:19
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aggeabo
Hoppas du gör det

Jag ska förnya mitt pass i dagarna och funderar också på detta. Det borde väl inte vara några problem? En viss skillnad på pass och "vanligt" ID-kort ju.

Har varit helt såld på hela den här religionen sen jag först hörde talas om den på riktigt (under gårdagen)

Citat:
Jag ska förnya mitt leg snart och hade då tänkt att ta med mig ett durkslag till polisstationen.

Om vi bortser ifrån snacket om muslimerna. Hur ser det ut med lagen? Har jag (vi) verkligen rätten på vår sida? Det gäller nya religioner också alltså, jag kan hitta på en ny religion om jag vill? Religionsfriheten gäller inte de största och erkända religionerna? Det känns ju som att någonstans måste det ju finnas en gräns.
Sedan så undrar jag hur det är med själva fotograferandet, jag har ju aldrig fått ha på mig en keps eller hatt då man ska se hela ansiktet och huvudet.
Jag undrar också hur stor risken är att polisen tar och kör mig till psyket/urinprov efter att ha dragit fram mitt durkslag?

Skulle jag bli nekad durkslaget så ber jag polisen som nekade att skriva under på det för att sedan gå till en advokat och förvänta mig skadestånd, right?

Gör det, grabbar!
Citera
2013-08-15, 00:15
Medlem
Beatriceaurores avatar
Pastafarianismen är den enda rätta läran! Det känner jag här längst in i hjärteroten, och ingen får kränka mig genom att säga emot, då anmäler jag direkt.
Håller just nu på för fullt att prova durkslag. Har sedan tidigare ett läckert i mörkgrön metall, praktiskt även som störthjälm. Det kommer att regna in förstås, men lite får man tåla. Vad gör man inte för sin tro! Hell spagettimonstret!
Citera
2013-08-15, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aggeabo
Hoppas du gör det

Jag skulle inte kunna se mig själv röra passet, det känns för viktigt för att riskera möjligt krångel utomlands när det behöver visas. Det "borde" inte vara några problem, antar jag, men så funkar ju det inte alltid, därmed tar jag det säkra för det osäkra.
Citera
2013-08-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jadan-todd
Jag skulle inte kunna se mig själv röra passet, det känns för viktigt för att riskera möjligt krångel utomlands när det behöver visas. Det "borde" inte vara några problem, antar jag, men så funkar ju det inte alltid, därmed tar jag det säkra för det osäkra.

Det är just det här som gör att jag tvekar lite... Just passet är ju en annan grej. Men om det flygande spaghettimonstret är med mig borde inget dåligt kunna hända mig, väl?

Tilläggas kan att jag sympatiserar med Piratpartiet och vi vet ju vad denna tro säger om just pirater
Citera
2013-08-15, 03:43
Medlem
Får man fråga varför Flashback inte har en egen religion?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in