2013-08-11, 13:49
Bannlyst
Det är nu andra året i rad jag jobbat där som funktionär. Är det nån mer som reagerat på hur festivalen verkar odla tänkande?

Folk som kommer dit samt artister som ställde upp : Alicia Keys kallas i Aftonbladet för feminist, gruppen The Knife, som tidningarna skriver, vill belysa kvinnoförtryck. Kan säga att under just den föreställningen var det säkert 50 % flator bland publiken, höll om varandra samt hade bisarrt utseende. En tjej frågade mig efteråt var VIP området var, hon hade bokstavligen svart mustash. Blev smärre förvånad när hon började prata, var övertygad att hon var kille. Ett band i lördags som bestod av alla kvinnor hade en kille klädd som kvinna. En annan ekade ut meddelanden som "tjejer ni skall var starka" , "tjejer tro på er själva". En annan höll tal om Trevor Martin fallet samt att rasism och "separatism" är fel. Rasiststämplar brukar vara tacksamma budskap för svenska kommunister samt att all serverad mat skall vara vegetariansk.

Jag menar säg mig om jag har fel men verkar inte dessa tecken peka åt ett och samma håll? Som att en politisk falang med dold agenda organiserat allt. Eller har jag missat nåt?
Citera
2013-08-11, 14:02
Medlem
Arons avatar
alla män stack när neil young ställde in sin spelning så kvar blev flatorna och bögarna
Citera
2013-08-11, 14:51
Medlem
Jag har varit där som besökare 4 år i rad nu och jag har också tänkt på detta! Specilt dom senaste två-tre åren har det eskalerat tycker jag. Det känns som att festivalen håller på att bli större än en festival och "dom" drar nytta av det. Det är som en jävla stor rörelse av bögar, flator, transor, hippies och yuppies och allmänna fjantar som ser speciella ut. Men jag tycker det mest är kul o se massa konstigt folk och det finns massa(!) snygga brudar ändå.
Bokningarna har under alla år ändå varit jävligt bra. Har sett många bra hiphop akter där som Wu tang, Nas, Dead prez, asap rocky, Kanye west och i år Public enemy, kendrick lamar och Danny Brown!(Danny Brown bästa på årets festival lätt, så jävla knarkig). Och flera andra tunga band/artister som inte gör hiphop. Men det är en väldigt blandad line up varje år så några pro-flat band får dom alltid in.

Vi får se vad som händer om några år, om det blir nån bög-revolution eller nåt. Och jag tror fan jag såg tjejen med muschen! Hon hade en riktigt synlig matta under näsan iallafall, fast det fanns säkert ett tiotal muschbrudar dock.

Jag tycker festivalen är riktigt trevlig ändå och kommer nog fortsätta besöka den. Om maten blir vegansk är jag the fuck outta there
Citera
2013-08-11, 19:46
Medlem
Felstavarens avatar
Tja, det är ju en trots allt en festival och då brukar väl dylika saker förekomma?

Hur såg det ut på Woodstock t.ex? HBTQ-folk, hippies och annat smått och gott.

Gillar man inte dessa saker gör man nog klokt i att besöka en metal-festival el.dyl. Alternativt stanna hemma (som jag).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in