2013-08-11, 19:07
Medlem
På min stationära dator så kan jag inte se bilder på Instagram om det är någon som har lagt ut en länk till en sådan bild. Jag får bara fram en bild om "Upptäck Instagram" och att jag kan ladda ner Instagram-appen gratis. Så jag måste använda min mobil (där jag inte har Instagram) och där är det bara att klicka och titta. Så skulle jag vilja ha på datorn också! Hur göra?
Citera
2013-08-11, 19:10
Medlem
instagram.com (där kan du också logga in)

instagram.com/användarnamnet

Eller har jag missförstått helt nu?
Citera
2013-08-11, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av _blackened_
instagram.com (där kan du också logga in)

instagram.com/användarnamnet

Eller har jag missförstått helt nu?

Jag vill helt enkelt kunna klicka på en instagramlänk som andra lägger ut och se den bild som dom lagt ut. Som det är nu kommer jag bara till någon slags allmän sida om att jag ska ladda ner instagramappen. Jag vill se bilden!
Citera
2013-08-11, 19:27
Medlem
web.stagram.com är en bra instagramvisare.
Citera
2013-08-12, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MicrosoftSam
web.stagram.com är en bra instagramvisare.

Men där måste man ju logga in också... Är det jag som missuppfattat Instagram? Är det så att man måste både som den som använder, asså fotar och skickar, ha installerat Instagram, men också den som vill titta på en bild som skickas via en länk, med en Instagram-länk, måste ha Instagram installerat för att kunna kolla på den?? På min telefon går det utmärkt att kolla Instagramlänkar utan att jag, vad jag vet, har installerat någon Instagramapp. På min PC går det inte.
Citera
2013-08-12, 01:55
Medlem
Jag kommer hela till en sida där det står "Upptäck Instagram" som rubrik. Så får jag välja om jag vill välja att ladda ner appen från AppStore eller GooglePlay. Här brukar jag ju sluta för jag vill ju inte ladda ner någon jla app. Men okej, jag väljer GooglePlay (eftersom jag har PC med Windows och en Samsungmobil... så AppStore är nog inget för mig). Då får jag fram ett nytt fönster med en mjukgrön ruta i mitten som säger Installera. Den vill att jag klickar där. Då står det med stora bokstäver i rubriken "Logga in om du vill fortsätta" och sedan i lite mindre bokstäver under "Om du vill köpa Instagram måste du logga in". Så får jag två rutor att klicka i. Avbryt eller Logga in. Jag vill bara se på en bild som jag har fått som en länk på Instagram och jag vill inte betala för det. Vill dom att jag ska se bilden så får dom väl skicka den på något annat sätt. Jag tänker inte betala för det. Instagram fungerade inte för mig just nu vid det här tillfället, om man säger så. Better luck next time.
Citera
2013-08-12, 02:09
Medlem
doris123s avatar
eh, instagram är gratis till android....
och du måste vara inloggad för att kunna se någons bilder, om dom inte skickar dig jpg-länken direkt till en specifik bild. du kan alltså titta på bilder från instagram på din dator på sidor som statigr.am och webstagr.am MEN du måste vara inloggad först..

och för att skapa ett konto måste du göra det via nedladdad app i mobilen. svårt?
Citera
2013-08-12, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av doris123
eh, instagram är gratis till android....
och du måste vara inloggad för att kunna se någons bilder, om dom inte skickar dig jpg-länken direkt till en specifik bild. du kan alltså titta på bilder från instagram på din dator på sidor som statigr.am och webstagr.am MEN du måste vara inloggad först..

och för att skapa ett konto måste du göra det via nedladdad app i mobilen. svårt?

Jag tänkte mig ju att det skulle vara något slags Youtube-variant att man bara kunde gå in och kolla direkt utan att skapa ett konto. Eller så får jag väl använda mobilen då. Där har jag inget konto som jag loggar in på och det är bara att klicka på en Instagram-länk och den protesterar inget utan visar bilden direkt. Men på PCn så NOPE.
Citera
2013-11-11, 11:59
Medlem
jimguss avatar
Jag har också liknande problem. När jag ska kolla andras Instagrambilder på Twitter via min PC så fick jag också upp en login-sida. Jag loggade då in med mina Instagramuppgifter. Problemet är nu att när jag klickar på en instagramlänk i mitt Twitterflöde så hamnar jag på MIN Instagramsida och får alltså upp mitt Instagramflöde, inte bilden jag klickade på. Riktigt störande. Hur får jag bort detta?
Citera
2013-11-11, 16:25
Medlem
http://statigr.am/
Citera
2013-11-12, 15:36
Medlem
jimguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floosiki
http://statigr.am/

Statigram löser kanske TS problem, men inte mitt. Loggar jag in på Statigram får jag se "mitt" flöde. Mitt problem är att jag vill se andras bilder, exempelvis folk i mitt Twitterflöde som lägger ut Instagramlänkar. När jag klickar på länkarna får jag inte upp bilden, utan hamnar i mitt vanliga flöde.

Har du nåt tips hur jag löser detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in